Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matala syke?

Vierailija
03.05.2015 |

Onko normaalia, että leposyke on 47? Olen perusterve, enkä harrasta erityisemmin liikuntaa.
T. Nainen 50 v.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jos on aina ollut eikä ole muita oireita esim heikotusta tai hengenahdistusta tai rintakipua. Onhan tuo vähän matala jos ei harrasta kestävyysliikuntaa.

Vierailija
2/7 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta, mutta olen jotenkin saanut kaulalihakset jumiin, kun puristaa jotenkin kaulalta rintalastaan päin.
ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:46"]Ei muuta, mutta olen jotenkin saanut kaulalihakset jumiin, kun puristaa jotenkin kaulalta rintalastaan päin.
ap
[/quote]

Tuo voi ihan hyvin olla naisella sydänkohtauksen oire, minä menisin päivystykseen jos sykekin on epätavallinen. Naisten sydänkohtauksen oireet on toiset kuin miehillä.

Vierailija
4/7 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän terveellisesti, en ole ylipainoinen, en tupakoi - ei kai silloin sydänkohtausta saa.
ap

Vierailija
5/7 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:53"]

Elän terveellisesti, en ole ylipainoinen, en tupakoi - ei kai silloin sydänkohtausta saa. ap

[/quote]

Kyllä voi saada, jos on perinyt harvinaisen huonot geenit. Onko sykkeesi siis ollut jo pitkään noin alhainen, vai onko se tänään alhaisempi kuin normaalisti? Minulla on syke noin 43-50, mutta se johtuu lääkityksestä.

Vierailija
6/7 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika matala on ollut, n. 60. Tosin nyt, kun mittasin verenpaineen , oli näin matala. Niin, ja on minulla pieni verenpainelääkityskin. Suvussa meillä ei ole veritulppia ollut.
ap

Vierailija
7/7 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:04"]

Aika matala on ollut, n. 60. Tosin nyt, kun mittasin verenpaineen , oli näin matala. Niin, ja on minulla pieni verenpainelääkityskin. Suvussa meillä ei ole veritulppia ollut. ap

[/quote]

Monet verenpainelääkkeet alentavat myös sykettä. Oletko tarkistanut käyttämäsi lääkkeen sivuvaikutukset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme