Mies haluaa tilaa ja ehkä erota :((
Pelottaa, sillä olen satavarma että nyt se mies jättää minut. Kauan hän on jo erosta puhunut ja riidelty ollaan paljon. Riidat ovat lähiaikoina myös kärjistyneet valtavasti. Ahdistusta ollu molemmilla: miehellä siksi, kun roikun ja ahdistelen. Minulla siksi, kun tuntuu että mies lipuu pois vaikka tekisin mitä. Nyt hän sitten otti oman asunnon ja muutti eri paikkakunnalle väliaikaisesti. Ei halua nähdä pariin viikkoon ja aikoo miettiä erotaanko lopullisesti vai yritetäänkö vielä.
Pelkään, että hän tajuaa että ilman minua ja jatkuvaa riitelyä hän on onnellisempi. Haluaisin osoittaa hänelle, etten halua enää riidellä ja haluan käydä tapaamassa häntä viikonloppuisin ja viettää kivaa aikaa. Mutta entä jos hän ei anna edes mahdollisuutta enää :(
Hän sanoo että rakastaa, mutta meidän parisuhde ei enää kiinnosta häntä. Miten saisin hänet taas kiinnostumaan? Miten tässä kahdessa viikossa, kun emme näe, mies voisi tajuta että minun kanssa kannattaa yrittää. Mies sanoi eilen, että ikävöi mua paljon. Se lienee hyvä merkki.
Mies sanoi, että ei saisi nyt kahteen viikkoon olla niin tiiviisti yhteydessä kuin yleensä. Kuulumiset voi vaihtaa pari kertaa päivässä. Tuntuu etten pysty olemaan lähettämättä viestejä, kun olen hänen kanssaan kaksi vuotta ollut ja joka päivä ollut yhteydessä viesteillä ja soitellut.
Toivon enemmän kuin mitääb, että hän ei jätä minua kun kahden viikon päästä näemme :(
Kommentit (48)
Itseasiassa käyn terapiassa. Olen nyt keväällä sen aloittanut. Syynä juuri takertuvaisuus ja pelko siitä, että minut hylätään ja huono itsetunto. En vain ehdi saamaan itseäni kuntoon ennen kuin mies jättää :( ei tällaisesta noin vain parane ja muutu "normaaliksi" ku taustalla on vaikea lapsuus, jossa tuntui siltä että äiti ei rakasta ja että äiti hylkää.
Mies pyysi minua menemään terapiaan ja minä menin. Vielä ei ole kyllä yhtään auttanut. Haluan vain, että mies antaa meille vielä mahdollisuuden ja samaan aikaan haluan myös päästä eroon tästä takertuvasta piirteestäni. Miten saisin vielä mahdollisuuden.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:08"]
Itseasiassa käyn terapiassa. Olen nyt keväällä sen aloittanut. Syynä juuri takertuvaisuus ja pelko siitä, että minut hylätään ja huono itsetunto. En vain ehdi saamaan itseäni kuntoon ennen kuin mies jättää :( ei tällaisesta noin vain parane ja muutu "normaaliksi" ku taustalla on vaikea lapsuus, jossa tuntui siltä että äiti ei rakasta ja että äiti hylkää. Mies pyysi minua menemään terapiaan ja minä menin. Vielä ei ole kyllä yhtään auttanut. Haluan vain, että mies antaa meille vielä mahdollisuuden ja samaan aikaan haluan myös päästä eroon tästä takertuvasta piirteestäni. Miten saisin vielä mahdollisuuden. Ap
[/quote]
Antamalla tilaa. Joko se onnistuu ja palaatte yhteen tai sitten ette. Jatkuvalla viestittelyllä ja takertuvuudella vain varmistat, että eroatte.
Onhan sinulla myös ystäviä ja harrastuksia? Vai roikutko kokonaan miehen varassa? Se on oikeasti todella ahdistavaa. Olin itse joskus samanlainen ja se meinasi johtaa eroon. Se herätti tajuamaan kuinka raskasta varmasti toisella on kun roikuin hänessä.
No ainakin olet viksu kun olet tajunnut, että vika on sinussa. Ja sen voit korjata, jos et tämän miehen kanssa, niin seuraavan kanssa olet erilainen. Miehistä ihminen oppii!
Ikävä kyllä kuulostaa nyt siltä, että olet ap läheisriippuvainen ja takertuva. Usko minua kun sanon että on paras jos et pidä mieheen nyt yhteyttä.
Varmaa olis parasta mutta miten pystyisin olemaan pitämättä. Helpommin sanottu kuin tehty. Ja tuskin se kenellekään on helppoa olla pitämättä yhteyttä omaan mieheen.
Ap
Te riitelette siksi, että välillänne ei ole tilaa - sitä jota miehesi nyt kaipaa ja on ottanut itselleen. Tuohan on todella tuhkahduttavaa, että koko ajan pitää olla kytiksessä - kahden tunnin välein?! Jos joku tekisi minulle noin, tulisin hulluksi - ja olen sentään nainen. Keksi jotakin omaa tekemistä! Harrasta jotakin! Etsi muita kavereita tai ole yksin ja lue kirjaa. Läheisriippuvuus vaivaa sinua ilmiselvästi, joten hae apua ellet osaa sitä itseparannusoppailla hoitaa.
Mitenkähän tässä keississä kävi...
Jätä se. Tai paremminkin anna sen mennä. Tapaus kuulostaa ihan kaverini ja hänen poikaystävänsä jutulta, mies roikotti kaveriani "löysässä hirressä" yli vuoden. Kaveri ihan rikki vieläkin. Eli jos yhtään olet fiksu, annat sen mennä. Vaikeaa se on mutta se on kaikille parhaaksi.