Minkä ikäiselle olette aloittaneet soseen antamisen?
Lääkäri käski aloittaa soseitten antamisen vaikka vauva on vasta 3kk. Eikö tuo ole vähän liian aikasin? Minkä ikäiselle te olette aloittaneet soseitten antamisen ja millä soseella olette aloittaneet?
Kommentit (46)
Epäili että maito ei riittäisi ja sen takia itkeskelee koko ajan. Paino kyllä on noussut omilla käyrillään. Ap
Järjen käyttö on sallittu. Jos vauva itkeskelee olla ettei maito enää riitä Itse aloitin lapsesta riippuen soseet 2-4 kk iästä alkaen.
Käypä ap lukemassa imetyksestä ja maidon riittävyydestä imetyksen tuen sivuilla! http://www.imetys.fi/ Lääkäreillä ei usein ole riittävästi tietoa imetyksestä.
Meillä kaksi keskosvauvaa. Molemmille aloitettu vellit ja soseet jo kahden kuukauden iässä. Molemmat on aina kasvannut hyvin. Nukkunut yönsä ja olleet terveitä. Kumpaakaan ei ole imetetty.
Jos vauvan paino nousee käyrillä, niin maidon riittävyydestä tuskin on kyse, sillä vauvan maidontarve ei juurikaan kasva kuukauden iästä eteenpäin. Voisiko vauva olla allerginen jollekin mitä itse syöt? Tällöin kiinteiden antaminen ei ainakaan ratkaise ongelmaa. Oletko jo soittanut imetystukipuhelimeen?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:22"]Toinen oli vähän alle 3 kk,toinen 3kk.
[/quote]
Ja niin,toisella eka peruna,toisella porkkana.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:24"]6 kk, 8 kk ja keskoskaksosille 6 kk
[/quote]
Miksi vasta 8kk? Lapsen laiminlyömistä, 6kk viimestään alotetaan soseet!
Unohtakaa ne vitun käyrät, jos lapsi on nälkäinen niin sille annetaan ruokaa.
3 kk. Vaikka suositus on nykyään täysimetys/pelkkä korvike 6 kk ikään saakka niin itse uskon siihen, että aiempi soseiden aloitus vähentää allergiariskiä huomattavasti.
Keskosvauvalle aloitettiin 3kk iässä ja sitten tälle yliaikaiselle rd-vauvalle 2kk iässä. Niin iso vauva ettei maito riittänyt pitämään nälkää. (Korviketta saattoi mennä päivässä melkein 2l)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:29"]
Maito riittää vaan tiheällä imettämisellä.
[/quote]
Näin juuri. Miksi ihmisillä on niin kiire aloittaa kiinteät? Meillä kiinteiden aloitus ei ainakaan parantanut yöunia..
Sanoiko lääkäri syytä miksi soseet pitäisi jo aloittaa?