Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla joku, jonka synnytys on mennyt hyvin?

Vierailija
04.05.2015 |

Aina saa lukea vain kauhutarinoita, haluaisin kuulla hyviä kokomuksia synnytyksestä. :) En siis tarkoita, että kaikki olisi mennyt nopeasti ja kivuttomasta, vaan tarkoita synnytyksiä, joista on jäänyt äidille itselleen hyvä fiilis.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi hyvä fiilis :) vinkkinä, älä suunnittele synnytystä liikaa, vaan luota itseesi ja "go with the flow".

Vierailija
2/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun synnytykseni ovat menneet ihan hyvin. Ensimmäisen kohdalla kaikki oli uutta ja ihmeellistä sekä olin melko nuori. Ehkä näistä syistä jäi vähän olo, että mitä hittoa tapahtui. Kipu oli siedettävää, paitsi ponnistusvaiheessa. Toisen kohdalla tiesin jo mitä odottaa. Kokemuksesta jäi ihan hyvä fiilis. Ainut negatiivinen siinäkin ponnistusvaiheen kova kipu. Mitään traumoja ei ole kummastakaan jäänyt, vaikkei se synnyttäminen nyt varsinaisesti mukavaakaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi hyvä fiilis ja pidän synnytystäni kauniina tapahtumana. Ei se tietenkään täysin kivuton ollut, mutta lämmöllä muistelen. Menin myös synnytykseen avoimin mielin turhaa suunnittelematta ja luotin itseeni sekä sairaalan henkilökuntaan. Kaikki meni hyvin ja olen siitä kovin kiitollinen :)

Vierailija
4/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle. Mä taas luin paljon synnytyksestä. Rentoutumisharjoituksia tein ja hyvin meni. Mutta mulla on jo valmiiksi korkea kipukynnys. Synnytin ilman lääkkeitä.

Vierailija
5/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi synnytystä on ollut ja molemmat on menneet erittäin hyvin. En ole edes kaivannut mitään kivunlievitystä, kipu on ollut täysin kestettävissä ilmankin. Ensimmäinen synnytys vähän väsytti kun kesti lähes 20 tuntia, ja vähän repesin, mutta silti hyvä kokemus. Toinen synnytys oli käsittämättömän helppo ja nopea. 3 tuntia siitä kun menin laitokselle syntyi poika, hyvin helposti ja ilman mitään repeämiä tai muuta vaivaa. 

Vierailija
6/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi hyvää synnytyskokemusta. Ei ne kivuttomia olleet mutta ei se kipu myöskään kovin pahaa ollut. Ekaan sain ponnistusvAiheeseen epiduraalin ja lepäilyksi meni sen jälkeen. Toiseen en ehtinyt puudutteita saamaan mutta ei ollut senkään vertaa kipeä kuin eka. Molemmat alkaneet aamulla, iltapvällä lapsi maailmassa ja itsellä virkeä, hyvä olo.

Vierailija
7/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä! Synnytys alkoi säännöllisillä supistuksilla 15 minuutin välein. Noin kuusi tuntia olin kotona, kun oli pakko lähteä sairaalaan. Siellä sain erinomaista tukea ja kivunhoitoa. salissa olin 10 tuntia, vauva syntyi 5 minuutin ponnistusvaiheella ilman repeämiä ta muita komplikaatioita. Hyvä fiilis jäi!

Vierailija
8/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan positiivinen synnytyskokemus. Alkoi vesien menolla ja puolentoista vuorokauden kuluttua vauva syntyi. Sain epiduraalin ollessani noin 4cm auki, nukahdin samantien ja kun heräsin, pääsin noin tunnin sisällä ponnistamaan. Ponnistusvaihe noin tunnin ja jälkeiset tuli vartissa kätilön lievällä painelulla. Epiduraali vaikutti vielä ponnistusvaiheessa, mutta ponnistukset tuntuivat kuitenkin ja myös ponnistamisen tarve oli hyvin voimakas. Alapään tikkauksesta en jaksanut välittää, sillä ihastelin vauvaani :)

Mielestäni avutumisvaihe oli kamalin ja hidas edistyminen turhautti välillä. Sain oksitosiinia vauhdittamaan supistuksia ja antibioottia, koska vedet olivat menneet. Olin synnytyksen jälkeen hyvin väsynyt, sillä olin jotakuinkin valvonut useamman vuorokauden. Lapsi oli muuten hyvävointinen, mutta imetys ei ottanut sujuakseen ja lapsi pulautteli runsaasti, joten piti pitää silmällä vähän normaalia tarkemmin. Kaikki ei siis suinkaan mennyt ihanteellisesti, mutta kaikenkaikkiaan sanoisin, että hyvin mennyt synnytys. Ei jäänyt traumoja. Ajatus seuraavasta synnytyksestä kuitenkin jännittää, kun jokainen synnytys on kuitenkin ainutlaatuinen

Vierailija
9/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi jolle jäi hyvät fiilikset. Ensimmäinen synnytys käynnistettiin ja toinen käynnistyi itsestään. Molemmat vauvat olivat yli nelikiloisia. Minustakin ponnistusvaihe oli synnytyksen ikävin osuus, mutta onneksi se ei kauaa kestänyt ja sitten saikin syliin ihanan, parkuvan nyytin.

Vierailija
10/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 hyvää kokemusta. Ennemmin synnytän kun menen hammaslääkäriin ikinä!

Siitäkin huolimatta että 2. oli ongelmia mun verenpaineeni kanssa. 1 kesti 10h ja oli hyvin "perinteinen" synnytys mutta 3 muuta kesti 42min - 1h 20 min eli ei ehtinyt edes hiki tulemaan:) Kivuliaita tietty mutta lopputulos korvasi kaiken:D

Vierailija
11/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä pelkkä synnytys oli itsessään parempi kokemus mitä olin odottanut. Supistukset sattuivat mutta olin odottanut pahempaa kipua. Epiduraalille täydet pisteet - toimi omalla kohdallani tosi hyvin! Mutta valitettavasti repesin ja jouduttiin tekemään myös episiotomia. Näin ollen se paraneminen siitä synnytyksestä olikin sitten ihan toinen juttu......

Vierailija
12/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vähän surkeampi synnytys, vaikkakin onneksi luomu. Toinen synnytys aivan huikea kokmus vaikka lapsi oli iso (4,5kg). Molemmat syntyivät siis luomuna ja ilman repeämiä. Toisessa synnytyksessä kätilö vain oli enemmän mun kanssa samalla aaltopituudella. Ymmärsi mun haluni oikeasti osallistua synnytykseen ja haluttomuuden lääkkeisiin. Suostui jakkarasynnytykseen johon eka kätilö ei suostunut. Toisessa synnytksessä oli sellainen rauha ja flow.. harmi etten koskaan enää saa sitä kokea kun mies päätti että lapsiluku on täynnä.

Vierailija
13/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:41"]Voi kyllä! Synnytys alkoi säännöllisillä supistuksilla 15 minuutin välein. Noin kuusi tuntia olin kotona, kun oli pakko lähteä sairaalaan. Siellä sain erinomaista tukea ja kivunhoitoa. salissa olin 10 tuntia, vauva syntyi 5 minuutin ponnistusvaiheella ilman repeämiä ta muita komplikaatioita. Hyvä fiilis jäi!
[/quote]

Lisäisin vielä, että vaikka esikoisen kohdalla synnytys meni toisin (lapsivesien menosta käynnistykseen, virhetarjonta, sydän äänten lasku, imukuppi, välilihan leikkaus, ja niin tukevat epiduraalit, etten osannut ponnistaa) hoiti henkilökunta oman osuutensa niin ammattitaitoisesti, että voin dramatiikasta huolimatta sanoa myös tämän synnytyksen sujuneen hyvin!

Vierailija
14/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni synnytys hyvin. Supistukset oli tietty kovia ja teki kipeää, mutta lääkkeitä en halunnut piikkikammon vuoksi. En ollut suunnitellut mitään ennalta. Sairaalassa ehdin viettää neljä tuntia ennen kuin lapsi oli pihalla. Jäi positiivinen kokemus, kätilö oli aivan uskomaton ja tsemppasi läpi.

Vierailija
15/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kaksi hyvää ja helppoa synnytystä takana. Kyllähän se sattui, mutta silti, ilokaasulla pärjättiin. Molemmista olin myös heti synnytyksen jälkeen jalkeilla ja virkeänä, lisäksi tolkuttoman nälkäisenä:)

Toinen lapsi syntyi perätilassa, mutta synnytys oli tosi nopea. Lähdin heti synnytystä seuraavana päivänä omasta toiveestani vauvan kanssa kotiin.

Vierailija
16/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:30"]

Aina saa lukea vain kauhutarinoita, haluaisin kuulla hyviä kokomuksia synnytyksestä. :) En siis tarkoita, että kaikki olisi mennyt nopeasti ja kivuttomasta, vaan tarkoita synnytyksiä, joista on jäänyt äidille itselleen hyvä fiilis.

[/quote]

hep! Täällä! Eka oli vielä käynnistetty ja hyvin meni, lääkärin mukaan "oppikirjasynnytys"

Vierailija
17/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:32"]

Minulle jäi hyvä fiilis :) vinkkinä, älä suunnittele synnytystä liikaa, vaan luota itseesi ja "go with the flow".

[/quote]

Peesaan tätä! Älä mieti ja suunnittele liikaa, sen voi toki miettiä, haluaako kivunlievitystä vai ei.

positiivinen ja rento asenne mukaan. 

Vierailija
18/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti synnyttänyt. Kaksi ekaa meni nopeasti. Heti sairaalaan tultua syntyivät. Eli kipu oli ihan ok siedettävää ilmeisesti. Tokan jälkeen olin pystyssä heti ja vähän liiankin paljon.
Kolmas käynnistettiin ja siinä oli kipu ihan omaa luokkaa, mutta selvishän siitä. Eihän se kestä kuin muutaman tunnin elämästä.
Seuraavaa kertaa odotellessa :)

Vierailija
19/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:36"]

Mulle. Mä taas luin paljon synnytyksestä. Rentoutumisharjoituksia tein ja hyvin meni. Mutta mulla on jo valmiiksi korkea kipukynnys. Synnytin ilman lääkkeitä.

[/quote]

Samoin. Kolme synnytystä takana. Ei saa pelätä, luottamus omaan kehoon ja mieleen ensisijaisesti, sekä toisena luottamus kätilöihin.

Vierailija
20/44 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kokemus, vaikka oli pitkä synnytys, melkein vuorokauden. epiduraali toimi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi