Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis ei kai ole minun tehtävä hankkia tuolle 7v kavereita?

Vierailija
05.05.2015 |

Eikö tuon ikäinen osaa jo itse kysyä, leikkiikö joku hänen kanssaan tms.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Empaattinen äiti

Vierailija
2/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on ujo, voi vanhempi vähän "tuupata" lasta kysymään leikkiseuraa. Voit antaa myös vinkkejä, mitä lapsi voi sanoa näissä tilanteissa. Kyllä se siitä sitten oppii, kun vähän avittaa alkuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on sinun tehtäväsi. Sinä olet lapsen maailmaan saattanut ja sinun täytyy tukea ja neuvoa lastasi kaveritaidoissa. Ne taidot eivät itsestään synny.

Vierailija
4/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvon ja kehotan. Sanon monesti, että kysy siltä ja siltä, leikkisikö sun kanssa ja voisitko mennä sen ja sen luokse leikkimään tai pyydä meille leikkimään. En minä nyt ala soittelemaan niille lasten vanhemmille että vosiko sinun Pirkkosi leikkiä minun Marttani kanssa, kun on niin kovin yksinäinen. Vai soitteletteko te oikeasti vai miten lapsenne saanut kavereita?

ap

Vierailija
5/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta on saanut kavereita. Ei koululaisten puolesta enää voi soitella

Vierailija
6/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut ja tekstannut monet kerrat että voisiko se ja se tulla leikkimään pariksi tunniksi. Ja meidän poikaa on kysytty myös.

Tyttö on sumplinut omat kyläilynsä ekalta lähtien.

Vierailija
7/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:25"]

Koulusta on saanut kavereita. Ei koululaisten puolesta enää voi soitella

[/quote]

Juurikin näin. En ala soittelemaan. Harmi, että lapseni on yksinäinen, mutta en minä voi kaveriksi muuttua.

ap

Vierailija
8/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että tuon ikäinen on vielä kovin ujo, eikä välttämättä kehtaa mennä kyselemään leikkikaveria.
Tai sitten voi lykätä lapselle puhelimen käteen ja kertoa mitä täytyy sanoa.

Vierailija
9/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kaveritaitojen opettaminen on sinun tehtäväsi. Lapsesi ei vielä osaa, joten sinun on hoidettava kavereiden hankkiminen. Mieti mitä yksinäisyys pahimmillaan voi tulevaisuudessa aiheuttaa!

Vierailija
10/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaan se syrjäytyminen yhteiskunnassa alkaa joillakin jo alle 10-vuotiaana.

Vierailija
11/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tarvitsis kuin pari kertaa soittaa tai tekstata, luultavasti kohta lapsellasi on kavereita ja uskaltaa sitten itse soittaa kaverille.

Vierailija
12/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys ei sovi kaikille :(

Vierailija
13/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lasta pitää auttaa ja tukea. Mieheni tytär oli aika ujo. Aika paljon yritin tutustumistilaisuuksia järjestää ja hankimme lapselle harrastuksen sillä mielellä, että sieltä saisi kavereita myös, eikä olisi vaan koulun ja oman luokan varassa. Kyllä lapset tarvitsee apua ja tukea. Aika pienellä tuuppimisella ne jutut lähtee sitten toimimaan. Kun pyydätte kavereita teille niin kyllä omaakin lastasi sitten pyydetään. Huomaat, että se on sen arvoista! 7-vuotias jo tarvitsee ja kaipaa kaveruutta. Tietenkin äitinä autat! Anteeksi vaan, mutta koko kysymyksesi on oikeastaan vähän outo.

Vierailija
14/14 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan luonnollista tekstailla lasten kavereiden äideille, että voiko lapsi tulla leikkimään. Siitähän se lapsikin oppii hankkimaan seuraa itselleen, siis mallista. 

Onko tää lapsi oikeasti sun biologinen lapsi, vai miksi sua ärsyttää niin kovasti, että noin pieni lapsi käyttäytyy ikänsä mukaisesti, eli tarvitsee vielä sun ohjausta?