PMS-oireet. Rakastatko kumppaniasi myös riidan keskellä?
Mieheni sanoo aina kun kaikki on hyvin rakastavansa, näyttää myös sen ja tiedän että rakastaa, sillä sen huomaavat muutkin. Kun minulla tulee PMS -oireet olen kuin eri ihminen, suoraan sanottuna hirviö. Pms-oireiden alkaessa minusta tuntuu, että vereni kirjaimellisesti kiehuu, olen turvonnut, maailman lihavin, rumin ja vihaan tyyliin kaikkea ja kaikkia ja en saa pidettyä suutani kiinni vaan haastan riitaa mieheni kanssa ja vastaan kaikkeen rumasti. Lisäksi jään tankkaamaan asioita. En kärsinyt nuorempana tällaisesta vaan pms-oireet olivat vain rajuja lähes tajunnan vieviä kipuja, mutta lasten saamisen jälkeen kivut jäivät täysin pois ja tilalle astui nämä oireet.
Mutta asiaan.. suututan ja loukkaan siis miestäni AINA siis kerran kuussa, nämä KAUHU-päivät kestävät 2-5päivään. Joka kerta onnistun väsyttämään ja loukkaamaan miestäni ja sitten hän sanoo ettei rakasta ja minun pitää antaa tilaa ja sitä hyvää aikaa, että alkaa taas rakastamaan. Minusta taas tuntuu, että tuo ei ole normaalia että lopettaa hetkellisesti rakastaminen, koska kuitenkin olen ihana ja rakastettava ihminen koko muun kuukauden. Onko muilla näin, että rakkaus loppuu ja taas pikkuhiljaa palautuu?
Itse olen sitä tyyppiä, että kun riita on ohi asioiden pitäisi palautua ennalleen. En ylipäätään voi sietää mököttäjiä tms. sillä se on mielestäni hukkaan heitettyä elämää, mikään ei muutu vaikka mököttäisi 2viikkoa. Tosin ymmärän, että tunteitaanhan ei voi pakottaa heti palautumaan, mutta minua loukkaa tuo ja siksi haluan tietää onko muutkin ihmiset tuollaisia?
Pelkään itsekin noita pms-päiviä ja ne rajoittavat elämääni, enkä uskalla niille päiville suunnitella mitään. Olen menossa lääkäriin ja todellakin toivon, että saan apua sieltä.
Kommentit (38)
No mutta, tulikos menkkapillu-raivooja raivoomaan tänne?
Minä kyllä myönnän, että miehessä ei ole mitään vikaa. Kuten sanoin minulla tunteet kuohuu, veri kiehuu ja aloitan aina riidat. Ainoa positiivinen asia on se, että kuukautiset on sentään nykyään säännölliset ja kierto tasan 30päivää joten pystyn jo etukäteen vuorokauden tarkkuudella ennustamaan koska oireet alkaa. Meillä olisi varmasti unelma-suhde ilman tätä pms-helvettiä
ap
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:06"]Ihme emakoita olette. Jos pms oireet aiheuttaa noin paljon harmia niin hankkikaa apua niihin. Koska ne on helposti pois hoidettavissa. Mies ei emotionaalisesti kiristä jos ei pidä sinusta sen jälkeen kun olet vittumainen. Ja vielä kehtaat ulista kun itse sen aiheutat?? Pms ei ole mikään syy käyttäytyä törkeästi miestä kohtaan. Eikä ole myöskään miehen asia huolehtia että tietää milloin olet menolla vaan sinun pitäisi se itse huolehtia että pidät itsesi kasassa niiden aikaan. Tiedät että olet ilkeä ja pikkumainen pms aikaan joten varaudu siihen [/quote] Entä jos se onki mies joka on iökeä ja pikkumainen PMS:n aikaan. Junakin kulkee molempiin suuntiin. En minäkään käy tahallani miestä ärsyttämään kun sillä on rapula tai univelkaa ja stressiä töistä..
[/quote]
Onko mies oikeasti edes rasittava ja vittuileva? Vai tuntuuko sinusta vain silt kun olet niin helvetin hormonihuuruissa ja miehen hengittäminenkin ärsyttää?
Veikkaan jälkimmäistä.
Hanki kierukka. Minä entinen raivohullu olen jo neljättä vuotta tyyneyden perikuva, ja kuukautiset poissa kokonaan.
Hormoni- vai kuparikierukka? Näinä hetkinä tuntuu niin epätoivoiselta, että olisi valmis tekemään mitä vain.
ap
Onko sulla hormonaalinen ehkäisy? Se saattaa aiheuttaa tuon. Mitä jos kokeilet olla ilman pari kuukautta?Ehkäisykapseli aiheutti mulle tuollaisia oireita, plus vielä kaikkea muuta kivaa.
Kenenkään ei tarvitse olla tuollainen, eikä sieltää tuollaista käytöstä.
Hormonikierukka.
Kuparikierukka olisi ihan saatanasta. Ensin järkyttävä pms ja sitten 7-10 päivää veritulvaa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:44"]Minäkin vihaan, sillä tottakai mieheni antaa takaisin, sitten kun olen 2päivää prässänyt, kiukutellut ja tehnyt kaikki maailman temput. Minulla tunteet palautuu nopeasti ja miehelläni ei. Olemme muutenkin erilaisia, sillä minä olen sellainen kaikki-heti-nyt-ihminen ja mieheni on ihanan rauhallinen ja harkitseva.
ap
[/quote]
Niinhän te akat usein ootte. Riehuvia lapsia, ja meidän rauhaarakastavien miesten tarvii teitä kestää, pääasiassa lasten takia. Huoh..
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:46"]Olen just samanlainen :-D Ja musta tuo että uhataan rakkauden loppumisella on emotionaalista kiristystä. Voi sanoa, että ei pidä toisen sanoista, mutta ei se tarkoita ettei pitäisi henkilöstä. Kaikissa on hyvät ja huonot puolensa.
Kuten sanonta kuuluu: Rakasta minua silloin kun vähiten sen ansaitsen, koska silloin tarvitsen sitä eniten. Ja riehuville hormoneille ei paljon voi mitään. Mies vois vaikka antaa sulle tilaa PMS-päivinä eikä varsinkaan lähteä mukaan riitelemään. Ei kaikkea pidä ottaa henkilökohtaisesti.
[/quote]
Miksi itse et anna tilaa miehelle? Pidä turpasi kiinni, harrasta omiasi tai mene viikoksi hotelliin. Miksi vitussa miehen pitäisi mukaella hirviöämmän edessä?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:06"]Ihme emakoita olette. Jos pms oireet aiheuttaa noin paljon harmia niin hankkikaa apua niihin. Koska ne on helposti pois hoidettavissa. Mies ei emotionaalisesti kiristä jos ei pidä sinusta sen jälkeen kun olet vittumainen. Ja vielä kehtaat ulista kun itse sen aiheutat?? Pms ei ole mikään syy käyttäytyä törkeästi miestä kohtaan. Eikä ole myöskään miehen asia huolehtia että tietää milloin olet menolla vaan sinun pitäisi se itse huolehtia että pidät itsesi kasassa niiden aikaan. Tiedät että olet ilkeä ja pikkumainen pms aikaan joten varaudu siihen
[/quote]
Se on itse joka toista sanoo. Miksi olet noin ilkeä? Onko menkat alkamas? ;-)
[/quote]
Ei ole mutta inhottaa teidän kaltaiset naiset joiden takia menkoille tulee huono maine ja lisäksi opettaa naisia käyttämään mekkoja syynä vittumaiselle käytökselleen jopa silloin kun ei edes pms:stä kärsi.
[/quote]
En mä käytä mekkoja. Farkut tai suorat housut on parhaat. Mekot on pikkutytöille ja tädeille.
[/quote]
Olet siis nalkuttava äijämäinen hirviö?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:06"]Ihme emakoita olette. Jos pms oireet aiheuttaa noin paljon harmia niin hankkikaa apua niihin. Koska ne on helposti pois hoidettavissa. Mies ei emotionaalisesti kiristä jos ei pidä sinusta sen jälkeen kun olet vittumainen. Ja vielä kehtaat ulista kun itse sen aiheutat?? Pms ei ole mikään syy käyttäytyä törkeästi miestä kohtaan. Eikä ole myöskään miehen asia huolehtia että tietää milloin olet menolla vaan sinun pitäisi se itse huolehtia että pidät itsesi kasassa niiden aikaan. Tiedät että olet ilkeä ja pikkumainen pms aikaan joten varaudu siihen [/quote] Entä jos se onki mies joka on iökeä ja pikkumainen PMS:n aikaan. Junakin kulkee molempiin suuntiin. En minäkään käy tahallani miestä ärsyttämään kun sillä on rapula tai univelkaa ja stressiä töistä..
[/quote]
Noin myös vaimoaan hakkavaat miehet selittelevät tekoaan: ämmä ei lopettanut ärsyttämästä. Kyllä se sinun reagointisi on omalla vastuullasi, ei miehen.
[/quote]
Jos tahallaan ärsyttää eikä hae apua ongelmiinsa niin ei se kovin väärin ole jos selkääsi saat.
Kaikella kunnioituksella, kuulostat kyllä ihan saatanan kamalalta ihmiseltä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:06"]Ihme emakoita olette. Jos pms oireet aiheuttaa noin paljon harmia niin hankkikaa apua niihin. Koska ne on helposti pois hoidettavissa. Mies ei emotionaalisesti kiristä jos ei pidä sinusta sen jälkeen kun olet vittumainen. Ja vielä kehtaat ulista kun itse sen aiheutat?? Pms ei ole mikään syy käyttäytyä törkeästi miestä kohtaan. Eikä ole myöskään miehen asia huolehtia että tietää milloin olet menolla vaan sinun pitäisi se itse huolehtia että pidät itsesi kasassa niiden aikaan. Tiedät että olet ilkeä ja pikkumainen pms aikaan joten varaudu siihen
[/quote]
Se on itse joka toista sanoo. Miksi olet noin ilkeä? Onko menkat alkamas? ;-)
[/quote]
Ei ole mutta inhottaa teidän kaltaiset naiset joiden takia menkoille tulee huono maine ja lisäksi opettaa naisia käyttämään mekkoja syynä vittumaiselle käytökselleen jopa silloin kun ei edes pms:stä kärsi.
[/quote]
En mä käytä mekkoja. Farkut tai suorat housut on parhaat. Mekot on pikkutytöille ja tädeille.
[/quote]
Oh snap. Käytän päivittäin mekkoja. Olenko pikkutyttö vai täti?
Btw, kenenkään ei tarvitse sietää monen päivän vittuilua vaikka on kuinka menkat. Silloin sinä pidät sen turpasi kiinni etkä terrorisoi muita.
N18
Älä tule 18weenä kertomaan mitä tarvii sietää ja mitä ei. Mullakin alkoi pms-raivarit vasta 36-vuotiaana, sitä ennen kärsin vain lievistä alaselän jomotuksista, nyt ei ole kivuista tietoakaan, mutta lähelle ei kannata tulla, eikä isompia suunnitelmia tehdä kun on menkat alkamassa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:36"]Älä tule 18weenä kertomaan mitä tarvii sietää ja mitä ei. Mullakin alkoi pms-raivarit vasta 36-vuotiaana, sitä ennen kärsin vain lievistä alaselän jomotuksista, nyt ei ole kivuista tietoakaan, mutta lähelle ei kannata tulla, eikä isompia suunnitelmia tehdä kun on menkat alkamassa.
[/quote]
Aikuisena ihmisenä osaat varmasti lukittautua neljän seinän sisälle ja eristäytyä täysin oireiden aikaan? Ei sitä mennä työpaikallakaan muille kiukuttelemaan ja pomolle aukomaan päätä, on muuten pian entinen työpaikka - tai parisuhde..
Exäni oli naisena kymppi, mutta raivohullu menkkojen aikaan. Nykyinen on tasainen viilipytty, mutta onnellinen en tässä suhteessa ole. Kaduttaa, vaikka exässä oli kestämistä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:26"]
[/quote]
Noin myös vaimoaan hakkavaat miehet selittelevät tekoaan: ämmä ei lopettanut ärsyttämästä. Kyllä se sinun reagointisi on omalla vastuullasi, ei miehen.
[/quote]
Ja lässynlässynlää.