Wilma-viesteistä
Ihan uteliaisuudesta haluaisin tietää miten paljon ja millaisista asioista muille tulee koulusta Wilma-viestejä. Onko ihan tavallista, että niitä tulee monta viikossa ja ihan yleisesti koko koulua tai luokkaa koskevia asioita? Tänään on mm. tullut viesti rehtorilta, että koko koulun poistumisharjoitus sujui hyvin ja harjoituksen jälkeen halukkaat saivat tutustua paikalla olleeseen paloautoon + linkki kuvaan, jossa yksi porukka on katselemassa paloautoa. Yleensäkin erityisesti rehtori laittelee vastaavia viestejä viikottain miten on jotain yhdessä tehty tai ollut vierailijoita jostain. Välillä toki on ihan asiaakin seassa, esim. ensi syksyn koulujärjestelyihin liittyen ja vanhempainiltajuttuja. Oma opettaja taas laittelee välillä useammankin kerran viikossa kuulumisia miten luokalla (tokaluokka) menee ja mistä on keskusteltu (esim. pussausleikit, isompien oppilaiden kielenkäyttö, voiko välitunnilla mennä räystään alle seisomaan sateella). Tähän lisäksi yleisinfo kokeista, liikuntatunneista, retkistä, kirjastoautokäynneistä jne. jne. Useamman kerran on myös tullut ohjeistusta ulkovaatteista eli syksyllä esim. ulkohousut pakolliset + pipo ja nyt keväällä kehoitus keskustella oman perheen säännöistä ulkohousujen käytön suhteen. Ja siis nämä kaikki tosiaan kaikille suunnattuja viestejä. Meinaan vaan, että onko tällainen viestitulva ihan tavanomaista? Ja näiden lisäksi sitten kaikki omaa lasta koskevat viestit, joita ei tosin montaa ole tämän vuoden aikana ollut, lähinnä vanhempainvarttiaikojen sopimisia yms.
Kommentit (5)
Näin minä vähän ajattelinkin. Saa nähdä miten pahasti viestitulva pahenee kun seuraava lapsi aloittaa koulun. Tuleeko muuten rehtorin laittamat koko koululle menevät viestit sitten tuplana jos on kaksi lasta samassa koulussa? Ilmeisesti sentään Wilma-tilit saa yhdistettyä?
ap
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:43"]Näin minä vähän ajattelinkin. Saa nähdä miten pahasti viestitulva pahenee kun seuraava lapsi aloittaa koulun. Tuleeko muuten rehtorin laittamat koko koululle menevät viestit sitten tuplana jos on kaksi lasta samassa koulussa? Ilmeisesti sentään Wilma-tilit saa yhdistettyä?
ap
[/quote]
Tulee tuplana. Otsikosta sen näkee, jos on sama viesti niin klikkaa vaan pois.
Opettajasta riippuu paljon se, kuinka kamalasti viestiä tulee. Esim. kummityttöni ope on sellainen joka laittaa pienistäkin asioista viestiä. Tyyliin, "laittakaa pipo päähän aamulla kun on pakkasta".
Se hieman vanhempia kyllästyttää.
Itse ainakin olen tyytyväinen, että ilmoitetaan vain tärkeimmät. Ja opettajiin saa tarvittaessa yhteyden kätevästi Wilman kautta.
Olisin onnellinen, jos opettajat viestittelisivät noin paljon. Esikoisen opelta tulee korkeintaan kerran kuussa viesti.
Ei tule noin paljon.
Esim. viime viikolla tuli kaksi viestiä : toinen koski yhteishaun tulosten aikatauluja ja toinen sitä, että yksi lapsistani jää jälki-istuntoon.
Ja mulla kolme lasta Wilmassa. Että vähän tulee sinuun verrattuna..