Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varasin kolmelle lapselle yhteiseksi puoli litraa limsaa, lapset tyytymättömiä

Vierailija
04.05.2015 |

Meillä kolme ala-aste ikäistä lasta ja ostin Vapun kunniaksi lapsille yhden 0,5 l limsapullon. Lapset eivät ilahtuneet....

päädyin juomaan itse limsan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en väittänytkään että olisi ongelmaa.

Kunhan kokeilin tositapahtumalla miten asiaa kommentoidaan.

Ja aika oletetu kommentit tulikin...

ihan hyvään se on etteivät tykkää limasasta. Usein vaan kylässä se on ainoa tarjolla oleva juoma lapsille ja joudun pyytämään heille vettä. Siksi olen tarjoillut kotona mahdollisuutta maistaa limsaakin. Ja onneksi tuo 10 v ei maistanut kaverisynttäreillä smurffilimsaa vaan kotona. Ei vaan voinut mitään sille että sylki kaiken pöydälle ja huusi kun kuplat sattuivat kuulemma kieleen siis juhannuksena. Nyt eiväthalunneet maistaa lainkaan.

Vierailija
22/31 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kranttuja. Mitäs muuta ne pelkää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuommoinen tuttu, nyt jo aikuinen, mutta opin varaamaan mehuakin tarjolle synttäreillä

Vierailija
24/31 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat säästyi.

Vierailija
25/31 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko ne 80-luvun alun limsapullot, nehän oli 0,35l. Yksi pullo jaettiin aina kahteen pekkaan. Yhden lihavan pojan äiti omisti kahvion, ja se poika saattoi juoda yhden punaisen jaffan yksin. Se tuntui käsittämättömältä määrältä.

Vierailija
26/31 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne pienet limsat, joita saa kai vieläkin muuten paikoin olleet 0,33 l? Meillä jaettiin sellainen kolmeen pekkaan. Mutta sitten selvisi, että vatsani ei kestä hiilihappoja ja jatkossa veljet olivat tytyväisiä, kun saivat sen puoliksi. Minä sain mehua. Veljistä nyt aikuisena toinen ei juo limsaa paljon yhtään ja toinen valtavia määriä. Minä saan edelleenkin hiilihaposta ilmavaivoja ja hiiilhapoton limsa on kummallisen makuista. 

Vierailija
27/31 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pidän 10-vuotiasta, joka sylkäisee hiilihappojuoman pöydälle, erittäin huonosti käyttäytyvänä. Käytöstapoja vaan pitää opettaa lapsille! Ei tietenkään tarvitse tykätä limusta, mutta sen voi ilmaista ihan normaalisti. Hiilihappo ei satu kenenkään kieleen niin paljon, että tuo olisi ymmärrettävää. En halua edes kuvitella, miten kyseiset lapset vierastavat kaikkia muitakin makuja ja mausteita. Siihen hiilihappoon voi totutella ihan kuplavedelläkin, jos haluaa, niin ei tarvitse tehdä tällaisia limutrollaus avauksia.

Vierailija
28/31 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen ei ole koskaan pitänyt limsasta, eikä sen puoleen mehuistakaan eikä mistään makeasta. Mutta kerran maistoi ja sanoi kiitos en halua en enempää. Kylässä monesti loukkaanuttu kun on tarjottu limsaa ja sitten mehua ja tämä pyytää vain vettä...ei millään meinaa sitä vettä saada. No ottaisitko kaakaota "en voi juoda maitoa, koska olen allerginen". "No mitäs me sinulle sitten keksitään". "Saisinko vettä". "No onhan se kun lapsi pelkkää vettä vaan saa". Kun menen sanomaan, että ei välitä juoda muuta kuin vettä, niin saan haukkuryöpyt siitä miten lapsi on nirso..onhan se, kun ei juuri mikään makea kelpaa. 

Vierailija
29/31 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 07:00"]

Kyllä mä pidän 10-vuotiasta, joka sylkäisee hiilihappojuoman pöydälle, erittäin huonosti käyttäytyvänä. Käytöstapoja vaan pitää opettaa lapsille! Ei tietenkään tarvitse tykätä limusta, mutta sen voi ilmaista ihan normaalisti. Hiilihappo ei satu kenenkään kieleen niin paljon, että tuo olisi ymmärrettävää. En halua edes kuvitella, miten kyseiset lapset vierastavat kaikkia muitakin makuja ja mausteita. Siihen hiilihappoon voi totutella ihan kuplavedelläkin, jos haluaa, niin ei tarvitse tehdä tällaisia limutrollaus avauksia.

[/quote]

Miksi limsanjuontiin/hiilihappoon pitäisi totutella kenenkään? Vettä on saatavana missä tahansa. 

Vierailija
30/31 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 06:08"]

Hampaat säästyi.

[/quote]

Jos juovat tuoremehua, niin se on yhtä haitallista hampaille.

Vierailija
31/31 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin et kertonut asiaasi totuudenmukaisesti aloitusviestissä vaan jätit tarkentavan asian kertomatta.. provotaation hakua..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä