Miksi motivaatio pääsykokeisiin lukemiseen katosi?
Hei! Olen tänä keväänä menossa lääketieteellisen tiedekunnan pääsykokeisiin. Minulla ei ole lukiosta kaikkia kursseja käytynä fysiikasta ja kemiasta, mutta tarkoituksena oli lukea näitä kursseja nyt itsenäisesti. Jotenkin olen menettänyt kaiken uskoni sisäänpääsemiseen. En halua ottaa kirjoja käteen ja lukea, sillä se tuntuu turhalta.
Muutenkin tulevaisuus vähän mietityttää, että jos en saa töitä enkä opiskelupaikkaa niin mitä sitten teen. Olen siis opiskellut lukiossa tosi ahkerasti ja menestynyt hyvin, saanut kiitettäviä arvosanoja kirjoituksista. Tavallaan tuntuu, että en vaan jaksa taas panostaa niin paljon, kuin panostin lukioon. Olen myös jotenkin turhautunut, vaikka saan lakin tässä kuussa. Hieman tuntuu siltä, että lukiossa uurastus on mennyt ihan hukkaan, ja että töitäkin saa helpommin kun on käynyt ammattikoulun. Lukiossa panostin paljon kieliin, sillä tykkään oppia uusia kieliä. Onko motivaationi hukassa sen takia, että olen valinnut väärän alan, vai olenko vain väsynyt itse opiskeluun? Vinkkejä kaipaisin :/
Kommentit (25)
Biologia ja ulkomaille vaihtoon ja siellä sivuaineena zoologia?
Minulle ei ole ongelmana leikata eläimiä, eikä esimerkiksi myöskään isompien eläinten tutkiminen/leikkaaminen. Työ kaikenlaisten eläinten parissa kiinnostaa. -ap
Hei kiitos tuosta zoologia vinkistä! Täytyykin tutustua siihen tarkemmin :) -ap
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:19"]Hei kiitos tuosta zoologia vinkistä! Täytyykin tutustua siihen tarkemmin :) -ap
[/quote]
Itsekin tätä aikanaan kovasti mietin, koska eläimet on niin lähellä sydäntä. Mielenkiintoisen oloinen aine kyllä :)
Tiedän, että lukiossa olisi pitänyt ottaa kaikki tarvittavat kurssit lääkikseen, mutta kun en ollut silloin ihan varma mikä minua kiinnostaa. -ap