Epäilen, että työntekijäni tekee humalassa töitä. Mitä tehdä?
Kuinka voisin asiaan puuttua? Aivan varmahan en voi olla, mutta muut työntekijät ovat huomauttaneet hänen tuoksahtavan alkoholilta usein. Uusi tilanne, olen koittanut jo selvitellä kuinka toimia, mutta kysyn nyt teiltäkin. Mitä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 21:57"]
Ketään ei voi puhalluttaa, muuta kuin vapaaehtoisesti mutta jos toinen kieltäytyy niin ei siitäkään voi eikä saa tehdä mitään johtopäätöksiä. Ainoastaan poliisi tulee puhalluttamaan silloin, jos humalassa olo kys.tehtävässä olisi rangaistava teko, esim. kuski, trukkikuski jne. Toimistolla pyörivät kaappijuopot ei poliisia kiinnosta.
[/quote]
Ei kai se aivan näinkään voi olla? Jos hänelle kuitenkin annettu ihan taloudellistakin vastuuta melko paljon. Niitä nyt kun minun on kovin hankala koittaa takaisinkaan vetää, on tehnyt niitä jo jonkin aikaa eikä paikkaavaa työntekijää noihin hommiin nyt yrityksestäni löydy. Vielä en silti tohtisi poliisiin olla yhteydessä. Kai on keskusteltava henkilön kanssa, mietin vaan reaktiota ja sitä, etten tosiaan voi olla asiasta aivan varma. -Ap
[/quote]
Se on juuri näin. Teidän luottamusmies varmaan voi asian sinulle selvittää.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:07"]
Oletko oikeasti esimies -asemassa? Ja ihan tosissasi mietit, että pitäisikö alainen viedä poliisilaitokselle??? Mitä jos ensin vain pitäisit palaveria kahden kesken kyseisen henkilön kanssa ja katsot siitä eteenpäin...nythän sinulla ei ole yhtään ensikäden tietoa asiasta, pelkkiä juoruja ja mutua.
[/quote]
Olen itse havainnut saman kuin muut työntekijät. Sen jälkeen kun tästä minulle mainitsivat. Ei ole kyse mistään juoruilusta sinällään, vaikuttivat hekin olevan ennemminkin huolissaan. Kyseessä uusi tilanne. Täytyyhän se toki ensin keskustella...
Meillä lukee sopparissa että päihdetestejä voidaan tehdä. Eli siis lupa on.
Unohda nyt tuo puhallutus ja poliisit ensinnäkin. Keskustele asianomaisen kanssa ja siitä eteenpäin.
Mietin vaan, että yleensä nämä alko-tapaukset tulee ilmi kun tehtäviä laiminlyödään, myöhästytään töistä jne. Tämä hlö kenestä puhut, tekee duunin paremmin kuin hyvin, tsemppaa mutta on vaikuttanut joskus huonovointiselta. Ei ainakaan tyypillinen alko-tapaus ole.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:17"]Meillä lukee sopparissa että päihdetestejä voidaan tehdä. Eli siis lupa on.
[/quote]
Toki tällainen päihdetestestaus -ehto voi löytyä sopimuksesta. Mutta testaamiseen on oma protokolla myös, ei sitä mennä markettialkometrin kanssa Tuulikilta puhallusta kärttämään.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:21"]
Unohda nyt tuo puhallutus ja poliisit ensinnäkin. Keskustele asianomaisen kanssa ja siitä eteenpäin. Mietin vaan, että yleensä nämä alko-tapaukset tulee ilmi kun tehtäviä laiminlyödään, myöhästytään töistä jne. Tämä hlö kenestä puhut, tekee duunin paremmin kuin hyvin, tsemppaa mutta on vaikuttanut joskus huonovointiselta. Ei ainakaan tyypillinen alko-tapaus ole.
[/quote]
Myöhästyn joka aamu ja olen absolutisti. Juoppo isäni ei myöhästynyt koskaan töistä. Työni hoidan kunnolla
Ap, mietipä, oletko ahdistanut hänet nurkkaan liiallisella työllä. Burn out lähellä?