Aiheuttaako masennus näin voimakkaan nälän tunteen poistumisen?
Olen syönyt tänään jugurtin muroilla, leivän ja kaksi lasia mehua.
Nälän tunnetta ei vain ole eikä tee mieli syödä. Vaikea masennus on diagnosoitu.
Kommentit (12)
mulla oli sama. pitää yrittää syödä säännöllisesti, sillä kun verensokeri laskee, tulee entistäkin pahempi olo.
paranemista toivotan :-)
Minulla aiheuttaa masennuslääke ruokahaluttomuutta.Otan sen aamuisin ja yritän syödä jotain samalla,silti kuvotus jatkuu pitkälle päivään ja joskus on pakko oksentaa.Toisaalta myös masennus aiheuttaa ruokahaluttomuutta.Olen laihtunut vuodessa jo 12 kiloa.
Masennus aiheuttaa joko ruokahaluttomuutta tai mässäystä. Itse vaikeasti masentuneena lohtusyön. Pastakattilallinen menee tuosta vain. Mieluummin olisin ruokahaluton.
Mulle masennus laukaisee ahmimisen. Olen masentunut vielä tosi usein. Nytkin itken yksin kotona kun mies syytteli ja haukkui täysin syyttä ja huoritteli vielä lähtiessään.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:27"]Mulle masennus laukaisee ahmimisen. Olen masentunut vielä tosi usein. Nytkin itken yksin kotona kun mies syytteli ja haukkui täysin syyttä ja huoritteli vielä lähtiessään.
[/quote]
Jätä se
Problem solved
Kannattaa yrittää juoda mehuja, limuja tai smoothieita jos ruoka ei maistu!
Jos ruokailurytmi on kovin epäsäännöllinen, näläntunne katoaa. Näin ainakin minulla.
Kyllä oikea masennus tauti aiheuttaa ruokahalun menetystä. "Masennus" eli tutummin pelkkä paska fiilis ja paha mieli aiheuttaa mässäilyä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:32"]Kyllä oikea masennus tauti aiheuttaa ruokahalun menetystä. "Masennus" eli tutummin pelkkä paska fiilis ja paha mieli aiheuttaa mässäilyä.
[/quote]
Ei ole näin. Masennus voi aiheuttaa kumpaa tahansa
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:32"]
Kyllä oikea masennus tauti aiheuttaa ruokahalun menetystä. "Masennus" eli tutummin pelkkä paska fiilis ja paha mieli aiheuttaa mässäilyä.
[/quote]
Olet väärässä. Masennus aiheuttaa yhtä lailla ruokahaluttomuutta kuin ylensyöntiäkin. Samaten myös unettomuutta ja liikaa nukkumista. Opiskele hiukan asiaa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:32"]
[/quote]
Olet ihan kujalla.
"Masennustilan oireet
Masennustiloissa keskeinen oire on masentunut mieliala tai selvästi vähentynyt mielenkiinto tai mielihyvä. Oire vaivaa suurimman osan päivästä yhtäjaksoisesti vähintään kahden viikon ajan. Masennustilassa ei kuitenkaan ole kyse pelkästä alentuneesta mielialasta tai mielenkiinnosta, sillä varsinaisen masennustilan diagnosointi edellyttää myös useita samanaikaisia muita oireita.
Tällaisia masennustilalle ominaisia oireita ovat merkittävä painon lasku TAI NOUSU, unettomuus tai lisääntynyt unen tarve, lähes päivittäinen väsymys tai voimattomuus, liikkeiden ja mielen hidastuminen tai kiihtyneisyys, arvottomuuden tai kohtuuttomat syyllisyyden tunteet, vaikeudet ajatella, keskittyä tai tehdä päätöksiä, kuolemaan liittyvät mielikuvat tai itsemurha-ajatukset. Masennusoireisiin liittyy usein eriasteista ahdistuneisuutta sekä alkoholin lisääntynyttä käyttöä.
Hetkellinen tai lyhytaikainen masentunut mieliala tai suru reaktiona erilaisiin pettymyksiin tai menetyksiin ei siis ole osoitus masennustilasta. Masennustilassa mielialan muutos ja siihen liittyvät oireet saattavat kestää yhtäjaksoisesti viikkoja, kuukausia, joskus vuosiakin.
Eriasteiset masennustilat ovat hyvin yleisiä. Lievistä masennustiloista kärsii noin 10–15 %, vakavista masennustiloista noin 5 % ja psykoottisista depressioista vajaa 1 % aikuisväestöstä."
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00389
Itse kärsin vaikeasta toistuvasta masennuksesta ja mulle se aiheuttaa nimenomaan lohtusyömistä. Lääkityksellä se loppuu. Mikä sä olet sitä väheksymään, kun et mitään mistään tiedä?????
Voi aiheuttaa. Muista syödä välillä, vaikkei olisi nälkä.