Toimivatko apteekeissa myytävät känsägeelit?
Jalkapohjan ulkoreunassa ollut vuosia känsä joka on aina tullut takaisin heti kun olen sen irrottanut (joo tiedän ettei itse saisi irrottaa,). Nyt tullut vaivaisenluu-tyyppistä kipua, jonka hoksasin kenties aiheutuneen virheellisestä askellusasennosta varoessani varaamasta painoa kipeän känsän kohtaan!
Onko noista apteekeissa myytävistä känsägeeleistä yms. (Verruxin jne) hyötyä niin että saisi känsään pitkäaikaisen avun? Ja kyseessä siis tosiaan känsä, ei syylä.
Mitäs muuten luulette, voisiko teoriani känsän arastelusta, virheasennosta ja kivusta pitää paikkansa?
Kommentit (10)
Verruxin ei ole tarkoitettu känsiin, vaan syyliin. Känsät syntyvät nimenomaan tuollaiseta hankauksen vaikutuksesta ja niihin on omat hoitotuotteensa apteekissa. Syylän aiheuttaa papilloomavirus.
Paremmin auttaa, kun laitat sen päälle ilmastointiteippiä.
Päivitys tilanteeseeni.
Ostin apteekista Verruxinia känsän poistamiseen jalkapohjastani. Verruxin on tarkoitettu sekä känsiin että syyliin. Sen vaikuttava aine on yksinkertaisesti salisyylihappo, se pehmittää ja kuorii iho kerros kerrokselta. Voisi jopa sanoa Verruxinin toimivan erityisesti känsiin.
Se on toiminut minullakin. Känsää on vain vähän enää jäljellä. Niin vähän että käveleminen ei enää aiheuta kipua känsän kohdalla. Jatkan hoitoa.
Koska känsä tulee nopeasti takaisin, käytän joka tapauksessa siinä kohtaa känsälaastaria eli semmoista liimattavaa huoparengasta. Olen myös itse muotoillut pehmustetut pohjalliseni saksilla sellaisiksi, että paine ei kävellessä kohdistu känsän kohtaan. Olen vain leikannut siihen kohtaan pohjalliseen aukon! Logiikka on siis sama kuin huoparenkaassa. Huoparengas nimittäin saattaa irrota kävellessä.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Päivitys tilanteeseeni.
Ostin apteekista Verruxinia känsän poistamiseen jalkapohjastani. Verruxin on tarkoitettu sekä känsiin että syyliin. Sen vaikuttava aine on yksinkertaisesti salisyylihappo, se pehmittää ja kuorii iho kerros kerrokselta. Voisi jopa sanoa Verruxinin toimivan erityisesti känsiin.
Se on toiminut minullakin. Känsää on vain vähän enää jäljellä. Niin vähän että käveleminen ei enää aiheuta kipua känsän kohdalla. Jatkan hoitoa.
Koska känsä tulee nopeasti takaisin, käytän joka tapauksessa siinä kohtaa känsälaastaria eli semmoista liimattavaa huoparengasta. Olen myös itse muotoillut pehmustetut pohjalliseni saksilla sellaisiksi, että paine ei kävellessä kohdistu känsän kohtaan. Olen vain leikannut siihen kohtaan pohjalliseen aukon! Logiikka on siis sama kuin huoparenkaassa. Huoparengas nimittäin saattaa irrota kävellessä.
Ap.
Vaihda kenkä- ja sukkamallia, jos se aina tulee takaisin samaan paikkaan. Känsälaastarilla kyllä irtoaa hyvin.
Känsä syntyy ihon hankautumisesta eli yksinkertaisinta olisi valita sopivan kokoiset kengät jos känsä on vieläpä jalan ulkoreunalla. Kun hankaamista ei tule, känsä lähtee itsestään pois! Känsän poistaminen ei myöskään satu koska se on kuivaa ihon jätettä pakkantuneena hankauskohtaan. Mikäli känsää poistaessa tulee verta, on menty liian syvälle eli normaaliin ihoon saakka.
Vierailija kirjoitti:
Päivitys tilanteeseeni.
Ap.
Jalkapohjan puolella ei kannata käyttää huoparenkaita eikä leikellä pohjallisiin reikiä. Iho venyy painiessaan siihen reikään ja rasittaa kudosta. Mikset laita vain pehmeitä pohjallisia?
Vierailija kirjoitti:
Känsä syntyy ihon hankautumisesta eli yksinkertaisinta olisi valita sopivan kokoiset kengät jos känsä on vieläpä jalan ulkoreunalla. Kun hankaamista ei tule, känsä lähtee itsestään pois! Känsän poistaminen ei myöskään satu koska se on kuivaa ihon jätettä pakkantuneena hankauskohtaan. Mikäli känsää poistaessa tulee verta, on menty liian syvälle eli normaaliin ihoon saakka.
Käytän oikean kokoisia ja -lestisiä kenkiä, jalkineasiantuntijan valitsemia. Kuten aloituksessa kerroin, syy känsän muodostumiselle on todennäköisesti askellusvirhe, ja siihen on muut, pitkäaikaisemmat avut kuin jalkineet, sukat jne. Olen aloittanut jalan kotijumpan joka tarkoitettu vaivaisenluusta kärsiville. Tässä kyseisessä jalassa on myös vaivaisenluun alkua nähtävissä, enemmän kuin toisessa.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän oikean kokoisia ja -lestisiä kenkiä, jalkineasiantuntijan valitsemia. Kuten aloituksessa kerroin, syy känsän muodostumiselle on todennäköisesti askellusvirhe, ja siihen on muut, pitkäaikaisemmat avut kuin jalkineet, sukat jne. Olen aloittanut jalan kotijumpan joka tarkoitettu vaivaisenluusta kärsiville. Tässä kyseisessä jalassa on myös vaivaisenluun alkua nähtävissä, enemmän kuin toisessa.
Ap.
Vai jalkineasiantuntijan valitsemia, jos tarkoitat kenkäkaupan myyjää niin tuskin kenkäsi kuitenkaan ovat oikean kokoiset. Ei siellä ole osaamista kuten ei intersportissakaan. Myyntiä he tekevät! Mahtuuko jalkasi edes jalkineen pohjallisen päälle vai tursuaako etuvarvas reunan yli? Otappa pohjalliset kengistä ja kokeile. Uskon, että jalka tulee pohjallisen reunojen yli, silloin kengän laajuus ei riitä. Ei edes sillon vaikka myyjä sanoo, että kenkä antaa periksi kun niitä vaan käyttää.
Hoito kuulemma aiheuttaa kipua, en ole kokeillut.