Miehen sisko taas ilmoitti tulevansa kylään
Ah tätä miehen lapsuudenkodissa asumisen ihanuutta! Ei sitten taaskaan käynyt mielessä kysyä sopiiko meille vai ei, tai ollaanko edes kotona, tai sattuisiko meillä olemaan muita yövieraita. No, koputelkoon oven takana, meillä on muuta menoa.
Kommentit (37)
Ap ei ole kysynyt mieheltä mitään, valittaa täällä kun tietää et mies käskee pitää turvan kiinni. Mun sukulaiset tule koska haluaa,lähe vittuun siittä jos ei sovi.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:15"]
"Kauhee ajatus että mun käly olis vallannut meidän lapsuudenkodin. Oisitte muuttanu muualle.
[/quote]
Ei viitsitty jättää taloa tyhjilleen, kun se tuli tilakaupan mukana miehelle. Ja onhan tämä mukava paikka asua, ei muuten valittamista. Ainoastaan se, että miehen sisko kuvittelee voivansa edelleen tulla tänne kuin kotiin.
ap
[/quote]
Pitäiskö nostaa kissa pöydälle ja avata suu? Vääntää rautalangasta, että nyt se on teidän koti eikä enää hänen?
[/quote]
Varmaan pitäisi, kun ei muuten tunnu käsittävän. Tai jos se avaisi vähän silmiä että seuraavan kerran kun hän on tulossa, onkin ovet lukossa eikä meitä näy missään. :) Hän oli siis äidilleen ilmoittanut milloin on tulossa ja että yöpyy meillä, sattumalta kuulin kun näin anoppia päivällä. ap"
Eikö se ole myös miehesi koti, vain pitäisikö miehen ja siskonsat tavata jossakin kahvillassa, ettei se miniää häiritse.
Meillä kaupungissa, mies pyytää ystäviään ja sukulaisiin tuon tuostakin, eikä tulisi edes mieleen kieltää sitä, passaan vielä, tosin niin teen minäkin.
[/quote]
Voisitko opetella lukemaan. Kukaan ei ole kutsunut siskoa käymään, eikä sisko ole itse ilmoittanut tulevansa tai mikä vielä parempaa, kysyä että sopiiko tulla käymään. Miniä on saanut kuulla näistä vierailuista anopiltaan, eikä se sisko ole äidilleen menossa, vaan änkemässä lapsuudenkotiinsa niinkuin se olisi edelleen hänen oma kotinsa.
Ai että mua sieppaa nää avidioottipelleprovot, jotka ei edes viitsi yrittää tehdä muuta, kuin nostattaa verenpaineen kahteensataan.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:31"]
Ap ei ole kysynyt mieheltä mitään, valittaa täällä kun tietää et mies käskee pitää turvan kiinni. Mun sukulaiset tule koska haluaa,lähe vittuun siittä jos ei sovi.
[/quote]
Kysynyt mieheltä mitä?
ap
Oikeastiko täällä on porukkaa joiden mielestä on ok tulla toisen kotiin ilmoittamatta tai lupaa kysymättä vain siksi kun on joskus sattunut siellä asumaan? En mene edes omille vanhemmilleni ilmoittamatta enkä ikinä tunge yökylään minnekään - en lapsuudenkotiini enkä mummolleni enkä anopilleni - kysymättä ensin, sopiiko se. Missä täällä on ihmisten käytöstavat?
On aivan sama, kuka on perinyt ja mitä ja milloin, kenenkään kotiin ei tungeta lupaa kysymättä. Meidän suvussamme on ollut iso perintöriita ja eräs sukulainen sai ovelilla "kaupoilla" haltuunsa saaren huviloineen enkä todellakaan tunge edes sinne uimaan, kun se ei enää ole hallussani, vaikka koko lapsuuteni ja nuoren aikuisuuteni ajan se oli koko suvun kesänviettopaikka. Nyt sen omistaa joku muu eikä hän ole minua sinne kutsunut (entinen omistaja yrittää kyllä edelleen kutsua meitä muita sinne viettämään kesää niin kuin ennenkin, kun ei lainkaan tajua, mitä nämä omistajan vaihdokset ihan oikeasti tarkoittavat).
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:56"]
Oikeastiko täällä on porukkaa joiden mielestä on ok tulla toisen kotiin ilmoittamatta tai lupaa kysymättä vain siksi kun on joskus sattunut siellä asumaan?
[/quote]
Me asutaan anopin entisessä talossa ja alkuaikoina sekin pokkana änkesi tänne, oli ilmeisesti miehen exälle ollut ihan OK - kyllä aika äkkiä tuli sille loppu, vähän se siinä loukkaantukin.
Aika tökerö olet jos et anna miehesi tavata sisartaan.
Taitaa siskolla olla vielä avaimet lapsuudenkotiin niin ihan sama sille jos ette ole kotona ;) Miehen sisko perheineen valtaa ap:n kodin ja voin vaan kuvitella ap:n ilmeen kun tulee kotiin...
Vitsi suomalaiset tuntuu olevan näissä perhe- ja kyläilyasioissa todella ahdistunutta väkeä. En sano pahalla ja ymmärrän että tunteesi ovat aidot, tällaisessa ympäristössähän me kaikki on kasvettu. Monessa muussa maassa vaan on ihan normaalia ja toivottua että perheenjäsenet vierailee viikoittain.
Tuntuu että täällä sukulaiset on aina vaan rasitteita. Mä ainakin toivon että näkisin sisaruksiani enemmän kuin nykyään, kun kaikki on niin kiireisiä eikä uskalla tulla kylään sopimatta hyvissä ajoin. Mutta toki mulla onkin hyvät välit sisaruksiinin ja niiden puolisoihin eikä kaikilla varmasti ole sama tilanne. Koita kestää silti!
Pakko kommentoida tuohon "perinnön saamiseen liki ilmaiseksi" tilan sukupolvenvaihdoksessa, sisarusten jäädessä nuolemaan näppejään. Me on ainakin ihan maksettu tilastamme, ei toki markkina-arvoa, mutta tilan kannattavuudella tuo nykyinenkin hinta oli ihan kipurajalla. Ei mun vanhemmatkaan tästä tilasta ole aikanaan täyttä hintaa maksaneet ja samalla lailla me tulemme aikanaan jättämään tilan omalle lapsellemme, ei tämä meille hyvinkään todennäköisesti tule jäämään eläkkeelle siirtyessämme. Mun siskot sen sijaan sai osuutensa ihan rahana, jonka he saivat ihan ilmaiseksi ja joka on heidän omaisuuttaan täysin, käytettäväksi ihan oman halunsa mukaan. Mun silmissä he on ainoita, jotka tässä ovat ilmaiseksi saaneet yhtään mitään.
Vanhemmilla on omakotitalo, eli omaisuutta on jäänyt heidänkin omistukseen.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:16"]
Vitsi suomalaiset tuntuu olevan näissä perhe- ja kyläilyasioissa todella ahdistunutta väkeä. En sano pahalla ja ymmärrän että tunteesi ovat aidot, tällaisessa ympäristössähän me kaikki on kasvettu. Monessa muussa maassa vaan on ihan normaalia ja toivottua että perheenjäsenet vierailee viikoittain.
Tuntuu että täällä sukulaiset on aina vaan rasitteita. Mä ainakin toivon että näkisin sisaruksiani enemmän kuin nykyään, kun kaikki on niin kiireisiä eikä uskalla tulla kylään sopimatta hyvissä ajoin. Mutta toki mulla onkin hyvät välit sisaruksiinin ja niiden puolisoihin eikä kaikilla varmasti ole sama tilanne. Koita kestää silti!
[/quote]
Miten niitä sisaruksiasi näkisit, jos he tulisivat lupaa kysymättä käymään silloin kun itselläsi on menoa? Ihanko iloitset siitä, että pitävät taloasi asuttuna, kun itse olet poissa?
On totta, että monissa kulttuureissa sinne lapsuudenkotiin ollaan tervetulleita aina, mutta nuorenparin kotiin ei mennä paukutellakaan tuosta vaan. Ja tässähän on kyse nimenomaan nuorenparin kodista.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:04"]
Veri on vettä sakeampaa, älä ole itsekeskeinen.
[/quote]
Sinut on muuten HELPPO huomata täältä. Aivopierukuningatar oikeen... *tirsk*
Samaa paskaa suollat hyvin usein.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:16"]
[/quote]
en ole ap, mutta et todellakaan tainnut ymmärtää aloituksen pointtia. Ei ole kyse siitä, ettei miehen sisko saisi tulla kylään, vaan siitä, että odotetaan talon olevan heidän käytettävissään milloin vain, ilman, että asukkailta tarvitsee edes kysyä, sopiiko vierailu. Että sisko vieläkin pitää taloa enemmän omana lapsuudenkotinaan, kuin veljensä perheen kotina.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:15"]
Taitaa siskolla olla vielä avaimet lapsuudenkotiin niin ihan sama sille jos ette ole kotona ;) Miehen sisko perheineen valtaa ap:n kodin ja voin vaan kuvitella ap:n ilmeen kun tulee kotiin...
[/quote]
Avaimet saattaa olla, mutta niillä ei pääse enää sisälle :)
ap
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 23:19"]
Aika tökerö olet jos et anna miehesi tavata sisartaan.
[/quote]
tämä sama jankkaaja joka ketjussa, ei mitään järkeä.
Arvatkaapa kuka oli juhannuksena tulossa kylään? Tällä kertaa hän sentään soitti suoraan miehelle edellisenä päivänä. Harmi vain, että meille oli tulossa kavereita kylään ja kaikki petipaikat sohvaa myöten oli jo buukattu täyteen. Että voi taas kiehuttaa, ihan kuin edellinen kerta ei olisi opettanut rouvalle mitään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:28"]
Arvatkaapa kuka oli juhannuksena tulossa kylään? Tällä kertaa hän sentään soitti suoraan miehelle edellisenä päivänä. Harmi vain, että meille oli tulossa kavereita kylään ja kaikki petipaikat sohvaa myöten oli jo buukattu täyteen. Että voi taas kiehuttaa, ihan kuin edellinen kerta ei olisi opettanut rouvalle mitään.
Ap
[/quote]
Älä turhaan kiehu, eihän tuosta sinulle mitään vahinkoa aiheutunut. Hänen oma mokansa, kun ei osaa kysyä ajoissa. Itsepä siitä kärsii.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:10"]
"Kauhee ajatus että mun käly olis vallannut meidän lapsuudenkodin. Oisitte muuttanu muualle.
[/quote]
Ei viitsitty jättää taloa tyhjilleen, kun se tuli tilakaupan mukana miehelle. Ja onhan tämä mukava paikka asua, ei muuten valittamista. Ainoastaan se, että miehen sisko kuvittelee voivansa edelleen tulla tänne kuin kotiin.
ap"
Ja miehesi sai tilan perintönä ja pilkkahintaan. Maalla aina pojat ovat parempi kuin perheen tytöt, paitsi taloon tullut miniä, joka sanee kaapin paikan, myös perheen tytölle, vaikka luopui "vapaaehtoisesti" vanhempiensa painostuksesta perintöosuutensa veljelleen. Ja anoppikin on jo heivattu pois silmistä ja pois mielestä.
[/quote]
Sikäli kuin asia tänne mitenkään kuuluu, siskolle on hyvitetty osuutensa, laskentatavasta riippuen jopa moninkertaisesti. Anoppi taas itse halusi pienemmän asunnon lähempää palveluita.
ap