Ulosotossa 223 000e, miten saisin motivaatiota mennä töihin?
Työssäkäynti kun on ihan tyhjän kanssa, korot juoksevat nopeammin kuin ehdin lyhentää...Kokeiltu on
Kommentit (119)
Miten olis velkajärjestely.. semoonenkin mahdollisuus oon, kunhan jomkun aikaa teet töitä : https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/velkojen-maksukeinot/yks…
Lakimiehenä suosittelen selvittämään, onko mahdollisuutta saada yksityishenkilön velkajärjestely
Mistä tuommoinen summa on kertynyt? Haluatko ap avata taustoja, vaikka vain varoittavana esimerkkinä?
Eikö velat voi jollain perusteella saada anteeksikin, tai ne voi vanhentua? Joskus olen tämmöisestä lukenut ja sitten olen lukenut myös niistä jotka yhä maksavat 90 -luvun laman velkojaan. Miten tämä systeemi oikein toimii?
Enpä keksi yhtäkään syytä käydä töissä paitsi raha.
Kumpa kaikki velat voisi vaan jättää maksamatta kun ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä, et saa ikinä maksettua
Loppuelämä työttömänä? Siihenkö kannustat?
No eipä tuossa juuri jää kannustinta työn tekemiseenkään. Miksi rehkiä jos siitä ei saa mitään?
Tuollaisessa summassa juoksevat viivästyskorot ovat niin suuret, että pitäisi olla valtavan hyvä palkka, että tuon voisi edes kuvitella saavansa koskaan maksetuksi.
Tuota olisi kannattanut mietti ennen kun homma kauheat velat. Niitä velkoja ei varmasti kukaan pakottanut ottamaan
Vierailija kirjoitti:
Eikö velat voi jollain perusteella saada anteeksikin, tai ne voi vanhentua? Joskus olen tämmöisestä lukenut ja sitten olen lukenut myös niistä jotka yhä maksavat 90 -luvun laman velkojaan. Miten tämä systeemi oikein toimii?
Velkaan tulee vanhentumispäivä sen siirtyessä ulosottoon, mikäli velka on perintöyhtiöillä eikä sitä ole siirretty uo:Jon, siirron voi pyytää. Ap:n kannattaa tarkastaa nyt ensin vanhentuminen, eri velat ovat auki eri ajan, ja ehka hakea velkajärjestelyä jo on saanut työpaikan. Siis työ pitää olla jotta järjestelyä voi hakea, pois sulkien eläkeläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero on elää työttömänä tuilla ja käydä töissä mutta laittaa joka ikinen ylimääräinen sentti velan maksuun?
Työttömänä ollessa ei tarvitse maksaa velkaa
Kylläpä tällä palstalla kammotaan ajatusta että elättäisi itsensä kun voin muiltakin pummia
vaikka sitä ei itsekään aina muista niin meillä on tämä yksi elämä tässä ihmeeellisessä maailmassa. Raha on ihmisen keksintö ja siinä missä se on ”kaikki” niin se ei lopulta oikeastaan ole mitään.
Auringonlaskut, eläin- ja ihmisvauvat, tähdenlennot, kypsät hedelmät, kantohanki, kuikan laulu, kiiltomadot, koskettava kirja, kaunis musiikki.. niin paljon kaikkea ihmeellistä joka on saavutettavissa (lähes) ilman rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuossa juuri jää kannustinta työn tekemiseenkään. Miksi rehkiä jos siitä ei saa mitään?
Tuollaisessa summassa juoksevat viivästyskorot ovat niin suuret, että pitäisi olla valtavan hyvä palkka, että tuon voisi edes kuvitella saavansa koskaan maksetuksi.
Tuota olisi kannattanut mietti ennen kun homma kauheat velat. Niitä velkoja ei varmasti kukaan pakottanut ottamaan
Mietityttää kanssa, mikä taho on antanut noin paljon velkaa ja ilmeisesti ilman mitään vakuuksia? Joku pikavippi, uhkapelijuttu? Jos asuntolainaa, niin pankkihan varmaan realisoisi asunnon? Toki jos asunnon arvo jostain syystä romahtanut nolliin, se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkaan tulee vanhentumispäivä sen siirtyessä ulosottoon, mikäli velka on perintöyhtiöillä eikä sitä ole siirretty uo:Jon, siirron voi pyytää. Ap:n kannattaa tarkastaa nyt ensin vanhentuminen, eri velat ovat auki eri ajan, ja ehka hakea velkajärjestelyä jo on saanut työpaikan. Siis työ pitää olla jotta järjestelyä voi hakea, pois sulkien eläkeläiset.
Hmm. Eli periaatteessa ne kannattaa päästää ulosottoon, jos ne sitä kautta vanhenee ja lakkaa olemasta? Miksi kaikki ei sitten tee näin?
Kannattiko elää ylivarojen?
Kevytkenkäinen velallinen on rikollinen.
Rehti suomalainen maksaa aina velkansa.
ja elää omillaan.
15k vuodessa korkoihin ja sen jälkeen on hyvä lyhentää. Melkoiset tulot pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Enpä keksi yhtäkään syytä käydä töissä paitsi raha.
Jep. Ihan jäätävää kuraa tuo ensimmäisen sivun viesti, jossa luetellaan "hyviä" syitä ja puolia. Parissakin työpaikassa ollessa, se työympäristö on vetänyt mielen matalaksi, itsetunnon nolliin ja on joutunut olemaan tekemisissä ihan kauheiden ihmisten kanssa. Töissä ei myöskään kannata olla sen takia, jotta voi pokata puolison. Nuo työpaikkasuhteet ja suhteet asiakkaiden jne. kanssa, kuormasta syöminen on vaan huono ajatus. Katastrofi pahimmassa tapauksessa. Kannattaa töissä ihan vaan keskittyä siihen työhön ja jättää muut yksityiselämän asiat työpaikan ulkopuolelle. Raha on aivan riittävä syy.
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko elää ylivarojen?
Kevytkenkäinen velallinen on rikollinen.
Rehti suomalainen maksaa aina velkansa.
ja elää omillaan.
Valtaosalla suomalaisista ON velkaa. Asuntolainaa, kulutusluottoa, autolainaa, luottokortteja, osamaksuja jne. On harvinaista, jos jollain ei ole mitään näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Eli periaatteessa ne kannattaa päästää ulosottoon, jos ne sitä kautta vanhenee ja lakkaa olemasta? Miksi kaikki ei sitten tee näin?
Velasta tulee maksuhäiriömerkintä tässä vaiheessa, jos pystyy hoitamaan velan perinnän kautta kivuttomasti, se kannattaa tehdä niin.
"tiedän mitä teen"
ÄLÄ nyt ihmeessä mitään peruuttamatonta tee.
Rentoutat mielesi välillä. Nukut yön yli. Uusi päivä, uudet voimat. - Tuo määrä on siis moneen verrattuna 'pieni'. Ja kun se on takana, vaikka olisi hieman viivästyneestikin, niin tunnet itsesi voimaantuneeksi menemään eteenpäin. Tsemppiä.