Oma isä suuttui kun otin määräaikaisen työn enkä vakkaria
Minulle tarjottiin kahta työtä yhtäaikaa. Toinen oli määräaikainen ja toinen vakkari. Määräaikainen oli se mitä halusin tehdä, koska se kiinnosti enemmän, kyse kuitenkin melkeen vuoden määräaikaisesta. Toinen olisi ollut vakkari työ Mehiläisessä, jota en halunnut. Olen kuullut niin paljon pahaa Mehiläisestä, ja eräs kaverini oli myös Mehiläisessä töissä eikä suositellut työpaikkana Mehiläistä, oli myös itse irtisanoutunut hiljattain. No, isäni sitten suuttui siitä, kun valitsin määräaikaisen, sain huudot. Olen aikuinen ihminen (kohta 30 v.) ja näin "kannustetaan" meidän suvussa, aina ollut tätä mutta tämä oli jo kaiken huippu. Miksi en saisi aikuisena itse päättää mitä työtä teen, tässä työssä on sitäpaitsi parempi palkka, aina yritetty kontrolloida elämääni ja valintojani, kaikki valinnat mitä teen on näyttävästi vääriä, se on johtanut siihen että minulla on heikko itseluottamus. Koitan olla kuitenkin välittämättä, vaikka se sattuukin koska omat vanhemmat on tärkeitä ja niiltä toivoisi kannustusta. Luotan omaan vaistooni ja päätöksiini. Nykyään muutenkaan ei ole vakkaritöitä, eikä elämää suunnitella enään hautaan saakka kuten ennen.
Kommentit (24)
Ennen se vakityö on tarkoittanut oikeasti vakityötä, jopa loppuelämäksi. Ajat on muuttuneet ja isäsi ei ehkä sitä ymmärrä. Itse tiedät, mikä sinulle on oikea ratkaisu. Vanhemmilleen voi vähän suodattaa, mitä kertoo.
No minä en puhu asioistani niin ei tule noita mielipiteitäkään.
Mitä ihmettä olet menossa työksesi tekemään? Toivottavasti ei mitään sellaista, missä pitää kirjoittaa.
Kannattaa olla hissukseen omista asioista, jos liikaa yrittävät kontrolloida.
Olet ilmeisesti hoitaja, joten töitä kyllä riittää määräaikaisenakin. Itse en aio enää ikinä ottaa vastaan vakituista työtä hoitoalalta, jos sinne palaan.
Ehkä isö ajatteli, että sinun olisi jo aika ostaa asunto kun siihen on tilaisuus? Vakituisesta työstähän voi kyllä sitten hyvin irtisanoutua lyhyellä irtisanomisajalla toiseen, kiinnostavampaan työhön. Vaikka määräaikaiseen. Emme tiedä miksi isäsi suuttui, mutta av:lla ruikutus varmaan auttaa.
Et ole vielä aikuistunut lopullisesti, kun vanhempien mielipiteet noin voimakkaasti tuntuu. Moni sinun iässä ei vielä ole, joten ihan normikäyrillä menet.
Taidat olla vanhemmissa liikaa vielä kiinni, ja sen mukaan hekin käyttäytyvät, koska eivät pidä sinua vielä aikuisena kuitenkaan.
Todellakin vanhemmille voi suodattaa, mitä kertoo. Itse en kerro työasioistani muuten kuin henkilökohtaisen fiiliksen ja jaksamisen kannalta.
Minulla on yritys, jonka toiminnan yksityiskohdista vanhemmat tai muukaan suku eivät juuri ymmärrä. Tietävät milllä alalla, ja montako työntekijää, that's it. En esimerkiksi kerro heille enkä muullekaan suvulle, että yritykseni sai koronatukea merkittävät määrät kolmella hakukierroksella. Jos kysytään, mainitsen vain että korona-aikana pärjätty ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta puhumasta omista asioistasi. Tarviiko aikuisen ihmisen kertoa kaikki asiat vielä vanhemmilleen. Olisit vaan sanonut, että määräaikaiseen työhön valittiin, jos jotain pitää kertoa.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen se vakityö on tarkoittanut oikeasti vakityötä, jopa loppuelämäksi. Ajat on muuttuneet ja isäsi ei ehkä sitä ymmärrä. Itse tiedät, mikä sinulle on oikea ratkaisu. Vanhemmilleen voi vähän suodattaa, mitä kertoo.
Jep. Nykyään saattaa olla jopa turvatumpaa olla määräaikaisessa, siitä kun ei voi yt-neuvotella ulos.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin vanhemmille voi suodattaa, mitä kertoo. Itse en kerro työasioistani muuten kuin henkilökohtaisen fiiliksen ja jaksamisen kannalta.
Minulla on yritys, jonka toiminnan yksityiskohdista vanhemmat tai muukaan suku eivät juuri ymmärrä. Tietävät milllä alalla, ja montako työntekijää, that's it. En esimerkiksi kerro heille enkä muullekaan suvulle, että yritykseni sai koronatukea merkittävät määrät kolmella hakukierroksella. Jos kysytään, mainitsen vain että korona-aikana pärjätty ihan ok.
Ap. Toimi näin. Suodata.
Monet vanhat ihmiset eivät ymmärrä nykyelämää.
Hyvä että otit määräaikaisuuden ja sen itsellesi mieluisan työn. Voit varmasti jatkossakin valita kun töitä on tarjolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Nykyään saattaa olla jopa turvatumpaa olla määräaikaisessa, siitä kun ei voi yt-neuvotella ulos.
Ja kun määräaikaisuus loppuu niin olet oikeutettu ansiosidonnaiseen.
Lisäys vielä.
Että suodata!!
Meidän suvussa kaikki asiat kerrotaan eteenpäin kummin kaiman serkuillekin.
Eli hirveä juorukerho.
Se määräaikainen työ voi poikia vakipaikan. Itse menin keväällä 2019 keikkalaiseksi erääseen hoivakotiin. Olen edelleen samassa paikassa töissä ja reilun vuoden ollut nyt vakituinen.
Ööh. Se on sun elämä ja päätös, eikä isäsi. Sitä paitsi vakituinenkin työ voi olla koska vaan yhtäkuin lopputili.
oletko joku erityisherkkä kun koet jonkun mielipiteen kauheaksi huutamiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä isö ajatteli, että sinun olisi jo aika ostaa asunto kun siihen on tilaisuus? Vakituisesta työstähän voi kyllä sitten hyvin irtisanoutua lyhyellä irtisanomisajalla toiseen, kiinnostavampaan työhön. Vaikka määräaikaiseen. Emme tiedä miksi isäsi suuttui, mutta av:lla ruikutus varmaan auttaa.
Eikö ap saa kuitenkin itse päättää ostaako asunnon, aika iso päätös kuitenkin ja iso velka taakka, maksaako isä sitten velankin.
Lopeta puhumasta omista asioistasi. Tarviiko aikuisen ihmisen kertoa kaikki asiat vielä vanhemmilleen. Olisit vaan sanonut, että määräaikaiseen työhön valittiin, jos jotain pitää kertoa.