Mikä karkki on pieni pyöreä vaaleanpunainen
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:49"]
Muistattekos soikean valkoisen makeisen joka oli jauhomainen kun pureskeli, mummo tarjoili niitä, tai sitten neliön muotoisia litteitä.
[/quote]
Joo, nehän on körttikarkkeja!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:48"]
Onko siinä semmonen jauhomainen pinta? Pallo? Nimeä en tiedä, mutta löytyy lähes joka irtokarkkihyllystä (niitä myös valkoisia = toffee, joskus vihreitä = omena, harmaita = lakritsi/salmiakki). En tiedä onko noille vakiintunutta nimeä.
[/quote]
Nuo on kyllä hyviä, mutta ei lähelläkään aitoja Pectuksia!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:49"]Muistattekos soikean valkoisen makeisen joka oli jauhomainen kun pureskeli, mummo tarjoili niitä, tai sitten neliön muotoisia litteitä.
[/quote]
Mun mummin mies söi niitä aina. Ne litteät oli jotenkin kivempia! Sininen pussi?!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:49"]
Muistattekos soikean valkoisen makeisen joka oli jauhomainen kun pureskeli, mummo tarjoili niitä, tai sitten neliön muotoisia litteitä.
[/quote]
Joo, nehän on körttikarkkeja!
[/quote]
Kaikki namut oli lapselle mieluisia, sai olla vähän väkeviäkin.
Muistaakseni joskus oli nimellä Figarol/Figarolli...mut niitä ei kyllä enää ole.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:56"]
Eucamenthol?
[/quote]
Nekin oli mummojen suosikkeja. Ja joku aniskarkki.
Pectus on se helmenpyöreä vaaleanpunainen karkki. Muistan, kun mulla oli niitä leffassa. Avatessani rasian jotain tapahtui, ne perhanan karkit lähti vierimään pitkin leffateatterin lattiaa alaspäin. Hävetti se ääni ja tietysti suututti runsas hävikki mikä lähti lattiaa pitkin hukkaan. Nyt vähän naurattaa, muttei silloin, ei todellakaan :).
Rasiassa? Pectus <3 ei ole pitkä aika kun ostin, varmaan 2-3kk.
Ja ne Halvan neliöt lakristijauhekarkit oli mun lemppareita. Hittoko niitä ei myydä enää :(
Onko Pectus ja Figarol sama karkki.
Juuri pectus, koska on ympäripyöreä, olin unohtanut nimen. ap
ei häihin vaan tuli mieleen että onkohan niitä kaupoissa vielä