Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siivousfirma tarjosi töitä 10h joka arkipäivä, 6.24€ tunnilta

Vierailija
03.05.2015 |

Ottaisitko vastaan? Lapset joutuisin viedä vuoropäiväkotiin.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:36"]

Työhön piti sitoutua marraskuun viimeiseen päivään asti. Ap

[/quote]

Olisiko palkka noussut myös jossain välissä? Vai harjoittelijapalkkaa koko ajan?

Vierailija
42/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessin mukaan harjoittelijan tuntipalkka on vähintään 8,85e 1.4.2015 alkaen, joten tuo palkka on todellakin laiton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollainen työaikakaan taida olla yhtään tessin mukainen.

Vierailija
44/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:36"]

Työhön piti sitoutua marraskuun viimeiseen päivään asti. Ap

[/quote]

Oletko suomalainen? Ihan sama sille, kannattaisi joka tapauksessa ottaa yhteyttä AVI:n työsuojeluviranomaiseen ja kysyä, onko tämä aivan asiallinen työpaikka. Työhön sitoutuminen on muuten aika vieras käsite, vaikka määräaikaisen sitovuus yleisesti tunnetaankin.

Vierailija
45/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sopimuksen tarjoajalla paksu kultaketju ja geelillä taakse kammattu tukka?

Kyllä tuo on kusetusta ja tuonkin firman on tyydyttävä pienempään katteeseen.
Tekisi mieli hakata tuon tarjouksen antaja, oikeasti...

Vierailija
46/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 18v ekalla kesätyöpaikalla palkka 8e/h. Tuon firman on jo ihan nöyryyttävän alhainen! :(

Vierailija
47/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjapalkka.Todennäköisesti ahneiden voitontavoittelijoiden pystyynlaittama firma, jossa työntekijöistä otetaan kaikki irti. Eivätkä noudata työehtosopimuksia. Virolaisia sekä mamuja palkataan, koska he eivät osaa/uskalla kyseenalaistaa työehtonsa. Eivätkä kuulu ammattiliittoon. Älkää missään tapauksessa menkö tälläisten firmojen palkkalistoille.

Vierailija
48/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse 23-vuotias nainen, joka on tehnyt siivoojan hommia opiskelun ohessa teini-ikäsestä asti, kaikkiaan neljässä eri firmassa. Mitään alan koulutusta mulla ei ole, mutta koskaan ei ole tuntipalkka alittanut 9,2 euroa.  Tällä hetkellä palkka on 11-12,5 e/h, hieman hommasta riippuen. En siis ottaisi vastaan, palkka on todella pieni (jopa laiton?). 10-tuntiset päivät siivoustyössä ovat muutenkin todella rankkoja, saati suhteutettuna tuohon palkkaan.

Vierailija
49/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:48"]Mulla oli 18v ekalla kesätyöpaikalla palkka 8e/h. Tuon firman on jo ihan nöyryyttävän alhainen! :(
[/quote]Minulle maksettiin v.92 ruohonleikkuusta 27mk./h. mikä on enemmän kuin tuo tarjous. Aivan törkeää.

Vierailija
50/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:37"]

Et ota sitä paikkaa. Kenenkään ei pitäisi allekirjoittaa alle 10€/h. sopimuksia kokopäivätyöstä. Tuo on orjuuttamista.

[/quote]

Kyllä mun mielestä joissain töissä 8-10 euroa tunnissa voi olla ihan ok palkka, jos ei vaadi mitään koulutusta tai kokemusta ja työ on muuten ok. Itse tein opiskelijana hommia n. 8,5 e/h eikä ollut juhlaa, mutta kyllä sillä itsensä elätti. Ja oli tessin puitteissa. 6 euron duuni kuulostaa kuitenkin jo hämärältä...

Vierailija
51/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos firma tarjoaa noin kummallista sopimusta, en jaksa uskoa, että se pelaisi reilusti muissakaan asioissa siirtymäkorvauksista ylityökorvauksiin, kilometrikorvauksiin... Ja suosittelen lämpimästi tarkistamaan, onko firmalla ollut lyhyen ajan sisällä paljonkin työpaikkailmoituksia (=työntekijät eivät syystä tai toisesta viihdy kyseisessä paikassa). Jos kohta suurin suositukseni on, ettet todellakaan ota tällaista työtä vastaan. Siivous on fyysisesti rankkaa työtä jo muutoinkin, joten säännölliset ylityöt riistopalkalla pelkästään rikkovat sinut, puhumattakaan siitä, mitä muita pikku yllätyksiä firma saattaa tarjota.

Tällaisia firmoja ei tarvita yhtään enempää!

Vierailija
52/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitonta, eli ottaisin ja haastaisin firman samantien oikeuteen. Myös sovitteluratkaisu esim vuoden palkkaa vastaavalla korvauksella olisi mahdollinen (liiton lakimies apuna).

Vierailija
53/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi, koska työaika on laiton ja palkka alle TES:n. Työntekijän lisäksi myös yhteiskunta kärsii, koska verotulot jäävaät pienemmiksi kuin asiallisessa työsuhteessa.

Ehdota, että otat työn vastaan 8 tunnin työajalla ja TES:n mukaisella palkalla. Jos työnantajalle ei kelpaa, niin käräytät sen työsuojelulle.

Vierailija
54/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:37"]

Et ota sitä paikkaa. Kenenkään ei pitäisi allekirjoittaa alle 10€/h. sopimuksia kokopäivätyöstä. Tuo on orjuuttamista.

[/quote]

Kyllä mun mielestä joissain töissä 8-10 euroa tunnissa voi olla ihan ok palkka, jos ei vaadi mitään koulutusta tai kokemusta ja työ on muuten ok. Itse tein opiskelijana hommia n. 8,5 e/h eikä ollut juhlaa, mutta kyllä sillä itsensä elätti. Ja oli tessin puitteissa. 6 euron duuni kuulostaa kuitenkin jo hämärältä...
[/quote]Kokopäivätyöstä pitää saada sellainen palkka jolla elää. 10€/h. palkalla ei ainakaan yksinäinen ihminen pysty maksamaan elämistään ilman yhteiskunnan apua.
Näiden siivousfirmojen puhkikilpailutusta ei kuulu veronmaksajien maksaa, vaikka Lepomäki muuta sanoisi.

Vierailija
55/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:15"]Laitonta, eli ottaisin ja haastaisin firman samantien oikeuteen. Myös sovitteluratkaisu esim vuoden palkkaa vastaavalla korvauksella olisi mahdollinen (liiton lakimies apuna).
[/quote] Jos haluaa olla oikein ketku niin näin...

Vierailija
56/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia en, tulisi pitkä hoitopäivä. Palkan takia en, koska saman saa tekemättä mitään.

Vierailija
57/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:37"]

[/quote]

[/quote]Kokopäivätyöstä pitää saada sellainen palkka jolla elää. 10€/h. palkalla ei ainakaan yksinäinen ihminen pysty maksamaan elämistään ilman yhteiskunnan apua.
Näiden siivousfirmojen puhkikilpailutusta ei kuulu veronmaksajien maksaa, vaikka Lepomäki muuta sanoisi.
[/quote] Kyllä pystyy n. 1400 euron kuukausituloilla elättämään itsensä yksinäinenkin ihminen oikein hyvin. Tiukkaa on tietysti, ei voi asua keskustassa tai matkustella. T. pk-seudulla tuolla summalla pärjäävä sinkku

Vierailija
58/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:22"]

Kokopäivätyöstä pitää saada sellainen palkka jolla elää. 10€/h. palkalla ei ainakaan yksinäinen ihminen pysty maksamaan elämistään ilman yhteiskunnan apua.

[/quote]

Tästä olen eri mieltä. Työstä ei voi maksaa enempää palkkaa, kuin sen tuottama lisäarvo on. Jos palkalla ei elä, niin hyvinvointiyhteiskunta tulee vastaan. Parempi niin, kuin että olisi tekemättä mitään ja yhteiskunta maksaisi elämisen kokonaan.

Yksi ratkaisu olisi Nalle Wahlroosin ehdottama negatiivinen tulovero.

Vierailija
59/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:13"]Jep. CV saa täytettä vaikka palkka ei päätä huimaa, ja mikään ei ole pahempi kuin tauot työhistoriassa. [/quote] Tuo riistopalkka on huonompi kuin aukko cv:ssä.

[/quote]

Hups, vahinkoalapeukku!

Vierailija
60/74 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sanoisin, että se 8 h pitää riittää. Miksi firma haluaa 10 h?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme