Uskotteko magiaan?
Te jotka uskotte, minkä uskotte olevan sen taustalla vaikuttavan voiman? En itse usko magiaan ja kiinnostais ymmärtää.
Kommentit (50)
Taikuudet, jumalat ja yliluonnollinen - lasten satuja lapsenmielisille.
Vierailija kirjoitti:
Monilla meistä on henkilökohtaisia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa korjaan: "lapsenmielisille ja mielen sairauksista kärsiville".
Se että koet jotain, ei tarkoita että se on totta.
Voisin ruiskutella mälli-magiat jonkun palstamamman nielyun.
En usko, mutta toivoisin sen olevan totta.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, koska olen aikoinaan harjoittanut sitä vähän. Se on kuitenkin pahuudesta lähtöisin enkä suosittele sitä kenellekään. Taustavoimina toimivat käytännössä demonit. Itse olen kääntynyt uskoon enkä todellakaan harjoita sitä enää. En halua olla mikään demonien sätkynukke.
Demoneja ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
En usko.
Kaikki yritykset toistaa yliluonnollinen ilmiö valvotuissa oloissa ovat epäonnistuneet.
Ei magia mihinkään yliluonnolliseen perustu. Ei Jeesuskaan rikkonut fysiikan lakeja teoillaan.
Ei niin, koska ne teot olivat kaikki keksittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa korjaan: "lapsenmielisille ja mielen sairauksista kärsiville".
Se ettei itse ole kokenut tai pysty havaitsemaan jotakin, ei tarkoita ettei sitä ole olemassa tai tapahtunut.
Ja meitä, joilla on kokemuksia, on paljon enemmän kuin luulet.
Uskon ja harjoitan. Mutta maailmankuvani on niin vieras nykyihmisille, että sitä on hankala yhdessä postauksessa selittää. Pohjimmiltaan siis uskon, että tämä mitä sanotaan reaalimaailmaksi on joukkoilluusio. Koska se on pelkkä illuusio, sitä voi muuttaa. Joskin se että se on JOUKKOilluusio tekee sen, että vaatii erityistä mielen hallintaa että voi vaikuttaa mieleen iskostettuja uskomuksia (joita voidaan vaikka kutsua komeasti fysiikan laeiksi) vastaan, ja toisaalta kun on muita ihmisiä paikalla, on vaikeampi saada aikaan mitään kovin ihmeellistä koska ihmiset jakavat telepaattisesti uskomusta siitä mikä on mahdollista ja mahdotonta, miten aistien tuottama raakadata pitää tulkita maailmaksi ja tapahtumaksi. Tarkoittaa käytännössä, että on vaikeaa tehdä mitään selkeästi "yliluonnollista" kun mukana on muita ihmisiä, mutta on hyvinkin mahdollisuus lisätä tai vähentää todennäköisyyttä että jokin "luonnollinen" tapahtuma tapahtuu tai on tapahtumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, koska olen aikoinaan harjoittanut sitä vähän. Se on kuitenkin pahuudesta lähtöisin enkä suosittele sitä kenellekään. Taustavoimina toimivat käytännössä demonit. Itse olen kääntynyt uskoon enkä todellakaan harjoita sitä enää. En halua olla mikään demonien sätkynukke.
Demoni tarkoittaa langennutta enkeliä, joka palvelee sielunvihollista. Demonit vaikuttavat esim vaihtoehtohoitojen, itämaisten uskontojen, joogan, mind fullnesin, meedioiden, tarotkorttien jne taustalla. Näihin kun lähtee mukaan, avaa sielunsa pahoille voimille.
"Rakas Jumala, anna minun saada parkkipaikka(ja vie se joltain toiselta).
Amen."
Mitä muuta tuo on kuin maagista ajattelua.
Omalla rituaalilla pyritään vaikuttamaan yliluonnolliseen toimijaan omaksi edukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demoni tarkoittaa langennutta enkeliä, joka palvelee sielunvihollista. Demonit vaikuttavat esim vaihtoehtohoitojen, itämaisten uskontojen, joogan, mind fullnesin, meedioiden, tarotkorttien jne taustalla. Näihin kun lähtee mukaan, avaa sielunsa pahoille voimille.
Mulla oli aika, kun kovasti yritin harjoittaa kaikkea tuota. Joogasin, meditoin, teetin ammattiastrologeilla horoskooppeja, luin tarotteja ja ostin luentoja itselleni, luin kaikenlaisten perinteiden pyhiä kirjoituksia. En törmännyt minkäänlaisiin pahoihin enkä hyviinkään voimiin. Lopulta tulin lopputulokseen, että kyseessä on mielikuvittelu, eikä mitään "henkistä" tai yliluonnollista ole edes olemassa. Sinänsä harmi, olisin kiinnostunut tuollaisista jutuista kovasti.
Assburger kirjoitti:
"Rakas Jumala, anna minun saada parkkipaikka(ja vie se joltain toiselta).
Amen."Mitä muuta tuo on kuin maagista ajattelua.
Omalla rituaalilla pyritään vaikuttamaan yliluonnolliseen toimijaan omaksi edukseen.
Tätä varsinaisen magian harjoittajana usein ajattelen. Moni kristitty kyllä paasaa kovasti siitä, että Jumalan tahdon pitää antaa tapahtua ja on väärin yrittää ihmisen siihen vaikuttaa, mutta kas kun tulee vastoinkäymisiä omaan tai läheisten elämään, niin johan sitä rukoillaan että asiat menisi oman tahdon mukaan. Ei se intention tasolla ole yhtään sen parempi kuin se, että magiaan uskova tekee jonkun taian tai rituaalin saadakseen saman aikaan. (Niin, jotkut kristityt kyllä lisäävät pyyntöjensä perään että tapahtukoon kuitenkin sinun tahtosi, ei minun. Mutta loppujen lopuksi maagikotkin tietävät, että joskus karmalliset asiat yms. ajavat yli siitä, mitä yrittää taikuudella saada aikaan, eli lopulta voi tapahtua suuremman kokoinaisuuden "tahto" ja se on hyväksyttävä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aika, kun kovasti yritin harjoittaa kaikkea tuota. Joogasin, meditoin, teetin ammattiastrologeilla horoskooppeja, luin tarotteja ja ostin luentoja itselleni, luin kaikenlaisten perinteiden pyhiä kirjoituksia. En törmännyt minkäänlaisiin pahoihin enkä hyviinkään voimiin. Lopulta tulin lopputulokseen, että kyseessä on mielikuvittelu, eikä mitään "henkistä" tai yliluonnollista ole edes olemassa. Sinänsä harmi, olisin kiinnostunut tuollaisista jutuista kovasti.
Et ole sit taikasieniä kokeillut? En ole koskaan kuullut, että joku olisi kokeillut niitä, eikä olisi kokenut jotakin ihmeellistä (ellei liian pienestä annoksesta kyse).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, niin tarkoittaa, mutta niitä ei ole oikeasti olemassa. Ihan mielikuvitusolentoja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei itse ole kokenut tai pysty havaitsemaan jotakin, ei tarkoita ettei sitä ole olemassa tai tapahtunut.
Ja meitä, joilla on kokemuksia, on paljon enemmän kuin luulet.
Niin. Psyykkiset sairaudet ovat ikävän yleisiä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Uskon ja harjoitan. Mutta maailmankuvani on niin vieras nykyihmisille, että sitä on hankala yhdessä postauksessa selittää. Pohjimmiltaan siis uskon, että tämä mitä sanotaan reaalimaailmaksi on joukkoilluusio. Koska se on pelkkä illuusio, sitä voi muuttaa. Joskin se että se on JOUKKOilluusio tekee sen, että vaatii erityistä mielen hallintaa että voi vaikuttaa mieleen iskostettuja uskomuksia (joita voidaan vaikka kutsua komeasti fysiikan laeiksi) vastaan, ja toisaalta kun on muita ihmisiä paikalla, on vaikeampi saada aikaan mitään kovin ihmeellistä koska ihmiset jakavat telepaattisesti uskomusta siitä mikä on mahdollista ja mahdotonta, miten aistien tuottama raakadata pitää tulkita maailmaksi ja tapahtumaksi. Tarkoittaa käytännössä, että on vaikeaa tehdä mitään selkeästi "yliluonnollista" kun mukana on muita ihmisiä, mutta on hyvinkin mahdollisuus lisätä tai vähentää todennäköisyyttä että jokin "luonnollinen" tapahtuma tapahtuu tai on tapahtumatta.
Uskomuksesi ovat yksiselitteisesti väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei avaa, koska
A) mitään sielua ei ole, ja
B) mitään demoneja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
En usko.
Kaikki yritykset toistaa yliluonnollinen ilmiö valvotuissa oloissa ovat epäonnistuneet.
Ei magia mihinkään yliluonnolliseen perustu. Ei Jeesuskaan rikkonut fysiikan lakeja teoillaan.
Luonnollisessa maailmassa ei ole mitään yliluonnollista.
Niin mutta rikkoi etiikan lakeja kun ei suostunut kertomaan muille miten viidellä leivällä ja kahdella kalalla ruokitaan puoli kaupunkia. Halusiko hän tuossa tilanteessa lisää valtaa itselleen (poppamies ilmiö) ?
Tarkoitit varmaan taikaa. Uskoisin että on.
Ota automaatti"korjaus" pois päältä.