Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen raskaana, pidemmällä kuin ajattelin

Vierailija
05.05.2015 |

Viime viikolla tein positiivisen testin, tänään kävin yksityisellä ultrassa kun halusin tietää voiko tämä olla totta! Sikiö vastasi viikkoja 25+ siis.. Mitä?? Mä saan vauvan. Kohta. Onko kenellekkään muulle käynyt näin? Minulla on hormonihäiriö jonka takia en osannut huolestua kuukautisten poisjäännistä. Lääkärin mukaan istukka edessä joka on vaimentanut potkut :o

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:21"]Eikös Kela vaadi lääkärillä tms. käyntiä ennen jotain tiettyä raskausviikkoa? Onko sulle tullu ongelmaa nyt Kelan kanssa?
[/quote]

Ei tule ongelmia jos raskaudesta saa tietää vasta myöhemmin. Se on ihan pätevä syy papereiden myöhästymiseen. Onhan näitä tapauksia joissa nainen saanut tietää raskaudestaan vasta synnytyksessä, ja kyllä heillekin äp-rahat maksetaan ja saavat äitiyspakkauksen :)

Vierailija
22/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:12"] [quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:08"]Hormonihäiriö = PCOS, eli AP on sellainen 100+ kiloinen tankki. Kyllähän se vauvamaha sinne läskien alle jää piiloon. [/quote] No ei ihan mut melkein, alipainon takia hormonit heittää härän pyllyä, siihen kun lisäät 179,5cm pituutta niin tiedät myös miksi maha ei näy. Ehkä. Tosin tuollaisella ulosannilla en ihmettelisi vaikka aakkoset tuottaisi vaikeuksia. [/quote]   Tilanteesi onkin siis varsin poikkeuksellinen AV-mammojen joukossa, mikäli siis puhut totta. Huomattavasti todennäköisempi tilanne olisi tuo jo aiemminkin mainitsemani reipas ylipaino.   Ja kiitos kysymästä, ulosannissani tai luetunymmärtämisessäni ei ole mitään vikaa.  [/quote] Ap ei kysynyt sinulta mitään, ja luulen hänen tarkoittavan törkeää, asiatonta ja ala-arvoista kommentointiasi tuolla ulosannilla. Ohis.

[/quote]

No shit Sherlock?! :D Luuletko, että mua kiinnostaa mitä AP kysyy tai ei kysy? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:21"]Eikös Kela vaadi lääkärillä tms. käyntiä ennen jotain tiettyä raskausviikkoa? Onko sulle tullu ongelmaa nyt Kelan kanssa?
[/quote]

En tosiaan tiedä, onneksi nyt ei ole pärjääminen siitä kiinni :)
[/quote]
mun tietääkseni näihinkin on olemassa jotain poikkeuksia tjtn, mutta kyllä kelalta ne tuet saa jos tahtoo. Äitiysavustuksesta en kyllä ole varma. Kannattaa jutella neuvolassa

Vierailija
24/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:21"]Eikös Kela vaadi lääkärillä tms. käyntiä ennen jotain tiettyä raskausviikkoa? Onko sulle tullu ongelmaa nyt Kelan kanssa?
[/quote]

Ei tule ongelmia jos raskaudesta saa tietää vasta myöhemmin. Se on ihan pätevä syy papereiden myöhästymiseen. Onhan näitä tapauksia joissa nainen saanut tietää raskaudestaan vasta synnytyksessä, ja kyllä heillekin äp-rahat maksetaan ja saavat äitiyspakkauksen :)
[/quote] Juurikin näin. Terv kätilö

Vierailija
25/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:12"] [quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:08"]Hormonihäiriö = PCOS, eli AP on sellainen 100+ kiloinen tankki. Kyllähän se vauvamaha sinne läskien alle jää piiloon. [/quote] No ei ihan mut melkein, alipainon takia hormonit heittää härän pyllyä, siihen kun lisäät 179,5cm pituutta niin tiedät myös miksi maha ei näy. Ehkä. Tosin tuollaisella ulosannilla en ihmettelisi vaikka aakkoset tuottaisi vaikeuksia. [/quote]   Tilanteesi onkin siis varsin poikkeuksellinen AV-mammojen joukossa, mikäli siis puhut totta. Huomattavasti todennäköisempi tilanne olisi tuo jo aiemminkin mainitsemani reipas ylipaino.   Ja kiitos kysymästä, ulosannissani tai luetunymmärtämisessäni ei ole mitään vikaa.  [/quote] Ap ei kysynyt sinulta mitään, ja luulen hänen tarkoittavan törkeää, asiatonta ja ala-arvoista kommentointiasi tuolla ulosannilla. Ohis.

[/quote]

No shit Sherlock?! :D Luuletko, että mua kiinnostaa mitä AP kysyy tai ei kysy? 
[/quote]

No nyt meillä on pahis linjoilla :D oot söpö <3

Vierailija
26/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Eräälle ystävälleni on käynyt samalla tavalla, samasta syystä :) Ja hienosti pärjäävät.

Ja vauvamaha tulee normaaliraskaudessa näkyviin vasta joskus puolen välin jälkeen eikä aina silloinkaan. Minusta, hoikasta tyttösestä, ei huomannut ekaa raskautta ollenkaan vaan naapurit yllättyivät kovasti kun oli vauva sylissä. Toisessa raskaudessa varovaisesti alettiin kysellä noin kaksi kuukautta ennen laskettua että onkohan toinen tulossa... Oireita alusta saakka ikävä kyllä ollut vaikka muille jakaa :D Pienestä masusta huolimatta toisessa oli mm. liitoskivut alkaen rv10, se on kiva olla hitaampi kuin rollaattorimummelit kaikkine kipuineni ja näyttää korkeintaan ylipainoiselta loppua kohti...

Vierailija
27/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja numero 25 on 160-senttinen hujoppi, kohtu taaksepäin kallellaan.

Vierailija
28/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalissa raskaudessa maha voi näkyä tosi aikasin tai puolivälissä tai vasta loppuvaiheessa :)

Vierailija
29/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:38"]Normaalissa raskaudessa maha voi näkyä tosi aikasin tai puolivälissä tai vasta loppuvaiheessa :)
[/quote]

Tämä :D multa kyseltiin 36+ oonko raskaana ja synnytin viikkoa myöhemmin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän