Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö pyytää lupaa serkuilta jos haluaa setänsä nimeä lapselleen?

Vierailija
05.05.2015 |

Setäni oli myös kummisetäni, mutta meillä valitettavasti ei ollut mikään kummoisempi suhde, hän kuoli kun olin yläasteen seiskalla.
Serkkujen kanssa on hyvin läheise välit, ja olisi jotenkin ehkä mukavaa antaa sedän nimeä toiseksi nimeksi lapselle.
Kumpikaan serkuistani ei ole antanut isänsä nimeä eteenpäin toisena nimenä pojilleen, ja metin että onko tökeröä jos minä sitten annan....?
Vai pitäisikö jotenkin kysyä serkuilta ja kummitädiltä että haittaako jos annamme lapsellemme heidän isän/miehen nimeä pojallemme?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan tosissasi? Et kai sinä nyt lähtisi kyselemään ihan jokaiselta tuntemaltasi "Matin" leskeltä, lapselta ja muulta lähisukulaiselta, jos haluaisit laittaa sen lapsesi nimeksi.

Kyllä minä ymmärrän tuon ajatuksen, mutta silti nimet, siis ihan kaikki nimet ovat aivan yleisessä käytössä. Siskosi saa laittaa lapselleen mummosi nimen, paras kaveri saa laittaa isäsi nimen jne. Oikeasti ei ole mitään moraalista eikä laillista estettä olla antamatta lapselleen mitä nimeä tahansa.

Onko kyseessä joku erikoisuus, jota ei löydy almanakasta eikä muutenkaan ole yleisessä käytössä?

Vierailija
2/2 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:41"]

Oletko nyt ihan tosissasi? Et kai sinä nyt lähtisi kyselemään ihan jokaiselta tuntemaltasi "Matin" leskeltä, lapselta ja muulta lähisukulaiselta, jos haluaisit laittaa sen lapsesi nimeksi.

Kyllä minä ymmärrän tuon ajatuksen, mutta silti nimet, siis ihan kaikki nimet ovat aivan yleisessä käytössä. Siskosi saa laittaa lapselleen mummosi nimen, paras kaveri saa laittaa isäsi nimen jne. Oikeasti ei ole mitään moraalista eikä laillista estettä olla antamatta lapselleen mitä nimeä tahansa.

Onko kyseessä joku erikoisuus, jota ei löydy almanakasta eikä muutenkaan ole yleisessä käytössä?

[/quote] 4566 kertaa annettu nimeksi alkaen v.1899 vr:n mukaan. Ei siis mikään äärimmäisen harvinainen, mutta ei tule vastaan ihan joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä