Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisin alkaa myymään leivonnaisia pienimuotoisesti esimerkiksi paikkakuntani face -ryhmässä? Onnistuuko? Mitä sinä ostaisit?

Vierailija
10.01.2022 |

Olen hyvä leipuri ja osaan panostaa mm. erityisruokavalioihin, että myös luovaan ja kauniiseen esillepanoon ja omaan tietenkin hygieniapassin ja koulutusta. Tekisin sen ammattitaidolla - että täydellä sydämelläni.

Olisi harmi jos nämä taitoni menisivät "hukkaan" ja tekisin mielelläni harrastusmuotoisena tätä niin, että kauppaan leipomisiani. Saisin hieman siitä voittoa ja voisin ylläpitää harrastustani.

En vain tiedä onnistuuko tällainen pienimuotoinen kauppa enkä ole vielä edes kovinkaan paljon ottanut aiheesta selvää. Vasta makustelen ajatusta mielessäni.
Tiedän, että minun tekemisistäni voisi olla suuri ilo jollekin - edulliseen hintaan.
En vain tiedä mistä lähteä liikkeelle?

Mitä sinä ostaisit? Suolaisia piirakoita, voileipäkakkuja, tuoreita leipiä, pullia tai pikkuleipiä?
Entä mihin hintaan olisiko savulohi-voileipäkakusta 20-40€ koosta riippuen liikaa? Pikkuleivät, esimerkiksi käsintehdyt herkulliset lusikkaleivät 15 kpl/5€?

Ideoita, neuvoja, otan kaiken vastaan ihan tositarkoituksella.

Jos tämä onnistuisi niin olen miettinyt myös luomutuotteiden, lähituotettujen raaka-aineiden käyttöä leivonnaisissani.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin muutaman vuoden ulkomailla ja oli mukavaa kun paikallisessa suomalaisten fb-ryhmässä joku kauppasi karjalanpiirakoita yms.

Suomessa niitä tuskin tulisi ostettua moista reittiä...

Vierailija
42/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostaisin ilman kananmunaa valmistettuja pullia, leivonnaisia ym. Kekseistä perinteisiä kaneliässiä ja toiveiden mukaan tehtyjä kakkuja juhliin. Hyvä sana kiertää kyllä, kun vain saat ensimmäisiä tyytyväisiä asiakkaita. Vinkkaa vaikka ensin omille tutuille, että voit tilauksesta leipoa. Pyydä ihan reilu hinta, siitä tulee parempi vaikutelma ostajan näkökulmasta, kuin jos myyt polkuhintaan. Niin ja veroasiat kuntoon toki :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea asut?

Tampereella. 

Ap

Vierailija
44/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Keski-Euroopassa ja täällä on paljon kotileipureita jotka myyvät Facebookissa tuotteitaan. En tiedä maksavatko verot eikä se voisi vähempää kiinnostaa (vain suomalaisia huolettaa tällainen). Hygieniasta olen toki tarkka, ja ostaisinkin vain luotettavalta leipurilta.

Täällä menee eniten kaupaksi expatsien kotimaiden tuotteet kuten eteläamerikkalaiset empanadat, georgialaiset hatsapurit, australialaiset lihapiiraat - ja suomalaiset karjalanpiirakat (menisi satoja jos joku jaksaisi tehdä). Lisäksi myydään erittäin koristeellisia täytekakkuja yms juhliin.

Eli kyllä monikin ympäri maailmaa harrastaa tällaista, ota vain asiasta selvää ja toivottavasti löydät itsellesi kannattavan tavan toteuttaa tätä :).

Vierailija
45/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea asut?

Tampereella. 

Ap

Voi harmi!

T. Lusikkaleivistä uneksija Keski-Uudeltamaalta

Vierailija
46/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisempia pasteijoita ja suolaisia piirakoita ostan omasta paikallisesta ryhmästä. Nam.

Vierailija
47/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan uskaltaisi ostaa jotain gluteenittomia leivonnaisia kotileipojalta, joka leipoo myös normaaleista jauhoista, jos olisin niitä hankkimassa keliaakikkoa varten.

Vierailija
48/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko helpompaa myydä vain se työ? Asiakas ostaisi tarvikkeet, ap menisi hänen luoksensa leipomaan ja siivoaisi keittiön ap:n jäljiltä? Osan tuotteista asiakas voisi ehkä pakastaa raakana ja paistaa itse myöhemmin? Jos ap tekisi vaikka jäätävän satsin karjalanpiirakoita tai korvapuusteja. 

Vierailija
49/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meiän alueen face ryhmässä on tällainen leipuri, laittelee välillä kuvia kakuistaan yms. Kyllä ihmiset niitä näyttää tilaavan. Lisäksi esim halloweenina, isänpäivänä jne myi leivosbokseja joissa oli muutamaa eri laatua teemaan sopivia leivonnaisia.

Joku tuloraja muistaakseni on niin ettei tarvi maksaa veroja tuloista, mutta se kannattaa toki varmistaa.

Kaikista tuloista pitää maksaa veroa. Tuloveroa ihan pienistäkin summista ja sen lisäksi alv jos tulot on yli 15000 e vuodessa. Lisäksi pitää ottaa yel joka rohmaisee tuloista 24%, jos tuloja kertyy yli ~8000 e vuodessa.

Mutta ap aikoo pitää toiminnan pienenä, joten tarvii maksaa vain tulovero. Siitä voi sitten vähentää kaikki kulut pois mm. tarvikkeet, sähkö, työtilan käyttö.

Pimeänä ei kannata yrittää tienata Suomessa. Se on hirveää jos joku käräyttää verottajalle ja joudut tutkintaan. Ja varmasti ihmiset pitää huolen maksatko veroja kun kauppaa käy facebookissa.

Vierailija
50/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain erikoisempia, mitä ei kaupasta saa. Esim synttärikakku, josta voisi itse esittää toivomuksia juhlijan mukaan.

Vierailija
51/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä mallia:

https://www.facebook.com/pienijuustokakkupuoti-101222735700890/

Tämä on ihan oikea yritys, jossa yrittäjä toimii elinkeinonharjoittajana. On kaupparekisterissä, ennakonperintärekisterissä ja ALV-velvollinen. Mahtoiko ap ajatella ihan tällaista? Aloituksesta sai sen käsityksen, että jotain pientä pimeää kauppaa suunnittelee, toimintaa harmaan talouden puolella.

Vierailija
52/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa hyydyke- tai muunlaisia kakkuja (kaikkia paitsi kuivakakkuja), sopiva hinta olisi max. 25€. Odottaisin niiltä kuitenkin koristeellisuutta hyvän maun lisäksi, jotain mihin en itse oikein jaksa tai osaa ryhtyä. Herrasväen pikkuleipiä vadelmahillolla, voisi olla vaikka 10kpl/4€. Sen lisäksi ostaisin pitkoja, joissa herkullisia hilloja ja kreemejä: 4€/Pitko. Sitten ostaisin tietysti laskiaispullia: 1,20€/kpl.

Vierailija
53/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ihan tavallisia, kotona tehtyjä pullia taikka rahkapullia ihan koska vain! Näitä kun ei meinaa ainakaan oman kylän kaupoista löytyy, niin ettei maistu teolliselta.

Vierailija
54/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaista aidoista raaka-aineista tehtynä ja kannattavasti ei vain tahdo onnistua. Tuttu yritti pitopalveluna ja piti siinä sivussa jonkin aikaa yhden turistirysän kahvilaakin... Töitä oli, ulkopuolinenkin lopulta palkattu ja suku nakitettu.... Viivan alle ei jäänyt juuri mitään.

Vierailija
55/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi makeat pikku leivonnaiset, munkit, runebergin tortut, laskiaispullat ja mitä näitä nyt milloinkin on vuorossa koska kaupassa niiden hinnat ovat aika kovia.

Mutta, kuten edellä jo olikin, niin tuntemattomalta ostaminen hieman arveluttaa.

Vierailija
56/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin muutaman vuoden ulkomailla ja oli mukavaa kun paikallisessa suomalaisten fb-ryhmässä joku kauppasi karjalanpiirakoita yms.

Lidlistä saa erinomaisia karjalanpiirakoita 25 senttiä kappale. Niitä ei varmasti pysty käsipelillä oleellisesti edullisemmin tuottamaan.

Vierailija
57/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain erikoisempia, mitä ei kaupasta saa. Esim synttärikakku, josta voisi itse esittää toivomuksia juhlijan mukaan.

Tai jotain, jonka valmistus on haastavaa, niin kuin macarons (käsittääkseni). Macaronsit lisäksi säilyvät hyvin. Siis jos pystyy vastustamaan kiusausta syödä kaikki vauhdilla pois.

Vierailija
58/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä saa erinomaisia karjalanpiirakoita 25 senttiä kappale. Niitä ei varmasti pysty käsipelillä oleellisesti edullisemmin tuottamaan.

On ihmisiä, jotka ostavat mieluummin paremman makuisia ja ovat siitä myös valmiita maksamaan. Minä olen ostanut lähileipomon tuoreita karjalanpiirakoita. Alepa myi niitä 1,25€/kpl ja K-Market 1,35€. Ollaan ostettu niitä silloin kun niitä on ollut saatavilla, yleensä vain 4kpl, kaksi kummallekin (minulle ja miehelle). Ei niitä varastoon hyödytä ostaa, ei ne seuraavana päivänä ole enää hyviä.

Ne Lidlin karjalanpiirakat ei ole hyviä edes ensimmäisenä päivänä. Jos niitä erhtyy hyvänmakuisiksi luulemaan, niin ei ole saanut kunnollisia karjalanpiirakoita.

Vierailija
59/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä melkeinpä kaikkea.

Vierailija
60/95 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä saisi olla? kirjoitti:

Osaan tehdä melkeinpä kaikkea.

Voin leipoa mitä tahansa tai ohjelmoida robotiñ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi