Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka pidätte kissaanne irti

Vierailija
04.05.2015 |

Miten suhtaudutte naapuriin, joka pyytää asiallisesti pitämään kissanne pois hänen pihaltaan?
Jos viis veisaatte tästä tai suhtaudutte asiaan asenteella "kun ei me oikein voida rajata sen ulkona liikkumista, eikä sisälläkään aijota pitää 24/7", niin vihastutteko naapurillenne siitä, jos hän yrittää itse saada kissan karttamaan pihaa esimerkiksi antamalla vesiletkulla "kylvyn", eli kuitenkin vahingoittamatta kissaanne?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19: törmäsinkin jossain tuohon vinkkiin että kuljettaa kissa löytöeläinkotiin, mutta naapurit näkevät pihaamme ja huomaisivat puuhani, olisko vähän nolo :D tappaa en halua kissoja.
ap

Vierailija
22/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 20:16"]Otan suihin
[/quote]

Kissaltako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 20:34"]19: törmäsinkin jossain tuohon vinkkiin että kuljettaa kissa löytöeläinkotiin, mutta naapurit näkevät pihaamme ja huomaisivat puuhani, olisko vähän nolo :D tappaa en halua kissoja.
ap
[/quote]
Onko rivitalo? Isännöitsijään yhteys!

Vierailija
24/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea?

Kyllä minua ärsyttäisi, jos kissa tuhoaisi istutuksia..

Vierailija
25/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat nyt sen tanpoonin ja tunget miehesi kenkään sen, täynnä kuutamoverta sen pitää olla. Kissa kaikkoaa ja kaniksi muuttuu.

Vierailija
26/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää eläinten vihaajia. Mieluummin otan omalle pihalleni eläimet, kuin naapureiden kiljuvat, huonosti kasvatetut kakarat. Kun huomautun, että tämä on oma pihani ja ajan kakarat pois, niin eiköhän naapurin ylipainoinen emäntä ole naama norsunvitulla. Kai hän kuvittelee, että omat "kullannuput", saavat vapaasti juoksennella naapurien pihoilla istutuksia tallaamassa. Ei ne teidän kakaranne ole kaikkien mielestä maailman söpöimpiä ja ihanimpia.

Vierailija
27/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 20:34"]19: törmäsinkin jossain tuohon vinkkiin että kuljettaa kissa löytöeläinkotiin, mutta naapurit näkevät pihaamme ja huomaisivat puuhani, olisko vähän nolo :D tappaa en halua kissoja.
ap
[/quote]
Pitää osata priorisoida. Tässähän on riski, että kissa tukehduttaa vauvasi. Ei siinä paljon pitäisi kissan hengen painaa.
-19-

Vierailija
28/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 20:34"]19: törmäsinkin jossain tuohon vinkkiin että kuljettaa kissa löytöeläinkotiin, mutta naapurit näkevät pihaamme ja huomaisivat puuhani, olisko vähän nolo :D tappaa en halua kissoja.
ap
[/quote]
Onko rivitalo? Isännöitsijään yhteys!
[/quote]

Omakotitalossa asumme.
ap

Vierailija
29/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 20:40"]En voi ymmärtää eläinten vihaajia. Mieluummin otan omalle pihalleni eläimet, kuin naapureiden kiljuvat, huonosti kasvatetut kakarat. Kun huomautun, että tämä on oma pihani ja ajan kakarat pois, niin eiköhän naapurin ylipainoinen emäntä ole naama norsunvitulla. Kai hän kuvittelee, että omat "kullannuput", saavat vapaasti juoksennella naapurien pihoilla istutuksia tallaamassa. Ei ne teidän kakaranne ole kaikkien mielestä maailman söpöimpiä ja ihanimpia.
[/quote]

No mä en halua pihallemme yhtäkään kutsumatonta vierasta. Tietysti esim linnut hieman eriasia :D
mutta niin, en minä anna lastemme juosta naapureiden pihoilla jos sitä meinaat.
ap

Vierailija
30/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vesisuihkua sitten, jos et ole valmis radikaalimpaan ratkaisuun. Toivottavasti toimii!
-19-

Vierailija
31/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 20:34"]19: törmäsinkin jossain tuohon vinkkiin että kuljettaa kissa löytöeläinkotiin, mutta naapurit näkevät pihaamme ja huomaisivat puuhani, olisko vähän nolo :D tappaa en halua kissoja.
ap
[/quote]
Pitää osata priorisoida. Tässähän on riski, että kissa tukehduttaa vauvasi. Ei siinä paljon pitäisi kissan hengen painaa.
-19-
[/quote]

No kyllä jos noin sattuisi käymään, tappaisin sen kissan omin käsin vaikka se ei auttaisi enää mitään. Mutta kai tämän saisi jotenkin hoidettua ilman että kenenkään tarvitsee kuolla.
Kaipaisin enemmän kissanomistajilta vastausta alkup.kysymykseen?
Ap

Vierailija
32/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teillä on jo naapurisopu pilalla, kun naapurisi ovat noin itsekkäitä. Senkus suhkutat vedellä. Ei se siitä vanhingoitu. Korkeintaan ylpeys hieman kolahtaa.

Tv. Kissanomistaja joka välittää lemmikistään sen verran, ettei päästä sitä yksinään ulos.

Vierailija
33/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonutkin yhdelle naapurille, että antaa vettä kissalle, kun siitä tuli ongelma.
Itse mietin lähinnä sitä, että onkohan ne oikeasti kissan pökäleitä? Kuulostaa meinaan todella oudolta, että kissa kakkaisi tuollaiseen paikkaan eikä edes peitä.
Kenkään voi hyvinkin pissata, mutta ne pökäleet on varmaan aiheuttanut joku muu elukka.

Vierailija
34/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiret ja rotat ne vasta ikäviä on pihalla. Ne kissa pitää poissa. Olen kuullut, että rotta on joskus kiivennyt vaunuihin ja purrut vauvaa. En ole koskaan kuullut, että kissa olisi tukehduttanut ketään.

Vierailija
35/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan että meidän kissa kulkee vapaana rivitalon pihalla ja käy kyllä naapurien puolella. Ei ole kukaan valittanut, ainakin  toinen naapuri tykkää kissoista ja on vaan hyvillään kun kissa siellä joskus istuskelee terassilla. Ei tietääkseni ole  paskonut pihoihin. Jos joku tulisi valittamaan, niin neuvoisin tuon veden suihkuttamisen tai riittäisi jos vaikka sanomalehdellä huitaisee, ei tarvitse osuakaan mutta kyllä kissa muutamasta kerrasta oppii pysymään poissa. Meidän kissa on aika arka muutenkin. 

Siitä en oikein tykkäisi jos joku veisi sen löytöeläinkotiin minulle mitään sanomatta, mutta luultavasti nielisin hamini siinäkin tapauksessa.

Mutta siis ennen sitä veden suihkutusta toivoisin että minulle sanottaisiin asiasta. 

Vierailija
36/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapan joka saatanan katin joka minun pihalle tulee. Olen tämän jo tehnyt selväksi näillä seuduilla. Oikein ilolla odotan, että pääsen hakkaamaan pesismailalla niitä.

Vierailija
37/45 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

45: se ettei naapureittesi kissoista ole sinulle haittaa, ei se tarkoita etteikö muille olisi.
Mun asenteessa ei ole vikaa. Viime talvena työnsin kolalla ne paskat ojaan samalla kun kolasin pihan, mutta nyt keväällä ei oo oikeesti kivaa kun sitä paskaa on joka paikassa! Ja kun pihassamme ei käy vain yksi tai kaksi kissaa, vaan ainakin viisi eri kissaa tässä käy päivittäin tarpeillaan, koska olemme tässä lähellä ainoa talo, jossa ei ole lemmikkejä.

Tuo vedellä kastelu ei onnistu meillä muuten helpolla, sillä kissat eivät käy pihallamme ellemme itse ole sisällä. Ikkunasta vain näkee kun laahustavat pokkana pihaamme, samoin iltapäivän aikaan ja ilmeisesti myös yöllä käy joku kissa.
En ole naapureiden ovia vielä kierrellyt kun en vain KEHTAA. En halua saada kissan vihaaja-mainetta, koska en vihaa niitä. En vihaa ihmisiäkään, mutta en minä heidätäkään halua pihallemme paskomaan.

Lopuksi: sinä jonka pihalla käy koira sontimassa. Yhdellä ystävällä oli sama ongelma, kunnes laittoi lapsensa muovihanskojen ja lapioiden kanssa keräämään ne koiran jätökset taaperokärryihin ja kuskaamaan naapurille "palautetaan omistajalle" viestin kera :D
ap

Vierailija
38/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa ei tosiaan tee mitään pökäleitä. Kissan kakka on sellaista ohutta luirua, jota tuskin maasta erottaa. Kissa myös peittää aina kakkansa. Hiekkalaatikkoon kissa voi kakata. Mutta tietenkin jokainen vastuullinen aikuinen pitää hiekkalaatikon peitettynä aina, kun lapsi ei siellä leiki. Hiekkalaatikkoon kun voi kakata lintu, hiiri, rotta, siili ym. Ja ne vasta tauteja levittävät.

Vierailija
39/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asia vierestä. Naapurustossamme asuu koiran omistaja joka ei pidä koiraansa KOSKAAN lenkeilessä kiinni. Koira siis juoksee kaukana omistajasta joka ei tiedä mitä koira tekee. Viimeksi nyt viikonloppuna kun oltiin poissa kotoa oli isot koiran jätökset ilmaantuneet moneen paikkaan pihaamme. Ikävää että omistaja ei halua ymmärtää suomea kun sanoin että koira pidettävä kiinni,en pidättele omaani jos käy irto koiran kimppuun. Ärsyttää vieraan elukan jätökset pihassa kun on vielä noita lapsiakin ja nuorin syö vielä kaikkea mitä käteen saa

Vierailija
40/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:04"]Mä olen sanonutkin yhdelle naapurille, että antaa vettä kissalle, kun siitä tuli ongelma.
Itse mietin lähinnä sitä, että onkohan ne oikeasti kissan pökäleitä? Kuulostaa meinaan todella oudolta, että kissa kakkaisi tuollaiseen paikkaan eikä edes peitä.
Kenkään voi hyvinkin pissata, mutta ne pökäleet on varmaan aiheuttanut joku muu elukka.
[/quote]

No mikähän muu elukka? Kyllä meidän pihassa ainakin ihan kissan paskaa on.

Meneekö kissoilla siis maha sekaisin kermasta? Taidanpa laittaa pihalle niin hyvällä tuurilla ripuloivat sitten siellä omassa kodissaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme