Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko Suomi leipoo 2022

Vierailija
10.01.2022 |

Uusi kausi alkoi. Kivaa. Ekan jakson perusteella sanoisin, että taitavia kilpailijoita kisassa. Mutta tuomarit ois voinu vaihtaa tälle kaudelle.

Kommentit (687)

Vierailija
41/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Liina virolainen vai miten puhuu niin jännällä aksentilla enkä ole ikinä kuullutkaan puhelinkakusta. On siis Suomessa nykyään kaikissa ohjelmissa tietyt kiintiöt ja se on mielestäni TODELLA harmillista katsojia kohtaa, sillä silloin ei ole valittu parhaita hakijoita vaan otettu kiintiöiden parhaat. 

=(

Oliskohan Liina suomenruotsalainen? En tiedä, mutta ei minua hänen läsnäolonsa häiritse mitenkään.

Mun korviin kuulostaa virolaiselta.

Vierailija
42/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Liina virolainen vai miten puhuu niin jännällä aksentilla enkä ole ikinä kuullutkaan puhelinkakusta. On siis Suomessa nykyään kaikissa ohjelmissa tietyt kiintiöt ja se on mielestäni TODELLA harmillista katsojia kohtaa, sillä silloin ei ole valittu parhaita hakijoita vaan otettu kiintiöiden parhaat. 

=(

Oliskohan Liina suomenruotsalainen? En tiedä, mutta ei minua hänen läsnäolonsa häiritse mitenkään.

Vanhoissa keittokirjoissa on puhelinkakun ohje. Niinkin tuoreessa löytyy kuin Gummeruksen 1985 julkaisemassa Kodin keittokirjassa (5. painos).

Itse en tuon kilpailijan puhetavassa mitään outoa huomaa. Itsetietoinen, ehkä vähän sellainen josta voisi kuvitella romaniperäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=(

Tunnen Liinan, on virolainen alunperin, muutti jo aikoja sitten Suomeen.

Vierailija
44/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=(

Liina on virolainen. Sanoo siinä ohjelmassa itse. Ja aksenttikin sn kyllä paljastaa.

Vierailija
45/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut aikaisempia kausia, mutta nyt bingetin kolme ekaa jaksoa. Tosiaan ihmetyttää tuo formaattiin kuuluva helleteltta, joka pilaa kermat ja ganachet sun muut. Kuka on treenannut jossain pihagrillillä noita haasteita, ei kukaan!

Myös vähän huvittavaa on joidenkin leipureiden laittautuminen. En itse laittaisi jotain hienoja vaatteita, kun tiedän, mikä jauho-kerma-kananmuna-polttava sokeri-pyörremyrsky keittiössä odottaa. 

Vierailija
46/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

=(

Liinan äiti Anne oli mukana edellisellä kaudella. Hän oli virolainen. Liina vaikuttaa kiintiöhenkilöltä, niinkuin äitinsä viime kaudella. Katsojia/ostajia tämäkin ohjelma kalastelee ihan kilpailijoiden valinnoista lähtien, siltä minusta tuntuu. Tämä porukka on ainakin hyvin keskinkertaista taidoiltaan.

Vierailija
47/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin juontajan teltasta pihalle, jos tulisi minun kiirettä häiritsemään!

Vierailija
48/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan millä kriteereillä kilpailijat valitaan? Onko jotakin alkukilpailuja tai videoesittelyjä vai pyritäänkö mukaan samaan mielenkiintoisia, sanavalmiita henkilöitä?

Vierailija
49/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa tuon yhden kilpailiajn suolan käyttö! Ja pekonia kakussa?! Kakku näytti tosin kivalta ja värikkäältä, houkuttelevalta, mutta pekonin laittaminen kakkuun tuntui todella erikoisuuden tavoittelulta. Tosin eivät tuomarit kovin paljon tykänneet siitälään, että joku laittoi kakkuun raejuustoa. Minä puolestani kyllä pidän raejuustosta ja sitä laitan myös jälkiruokiin, joten menee varmaan kakussakin.

Kaikkein herkullisin kakku oli Oton tekemä. Kaikkihan nuo olivat ihania.

Vierailija
50/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-v. nuoret ovat tosi taitavia ja hyvällä tavalla itsevarmoja, eivät turhia stressaile!

Vierailija
51/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni myös ihmetyttää tuo, että aina on pakko leipoa ulkona olevassa teltassa vaikka kuinka olisi 30 astetta lämmintä tai kaatosade niin että varmasti kaikki lässähtää ja mikään ei hyydy. Kuuluu kai kansainväliseen formaattiin, mutta eihän tuo nyt ole kilpailijoille yhtään reilua että eivät pääse olosuhteiden takia oikeasti näyttämään parastaan. Kannattaisi varmaan taktikoida taidonnäytetehtävät siten, ettei sitten tee mitään lässähtämisvaarassa olevaa mutta ei sekään ihan reilua olisi.

Vierailija
52/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, miksi nuo tekee näin vaikeita tehtäviä ettei aika riitä.

Eikö parempi kysymys olisi, miksi aikaa ei ole enemmän? Jos etsitään parasta leipuria, niin ei ne reseptit voi olla tosi helppoja. 

Vierailija
53/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson 3. kautta ja tässä teltassa on koko ajan ihan liian kylmä :D Lisäksi näköjään kuvauskartano jostain syystä vaihtunut kausien varrella (ihmetyttää, kun Anne sanoo tämän nykyisen jotenkin Bägbi vaikka Backby)

Vierailija
54/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme

Kaksi

Yksi 

Leipokaa \_O_/

Vierailija
55/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=(

Virolainen on. Virossa tykätään leipoa ja esim kahvilakulttuuri paljon Suomea edellä.

Vierailija
56/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että voisivat siirtää leipomisen teltasta sisätiloihin niin tulisi vähemmän epäonnistumisia olosuhteisiin liittyen.

Vierailija
57/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se yks äijä, Kari oikein sekoili, kun laittoi yllätyksenä makean kakun sisään pekonia? Kas, kun ei paistettuja silakoita. Ei ihme, että lähettivät kotiinsa säätämään.

On ainakin aussi master chefissakin tehty makeaa pekonijälkkäriä, ehkä sieltä saanut idean.

Se pandakakku oli söötti!

Vierailija
58/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ottaa ammattikondiittoreita. Ei jaksa katsoa puuhastelijoiden rumia tuotoksia.  

Vierailija
59/687 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! 3. kauden karjalanpiirakkatehtävässä pohojalaasemäntä, joka ei ollut koskaan ennen tehnyt piirakoita, voitti ja Karjalan tytöt ohutkuorisine piirakoineen jäivät häntäpäähän. Katseista näki, että veri kiehuu sisällä. 

Vierailija
60/687 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekoniyllätys oli ihan kipee mutta se voiton vienyt pandakakku oli kyllä nätti ja onnistunut. Vähän oli yritystä liikaa sillä yhdelläkin joka survoi niitä donitseja kakun sisään. Lässähti koko tekele. Kuumuudesta meni kermavaahdot ketuilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi