Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajokortti on mutta ajoa vähän. Muita?

Vierailija
10.01.2022 |

Olen 50v. nainen, vaikuttaako asiaan? Sain ajokortin 18- vuotiaana. Ajellut olen koko elämäni, mutta viime vuosina yhä vähemmän. Aristaa parkkeeraus, liittymät isoille teille, ohitukset. Mieluummin pyörällä tai kävellen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako asiaan? Mitä tahdot kysyä?

Vierailija
2/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti 30 vuotta, omaa autoa ei koskaan, ajettuja kilometrejä muutama tuhat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä yllä ajotaitoa! Kun ikää tulee, ajotaito voi olla ratkaiseva asia sosiaalisten suhteiden ja omien asioiden hoitamiseksi.

Vierailija
4/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä kun käy väistämättä tulee vuodessa se noin 30000km.

Vierailija
5/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jos tämä autoilusta luopuminen olisi enemmän naisten juttu. Oma mies toimii päinvastoin, joka paikkaan autolla.

Vierailija
6/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v mies ja olen ajanut koko elämäni ilman ajokorttia. Kävin autokoulun kyllä vuonna -90 ja sain kortin. Vuonna -92 kortti otettiin pois kun nukuin kännissä autossa. Epäilys oli rattijuoppoudesta. En kuitenkaan ajanut autolla vaan pidin käynnissä lämmityksen takia. Syytettä ei nostettu, mutta jostain syystä korttia ei annettu heti takaisin vaan alkoi ihme veivaaminen.

Annoin asian olla ja olen siitä lähtien ajellut ilman korttia. Eli 30 vuotta. Ja paljon on tullutkin ajettua. Muutaman kerran on tullut sakot kortitta ajosta, mutta mitä vittua sitten. Luultavasti ajan ilman korttia loppuun asti.

Vierailija
7/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vasta vajaa kolmekymppinen, mutta vähän tulee ajettua kun ei ole omaa autoa eikä tule pitkään aikaan olemaankaan, koska asun keskustassa ja ei ole rahaakaan. Ajan parisataa kilsaa vuodessa laina-autolla. Eniten pelottaa parkkeeraus, en osaa esim. taskuparkkia lainkaan.

Vierailija
8/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti löytyy, mutta olen ajanut viimeksi kohta seitsemän vuotta sitten.

M33

Vierailija
9/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä juttu miten esim. parkkihallit alkaa jännittämään. Kerran olen toisen auton ovea naarmuttanut parkkeeratessani. Ja pelko siitä että vahlngoittaa toista ihmistä on kamalaa.

Vierailija
10/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parempi jos ei tarvitsisi pitää autoa.

Vierailija
11/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä juttu miten esim. parkkihallit alkaa jännittämään. Kerran olen toisen auton ovea naarmuttanut parkkeeratessani. Ja pelko siitä että vahlngoittaa toista ihmistä on kamalaa.

Siellä ajetaan kävelyvauhtia, ei voi olla vaikeaa.

Vierailija
12/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortti löytyy, mutta olen ajanut viimeksi kohta seitsemän vuotta sitten.

M33

Mun mies oli 8 v ajamatta. "Pakotin" ajamaan uudestaan kun kyllästyin olemaan aina kuskina. Ensin hiljaisilla teillä, pikku hiljaa kaupungissakin.

Vierailija
13/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vasta vajaa kolmekymppinen, mutta vähän tulee ajettua kun ei ole omaa autoa eikä tule pitkään aikaan olemaankaan, koska asun keskustassa ja ei ole rahaakaan. Ajan parisataa kilsaa vuodessa laina-autolla. Eniten pelottaa parkkeeraus, en osaa esim. taskuparkkia lainkaan.

Taskuparkkia välttelee puolet autoilijoista, vaikka ois vuosikymmeniä ollut oma auto.

Vierailija
14/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ajanut autoa metriäkään kahdeksaan vuoteen. Sitten muutin maahan, jossa oli lähes pakko ajaa päästäkseen yhtään minnekään. Äkkiä lähti sujumaan, vaikka olinkin ihan hiestä märkänä, kun ajoin auton ostopaikasta kotipihaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme