Oma isä suuttui kun otin määräaikaisen työn enkä vakkaria
Minulle tarjottiin kahta työtä yhtäaikaa. Toinen oli määräaikainen ja toinen vakkari. Määräaikainen oli se mitä halusin tehdä, koska se kiinnosti enemmän, kyse kuitenkin melkeen vuoden määräaikaisesta. Toinen olisi ollut vakkari työ Mehiläisessä, jota en halunnut. Olen kuullut niin paljon pahaa Mehiläisestä, ja eräs kaverini oli myös Mehiläisessä töissä eikä suositellut työpaikkana Mehiläistä, oli myös itse irtisanoutunut hiljattain. No, isäni sitten suuttui siitä, kun valitsin määräaikaisen, sain huudot. Olen aikuinen ihminen (kohta 30 v.) ja näin "kannustetaan" meidän suvussa, aina ollut tätä mutta tämä oli jo kaiken huippu. Miksi en saisi aikuisena itse päättää mitä työtä teen, tässä työssä on sitäpaitsi parempi palkka, aina yritetty kontrolloida elämääni ja valintojani, kaikki valinnat mitä teen on näyttävästi vääriä, se on johtanut siihen että minulla on heikko itseluottamus. Koitan olla kuitenkin välittämättä, vaikka se sattuukin koska omat vanhemmat on tärkeitä ja niiltä toivoisi kannustusta. Luotan omaan vaistooni ja päätöksiini. Nykyään muutenkaan ei ole vakkaritöitä, eikä elämää suunnitella enään hautaan saakka kuten ennen.
Kommentit (24)
Isä pelkää, että joutuu elättämään, kun määräaikaisuus loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole vielä aikuistunut lopullisesti, kun vanhempien mielipiteet noin voimakkaasti tuntuu. Moni sinun iässä ei vielä ole, joten ihan normikäyrillä menet.
On normaalia, että tärkeiden ihmisten mielipiteillä on merkitystä. Eikö elämässäsi ole ketään tärkeää ihmistä, ei näyttävästi.
Olen eri, mutta aina olen itse tehnyt päätökset eikä niihin kyllä ole vaikuttanut edes tärkeiden ihmisten mielipiteet. Sitten voi vaikuttaa, jos erikseen kysyn mielipidettä.
Sellasia ne vanhemmat on. Mutta senon voi voi. Jokainen tekee omat valintansa. Ei auta isällä itku markkinoilla.
On normaalia, että tärkeiden ihmisten mielipiteillä on merkitystä. Eikö elämässäsi ole ketään tärkeää ihmistä, ei näyttävästi.