Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En varmaan ikinä työllisty

Vierailija
05.05.2015 |

Oon niin turhake ja sellanen ettei mulla oo mitään osaamista mihinkään. Oon toki iso ja vahva rautajätti, että jaksan nostella isoja painavia kuormia. Mutta juuri muuhun musta ei oo. Ei oo aivoja opiskella ydinfyysikoksi. Tulevaisuudessa työt vähenee ja vaan 20% on töissä, kaikki kemiantieteen insinöörit ja rakennussuunnitellijat saa vain töitä, mutta tavalliselle duunarille ei paljoa töitä oo. Helppo se on sanoa, että opiskele vaan mutta jos ei ole älyä ja matemaattista lahjakkuutta niin vaikeetahan se on. Että niistä insinööreistäkin tulee vaan ne pätevät 10% työllistymään. Loput sitte on työttöminä tai missä onkaan. Ois ollu kiva syntyä 40 luvulla nii ois saanu elää vuosikausia teollisuusyhteiskuntaa ja nauttia inflaation nostattamasta talouskasvusta ja nyt nostella isoja eläkkeitä. Duunareille riitti hommia sillon kun tarvittii 15 miestä kaivamaan kuoppaa, ja nyt sen tekeee kaivurikone. Että tällästä tää on.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroiden kuljettamiseen tarvitaan porukkaa, eli miten olisi logistinen ala. Tarpeet eivät vähene tulevaisuudessakaan (maaseudulla asuvat vanhukset tarvitsevat kyytejä ja ruokakassinsa, nettiostokset lisääntyvät koko ajan jne.) Myös fyysistä voimaa tarvitaan, jotta saa tavarat toimitettua ja vanhuksia autettua kyytiin.

Vierailija
2/5 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voi käydä sulle, ettet ikinä työllisty. Toisaalta en ole ikinä kuullut, että olisi ihmistä, joka ei olisi IKINÄ tehnyt työtä sen vuoksi, ettei ole sellaista saanut, tunnen kyllä yhden yli viiskymmpisen, joka ei ole ikinä ollut töissä, mutta hän ei ole edes halunnutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut hei, samassa jamassa olen myös minä. Ylempi korkeakoulututkinto on takana ja oman alan hommista löytyy hyviä työtodistuksia. Mutta palkkatyötä ei ole, koska mistään ei haluta maksaa enää yhtään mitään vaikka tarvetta selkeästi olisi, kun samalla kuitenkin moni työelämässä oleva tyyppi vaikuttaa nääntyvän työtaakkansa alle.

Vierailija
4/5 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis vielä töitä "raudannostajalle" joka ei kuvittele itsestään liikoja vaan tekee sitä perustyötä rutisematta. Paa hakemus työkkärin nettiin.

Vierailija
5/5 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin apina.