vuokralaisen irtisanominen
Kämppä vuokrattu kalusteineen.
Vuokra maksettu ainakin 2 kertaa yli 2vko myöhässä.
Vuokrasopimus ollut voimassa 4kk. Suullisesti puhuttu että asuu asunnossa 6kk. Vuokrasopimuksessa lukee että pitää ottaa vakuutus.
Vuokralainen ei ole vakuutusta ottanut. Saako sopimuksen purkaa 1kk irtisanomisella?
Kommentit (11)
No mistäpä se sen näkisi? Mutta itse tiedän...
Ap
Olet aika heikoilla. Kauemmin menee hankkiutua väkisin vuokralaisesta eroon, kuin odottaa että tuo 6kk tulee täyteen.
Jos vakuutuksen ottaminen on ehto vuokraamiselle niin ehtoa ei ole täytetty, eli eikös se sopimus ole silloin purettavissa...
Olikohan vuokranantajan taholta irtisanomisaika 3kk tai jotain. Meil oli joskus vuokralaisii ja mieheni antoi kaks suullista varoitusta ihan hyvässä hengessä ja sit joutu vuokralainen lähtee. Näin meil, mut en tiedä mikä käytäntö on nykyään.
Kannattaisiko neuvotella vuokralaisen kanssa uudesta maksupäivästä? Itse sovin vuokranantajani kanssa maksavani vuokran 2vkoa heidän päivämääriensä jälkeen, koska palkka tuli vasta silloin. Silti toimisto lähetti minulle uutterasti koko vuoden lappuja, joissa muistutettiin puuttuvasta vuokrasta.:p Mitä paperintuhlausta.
Mistä saa tietää onko vakuutusta? Minulla ei ole ollut vuosiin voimassa. Lopetin ensimmäisen vuoden jälkeen kun maksut nousi.
Olen siis itse vuokranantaja ja haluan että vuokralainen lähtee kun 6kk on täynnä.
Ap
OT sulle kasi, toivottavadti sulla ei ole mitään arvokasta siinä vaiheessa, kun tulipalo sattuu sun kohdallesi. Vakuutuksesta ne kipot ja kupit olisi kiva kuitata siinä vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:10"]
Olen siis itse vuokranantaja ja haluan että vuokralainen lähtee kun 6kk on täynnä. Ap
[/quote]Irtisanomalla et noin nopeesti eroon pääse.
No jos haluut et se lähtee ku 6kk on täynnä ja 6kk ootte muutenki puhunu, ni mikä ongelma täs on?
Siis näkeekö vuokranantaja sen jostain ja mistä, jos vuokralainen ei ole ottanut vakuutusta? D: Ite muistin nimittäin JUST NYT etten o ottanu sitä ja vuoden täs jo asunu :0