Saan seksistä virtsatulehduksen, help!
Mulle tulee seksistä välillä virtsatulehdus. On estolääkitys, mutta siutä huolimatta. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä millä sen voisi estää? Käyn vessassa ennen ja jälkeen, bepanthenia olen kokeillut ja juon vettä ja happamia mehuja. Viimeisimmän seksin jälkeen taas, ja harmittaa, koska mies on ihana ja alan jo pelätä seksiä.
Kommentit (30)
Mä selviän, jos molemmat peseytyy ennen seksiä, otan Trimopan antibiotin ennen seksiä, seksin jälkeen otan vielä 2 karpalokapselia ja c-vitamiinia ja peseydyn uudestaan ja virtsaan. Mitään voiteita en laittaisi, ettei ne bakteerit jää sinne Bepanthenin alle.
Jääköhän ne bakteerit myös liukkarin alle sitten?
40+ alkaa emättimen limakalvo oheta estrogeenin vähetessä. Ovestin tai vastaava emättimeen laitettava estrogeeni auttaa. Saa apteekista ilman reseptiä. Jos et halua estrogeenia, niin samassa hyllyssä on myös estrogeenittomia tuotteita limakalvon vahvistamiseen ja kosteuttamiseen. Joillekin nämä auttaa, toisille ei.
Onko tuore suhde, voisko ajan kanssa helpottaa ku totut miehen bakteereihin?
kiitos lisävinkeistä, tuota estrogeeniä voisin kokeilla, se on uusi juttu. karpalokapseleita syön jo. t.ap
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:58"]Pitäisikö sen ukonkin peseytyä joskus?
[/quote]
Tämä. Mulla oli nuorena sama juttu. Koko ajan virtsatulehduksia. Silloinen poikaystävä peseytyi hyvin harvoin ja hänellä oli vielä tiukka esinahka jonka alla pöpöt ja lika muhi. Hyi helvattu. Muistan sen hajun vieläkin (10v aikaa) heti kun erottiin niin vaivat loppui mulla seinään. Ei ole ollut tulehduksia sen jälkeen.
Minulla ei ollut mitään ongelmia asian suhteen ennen kuin ex mies alkoi pettämään, silloin alkoi myös TULEHDUKSET. Eli ilmeisesti kantoi mulle kumppaneiltaan jotain tulehdusjuttuja.
Pesette molemmat etu- ja takapuolen kunnolla ennen seksiä.
Sitten leikkaatte kynnet lyhyeksi ja pesette kädet ja kynsien aluset.
Sitten voi sekstailla!
Jos käytätte liukkaria niin heittäkää helvettiin se vanha tuubi ja ostakaa uusi. Vanhassa varmaan pesii vaikka mitä pöpöä.
Mää käyn pissalla aina ennen seksiä ja seksin jälkeen. Jälkeen myös pesen alapään. Meillä on ehkäisynä kondomi. Mulla ei oo koskaan ollut pissatulehdusta. Ihan mutulla heitän, että voisko kitka aiheuttaa? Jos ei ole tarpeeksi märkä ja hiertyy ja tulehtuu? Varmasti inhottava vaiva ja vielä jatkuvasti! :/
Muetin, auttaisikohan pessaarin käyttäminen tähän ongelmaan. Miksei suimalaiset apteekit myy niitä?