Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen raskaana, pidemmällä kuin ajattelin

Vierailija
05.05.2015 |

Viime viikolla tein positiivisen testin, tänään kävin yksityisellä ultrassa kun halusin tietää voiko tämä olla totta! Sikiö vastasi viikkoja 25+ siis.. Mitä?? Mä saan vauvan. Kohta. Onko kenellekkään muulle käynyt näin? Minulla on hormonihäiriö jonka takia en osannut huolestua kuukautisten poisjäännistä. Lääkärin mukaan istukka edessä joka on vaimentanut potkut :o

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällenikin kävi näin. Kolmannesta raskaudesta sai tietää vasta rv:lla 19.

Mulle tuo tilanne olisi unelma. Mulla on niin voimakkaat oireet oksenteluineen, että raskaudesta olen tiennyt joka kerta alusta asti. Mulla on myös sen verran turvotusta, että olen siirtynyt äitiyshousuihin rv 10 ja turvonnut pömppis on selvä "vauvamaha" jo rv 12.

Onnea!! :)

Vierailija
2/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:18"]

Ihanaa, onnea! Tuo olis itselle ihanteellinen raskaus. Pahoinvointi ja alun väsymys ovat pahinta ja sä hyppäsit ne suoraan yli.

[/quote] ei kaikille tule pahoinvointia, itse oksensin kerran . Oloni oli lähes koko raskauden ajan loistava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tupakoi enkä käytä alkoholia! -ap-

Vierailija
4/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut!

Vierailija
5/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea :)

Vierailija
6/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikki :) <3 hieman järkyttävät uutiset kieltämättä , hyvällä tavalla mutta vähän vaatii sulattelua :D

Vierailija
7/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnnea! Hyppäsit alkuraskauden paniikin ja pahoinvoinnin ja sun ei tarvitse odottaakaan niin kauan! Toivottavasti oli positiivinen yllätys! Itse olisin onnestö soikea jos tämä mun mahassani oleva olis edes 5 viikkoa isompi :D

Vierailija
8/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut .mun laskettuaika on pian

Vierailija
9/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonihäiriö = PCOS, eli AP on sellainen 100+ kiloinen tankki. Kyllähän se vauvamaha sinne läskien alle jää piiloon.

Vierailija
10/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:08"]Hormonihäiriö = PCOS, eli AP on sellainen 100+ kiloinen tankki. Kyllähän se vauvamaha sinne läskien alle jää piiloon.
[/quote]

No ei ihan mut melkein, alipainon takia hormonit heittää härän pyllyä, siihen kun lisäät 179,5cm pituutta niin tiedät myös miksi maha ei näy. Ehkä. Tosin tuollaisella ulosannilla en ihmettelisi vaikka aakkoset tuottaisi vaikeuksia.

Vierailija
11/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! :)

Vierailija
12/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:08"]Hormonihäiriö = PCOS, eli AP on sellainen 100+ kiloinen tankki. Kyllähän se vauvamaha sinne läskien alle jää piiloon. [/quote] No ei ihan mut melkein, alipainon takia hormonit heittää härän pyllyä, siihen kun lisäät 179,5cm pituutta niin tiedät myös miksi maha ei näy. Ehkä. Tosin tuollaisella ulosannilla en ihmettelisi vaikka aakkoset tuottaisi vaikeuksia.

[/quote]

Tilanteesi onkin siis varsin poikkeuksellinen AV-mammojen joukossa, mikäli siis puhut totta. Huomattavasti todennäköisempi tilanne olisi tuo jo aiemminkin mainitsemani reipas ylipaino.

Ja kiitos kysymästä, ulosannissani tai luetunymmärtämisessäni ei ole mitään vikaa. 

Vierailija
13/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, onnea! Tuo olis itselle ihanteellinen raskaus. Pahoinvointi ja alun väsymys ovat pahinta ja sä hyppäsit ne suoraan yli.

Vierailija
14/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:08"]Hormonihäiriö = PCOS, eli AP on sellainen 100+ kiloinen tankki. Kyllähän se vauvamaha sinne läskien alle jää piiloon. [/quote] No ei ihan mut melkein, alipainon takia hormonit heittää härän pyllyä, siihen kun lisäät 179,5cm pituutta niin tiedät myös miksi maha ei näy. Ehkä. Tosin tuollaisella ulosannilla en ihmettelisi vaikka aakkoset tuottaisi vaikeuksia.

[/quote]

Tilanteesi onkin siis varsin poikkeuksellinen AV-mammojen joukossa, mikäli siis puhut totta. Huomattavasti todennäköisempi tilanne olisi tuo jo aiemminkin mainitsemani reipas ylipaino.

Ja kiitos kysymästä, ulosannissani tai luetunymmärtämisessäni ei ole mitään vikaa. 
[/quote]

Ap ei kysynyt sinulta mitään, ja luulen hänen tarkoittavan törkeää, asiatonta ja ala-arvoista kommentointiasi tuolla ulosannilla. Ohis.

Vierailija
15/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tulee ulos pillustasi.

Vierailija
16/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:20"]Lapsi tulee ulos pillustasi.
[/quote]

Ihanko totta? Edellisen toi haikara ;)

Vierailija
17/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Kela vaadi lääkärillä tms. käyntiä ennen jotain tiettyä raskausviikkoa? Onko sulle tullu ongelmaa nyt Kelan kanssa?

Vierailija
18/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hurjasti!! Tuohan on ihanaa, toki valmistautumiseen on aikaa vähemmän kuin normaalisti mutta ajattele ap miltä kaikelta olet säästynyt! Alkuraskaus on lähinnä kuumeista ajan kulumisen odottelua, oireiden tarkkailua, pelkoa siitä minkälaisia uutisia ultrassa on odotettavissa. Sinulla on jo ihanan leppoiset ajat meneillään, voit hyvillä mielin alkaa heti hankkimaan vaatteita ja tarvikkeita ja kertoa ihmisille :) Ja mikä parasta, vauva on sylissä ehkäpä jo kolmen kuukauden päästä!

Vierailija
19/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:21"]Eikös Kela vaadi lääkärillä tms. käyntiä ennen jotain tiettyä raskausviikkoa? Onko sulle tullu ongelmaa nyt Kelan kanssa?
[/quote]

En tosiaan tiedä, onneksi nyt ei ole pärjääminen siitä kiinni :)

Vierailija
20/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:08"]Hormonihäiriö = PCOS, eli AP on sellainen 100+ kiloinen tankki. Kyllähän se vauvamaha sinne läskien alle jää piiloon.
[/quote]
kyllä hormonihäiriö voi olla ihan minkä kokoisella naisella vaan! Ja se riippuu aika monesta muustakin asiasta (esim. Kohdun asennosta) että näkyykö se vauva. Yleensä myös pidempiselkäisillä on pienemmät raskausmahat, sillä kohtu voi siinä tapauksessa kasvaa enemmän ylöspäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan