Vauva syntyy ennen kuin aiempi avioliitto on ehtinyt päättyä
Miehen aiempi avioliitto ei ole ehtinyt eroon ennen kuin vauvamme syntyy. Voiko häntä merkata isäksi silti?
Ei tarvitse tuomita.
Kommentit (30)
no ei tuossa hätää mikäli siis sinulla ei ole exää joka vielä virallisesti liitossa kanssasi.
No voi, isän pitää tunnustaa lapsi
Miehen eks tietoinen asiasta. Tilanne on mutkikas, ja kuulostaa pahemmalta kuin on.
Ero astunee voimaan kun vaavi n puoli vuotta
Ei se estä isyyttä tunnustamasta.
Taidat sekoittaa siihen, että avioliitossa olevien parien lapset ovat automaattisesti aviomiehen, ilman tunnustusta. Tässä voit vaikka käräjien kautta vaatia isää isäksi, jollei ihan pienimuotoisessa keskustelutilaisuudessa myönnä asiaa vapaaehtoisesti.
Jos mies tai sinä ette tee mitään asian eteen niin lapsen isäksi merkitään automaattisesti aviopuoliso. Mutta olisi tosi väärin tulevaa exääsi kohtaan merkitä hänet isäksi jos kerran ei ole. Hällehän erossa lankiaa sillon elatusvelvollisuudet. Ja miksi kummassa hän maksaisi sinun lapseesi elatusta jos ei ole isäkään.
Toivotavasti hän kiistää isyytensä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:39"]Eikö yhtään nolota?
[/quote]
Niinpä ;D
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:41"]
Jos mies tai sinä ette tee mitään asian eteen niin lapsen isäksi merkitään automaattisesti aviopuoliso. Mutta olisi tosi väärin tulevaa exääsi kohtaan merkitä hänet isäksi jos kerran ei ole. Hällehän erossa lankiaa sillon elatusvelvollisuudet. Ja miksi kummassa hän maksaisi sinun lapseesi elatusta jos ei ole isäkään.
[/quote]
Opettele lukemaan.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:41"]Jos mies tai sinä ette tee mitään asian eteen niin lapsen isäksi merkitään automaattisesti aviopuoliso. Mutta olisi tosi väärin tulevaa exääsi kohtaan merkitä hänet isäksi jos kerran ei ole. Hällehän erossa lankiaa sillon elatusvelvollisuudet. Ja miksi kummassa hän maksaisi sinun lapseesi elatusta jos ei ole isäkään.
[/quote]
Luitko aloitusta?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:41"]Jos mies tai sinä ette tee mitään asian eteen niin lapsen isäksi merkitään automaattisesti aviopuoliso. Mutta olisi tosi väärin tulevaa exääsi kohtaan merkitä hänet isäksi jos kerran ei ole. Hällehän erossa lankiaa sillon elatusvelvollisuudet. Ja miksi kummassa hän maksaisi sinun lapseesi elatusta jos ei ole isäkään.
[/quote]
Lueppa aloitusteksti uudestaan, neropatti.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:30"]
Miehen eks tietoinen asiasta. Tilanne on mutkikas, ja kuulostaa pahemmalta kuin on. Ero astunee voimaan kun vaavi n puoli vuotta
[/quote]
Astunee voimaan vasta lähes vuoden kuluttua? Yli vuoden kuluttua?
Siis avioero on jo ollut vireillä, mutten ehdi astua voimaan ennen syntymää. Olen ollut miehen kanssa yhdessä kolmisen vuotta, ovat olleet paperilla vain naimisissa eksänsä kanssa. Eksä tietää minusta. Nyt vauvan tullessa mietin tuota asiaa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:48"]Siis avioero on jo ollut vireillä, mutten ehdi astua voimaan ennen syntymää. Olen ollut miehen kanssa yhdessä kolmisen vuotta, ovat olleet paperilla vain naimisissa eksänsä kanssa. Eksä tietää minusta. Nyt vauvan tullessa mietin tuota asiaa.
[/quote]
*muttei
Mitä huorittelet varattujen miesten kanssa. Stackars barn sanon minä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:53"]Mitä huorittelet varattujen miesten kanssa. Stackars barn sanon minä.
[/quote]
Mies on varattu vain paperilla, oli jo silloin kun kohtasimme.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:48"]
Siis avioero on jo ollut vireillä, mutten ehdi astua voimaan ennen syntymää. Olen ollut miehen kanssa yhdessä kolmisen vuotta, ovat olleet paperilla vain naimisissa eksänsä kanssa. Eksä tietää minusta. Nyt vauvan tullessa mietin tuota asiaa.
[/quote]
Muilla avioeroon menee reilu puoli vuotta, sun miehellä yli vuosi. Oletko varma että se ero on nyt vireillä? Ettei sua vaan viilata linssiin?
Ja jos ne on asuneet erillään jo yli kaksi vuotta niin silloinhan sen eron saa ilman harkinta-aikaa. Vai onko mies asunut vaimonsa kanssa koko teidän seurusteluajan?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:48"]
[/quote]
Muilla avioeroon menee reilu puoli vuotta, sun miehellä yli vuosi. Oletko varma että se ero on nyt vireillä? Ettei sua vaan viilata linssiin?
Ja jos ne on asuneet erillään jo yli kaksi vuotta niin silloinhan sen eron saa ilman harkinta-aikaa. Vai onko mies asunut vaimonsa kanssa koko teidän seurusteluajan?
[/quote]
Olen varmaan itse sekoittanut jotain. Ei viilaa kukaan linssiin, tunnemme hyvin eksvaimon kanssa.
Kerro toki lisää..