Miksi ottaisin kolmatta piikkiä kun se ei muuta mitään?
Kaikki silti kiinni eikä mitään saa tehdä. Hittoako noita rokotteita ottamaan? Toisen piikin piti olla matkapassi vapauteen, nyt kolmannen, neljännen...
Pitäkää tunkkinne.
Kommentit (587)
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako niitä ro kotteita, ettekö te tajua, ettei niistä ota edes valmistaja vastuuta. Olen ollu ilman ja ihan hyvin oon pärjännyt. Cor ona mulla jo oli ja silti pystyin käymään töissä ja harrastuksissa. Niinkuin kaikki muutkin pystyvät. Luuletteko, että ykskään eliitin jäsen ole ottanut muuta kuin laastarin olkapäähän
On ne hallituspellet varmaan ottaneet koska lakia muutettiin niin että jos saavat rokotehaitan niin maksetaan korvauksia enimmillään neljä miljoonaa! :D
https://finlex.fi/fi/laki/alkup/2021/20210340
Korvaus covid-19-rokotevahingosta
Covid-19-rokotevahinko korvataan, jos vahingonkärsinyt on vahingon seurauksena:
1) ollut työkyvyttömänä yhtäjaksoisesti vähintään 14 päivää tai jos hänen ruumiintoimintonsa ovat muutoin olleet yhtäjaksoisesti heikentyneinä vähintään 14 päivää;
2) saanut pysyvän haitan tai sairauden; taikka
3) kuollut.
Korvauksen maksamiseen sovelletaan, mitä vahingonkorvauslain (412/1974) 5 luvun 2, 2 a–2 d, 3, 4, 7 ja 8 §:ssä, 6 luvun 1 §:ssä sekä 7 luvun 3 §:ssä säädetään. Korvauksesta vähennetään korvaus, jonka hakija on saman vahingon johdosta saanut tai ilmeisesti on oikeutettu saamaan tämän lain 4 ja 5–15 §:n, muun lain tai vakuutuksen perusteella.
Covid-19-rokotevahingon korvaamiseen 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa sovelletaan, mitä 10 ja 11 §:ssä säädetään.
Korvausta on haettava viimeistään 31 päivänä joulukuuta 2022.
Enimmäiskorvaus covid-19-rokotevahingosta on neljä miljoonaa euroa kunkin vahingonkärsineen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta juurihan uutisoitiin että kun 80% kansasta ottanut 3 piikkiä niin rajoitukset voidaan purkaa.
Uskooko näitä enää kukaan?
Miksi meillä on rajoitukset? Miksi Varsinais-Suomessa pääseekin kuntosalille? Kyse on ihan puhtaasti terveydenhuollon kuormituksesta - jos on petipaikkoja tarjolla, rajoituksia voidaan höllentää.
Koska rokotukset vähentävät raskaan sairaalahoidon tarvetta, piikittäminen todellakin auttaa purkamaan rajoituksia. Rokottamattomat tietysti kuormittavat tehohoitoa, minkä vuoksi rajoituksia on vaikeampi purkaa, vaikka kuinka otettaisiin lisäpiikkejä. TAYS:in alueella oli hiljattain 85 % hoidettavista rokottamattomia. Pura siinä sitten rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta juurihan uutisoitiin että kun 80% kansasta ottanut 3 piikkiä niin rajoitukset voidaan purkaa.
Uskooko näitä enää kukaan?
Miksi meillä on rajoitukset? Miksi Varsinais-Suomessa pääseekin kuntosalille? Kyse on ihan puhtaasti terveydenhuollon kuormituksesta - jos on petipaikkoja tarjolla, rajoituksia voidaan höllentää.
Koska rokotukset vähentävät raskaan sairaalahoidon tarvetta, piikittäminen todellakin auttaa purkamaan rajoituksia. Rokottamattomat tietysti kuormittavat tehohoitoa, minkä vuoksi rajoituksia on vaikeampi purkaa, vaikka kuinka otettaisiin lisäpiikkejä. TAYS:in alueella oli hiljattain 85 % hoidettavista rokottamattomia. Pura siinä sitten rajoituksia.
Ei T U R V E N U I J A sitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko vaan niin että jos ei halua sitä rokotetta niin älkää ottako. Älkää myöskään menkö hoitoon mikäli sairastutte koronaan vaan kärsikää se reilusti kotona. Ette vie tehohoitopaikkoja niitä oikeasti tarvitsevilta.
Ai että jaksaa naurattaa tämä samaa toistelevien papukaijojen ulina.
Vastaus: tasan niin kauan käytän rokottamattomanakin kaikkia terveyspalveluja, kun niistä veroissani maksan. Aivan kuten sinä menet ulisten hakemaan ensiapua jos saat rokotehaitan niistä piikeistä, joiden maksamiseen minäkin osallistun.
Vaikka rokottautuminen on ollut ihan oma vapaaehtoinen valintasi, eli sinun kuuluisi kustantaa oma hoitosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko vaan niin että jos ei halua sitä rokotetta niin älkää ottako. Älkää myöskään menkö hoitoon mikäli sairastutte koronaan vaan kärsikää se reilusti kotona. Ette vie tehohoitopaikkoja niitä oikeasti tarvitsevilta.
Vastaus: tasan niin kauan käytän rokottamattomanakin kaikkia terveyspalveluja, kun niistä veroissani maksan. Aivan kuten sinä menet ulisten hakemaan ensiapua jos saat rokotehaitan niistä piikeistä, joiden maksamiseen minäkin osallistun.
Vaikka rokottautuminen on ollut ihan oma vapaaehtoinen valintasi, eli sinun kuuluisi kustantaa oma hoitosi.
Minä voisin vaikka tehdä hoitotahdon tuosta asiasta jos saisin siitä verohelpotusta. :D Mitä sitä maksamaan palveluista joita ei saa käyttää tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin vaikka tehdä hoitotahdon tuosta asiasta jos saisin siitä verohelpotusta. :D Mitä sitä maksamaan palveluista joita ei saa käyttää tarvittaessa.
Jos on niin yksinkertainen, ettei rokottaudu, vaikka taudin mahdollisesta vakavuudesta on vaikka kuinka paljon tietoa, niin silloin olisi syytä joutua maksamaan itse mahdollinen tyhmyydestä johtuva sairaalakeikka. Äläkä länkytä ylipainosta tms. Ei liity tähän mitenkään. Olet valinnut sairastuttaa itsesi mahdillisesti vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin yksinkertainen, ettei rokottaudu, vaikka taudin mahdollisesta vakavuudesta on vaikka kuinka paljon tietoa, niin silloin olisi syytä joutua maksamaan itse mahdollinen tyhmyydestä johtuva sairaalakeikka. Äläkä länkytä ylipainosta tms. Ei liity tähän mitenkään. Olet valinnut sairastuttaa itsesi mahdillisesti vakavasti.
Eri, mutta en voi kyllä käsittää tätä miten ihmiset menee mukaan tähän ”kuka ansaitsee hoitoa ja kuka ei maksakaa ite” paskaan kun vaihtoehtona olis myös vaatia päättäjiltä hoitokapasiteetin tehostamista.
Näillä näkymin Suomessa kuuluu tervhuolto kaikille niin kuin oikeusvaltiossa kuuluu. Ihmisoikeuksia ei myöskään jaella täällä minkään älykkyysosamäärien mukaan, ne kun kuuluu meille kaikille ja ihan syntymässä saatu huolimatta siitä miten tyhmä, viisas, miellyttävä, ärsyttävä, koulutettu tai ihan mitä vaan oletkaan. Tämä nyt on ihan perusasia. Rokottamattomuus ei myöskään tarkoita että olisi yksinkertainen, et voi tietää syitä toisen päätösten taustalla.
Ylipaino liittyy koronaan ja tehohoitoriskiin hyvinkin suuresti, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Valtaosa tehohoitoa tarvitsevista on yli viiskymppisiä YLIPAINOISIA tupakoivia miehiä. Merkittävä ylipaino on terveysriski monissa muissakin asioissa mutta myös koronan kohdalla ihan selvästi todettu tekijä ja vakavan taudin riski.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Olo on huijattu, kun otin rokotteet nimenomaan että voisin jatkaa salilla käymistä ja nyt salit on kiinni!
Et voi olla tosissasi. Älkää nyt hyvät ihmiset hakeko näitä rokotteita vaan jonkun passin takia, jonka säännöt muuttuu koko ajan muutenkin. Ja passi nykyisillä rokotteilla on vain väliaikainen, myöhemmin vaaditaan sit taas lisää. Rokotteet otetaan terveyssyistä, kaikki muu on vähintäänkin kyseenalaista painostusta.
Ja etenkin kun on tiedossa että rokotteet ei estä tartuntoja ja uusia variantteja pukkaa niin pitäis olla aika selkee kuvio että rajoitukset ja sulut voidaan laittaa takas millon vaan huolimatta rokotekattavuudesta.
Älkää menkö mukaan siihen että rokotteet haetaan ihan vaan painostuksesta että pääsis salille, bussiin tai töihin. Ei ole mitään näitä rokotteita vastaan mutta ne tulee säilyttää vapaaehtoisena.
"Vastaus: tasan niin kauan käytän rokottamattomanakin kaikkia terveyspalveluja, kun niistä veroissani maksan."
Samaa sarjaa kuin 'kuinka paljon tukia saisin, jos en halua mennä töihin'.
Tiedoksi, me muut maksajat ei oikein arvosteta tuota sun asennettasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi ja puoli- miljoonaisesta kansasta 60 on teholla ja muutama sata sairaalassa taudin takia, joka muistuttaa flunssaa. Ja lääkärit ympäri maan hysterian vallassa. Ei uskoisi jos ei itse livenä tätä näkisi...
Lääkärinä voin kertoa että 80% meistä olisi valmiita lopettamaan koronahössätyksen nyt kun kansa on rokotettu. Tämä vaatisi että koko pöpö poistettaisiin yleisvaarallisten tartuntatautien listalta, ja myös poliiittista rohkeutta mm. sairaaloiden johdolta, THL:ltä että AVI:lta.
Nyt on perustettu uusi kansalaisaloite, koronan poistaminen yleisvaarallisten tartuntatautien listalta.
Käykää allekirjoittamassa.
Tosi paljon nimiä tullut heti näinkin lyhyessä ajassa, viidessä päivässä jo 8164!
Myös se aloite rokotteen osallistumisen vapaaehtoisuudesta kannattaa varmaan kaikkien kynnelle kykenevien allekirjoittaa. Jos haluaa että saa päättää itse sen viidennenkin kohdalla että miten menettelee. Minä ainakin haluan.
Älä ota. Kuole koronan oireisiin yksin metsämökissä. En tunne sinua enkä välitä kaltaisistasi tautipesäkkeistä. Olet pelkkä haitake.
Vierailija kirjoitti:
"Vastaus: tasan niin kauan käytän rokottamattomanakin kaikkia terveyspalveluja, kun niistä veroissani maksan."
Minä ainakin arvostan. Kenelle tahansa voi tulla milloin tahansa tarve terveydenhuollon palveluille (ainakin periaatteessa), joten kaikki me niistä maksamme (jos pystymme) ja kaikki me niitä saamme käyttää.
Käytän minäkin niitä vähemmän kuin alkoholistit, narkkarit, roskaruokaa syövät jne, mutta tämä on järjestelmämme ja sillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Olo on huijattu, kun otin rokotteet nimenomaan että voisin jatkaa salilla käymistä ja nyt salit on kiinni!
Et voi olla tosissasi. Älkää nyt hyvät ihmiset hakeko näitä rokotteita vaan jonkun passin takia, jonka säännöt muuttuu koko ajan muutenkin. Ja passi nykyisillä rokotteilla on vain väliaikainen, myöhemmin vaaditaan sit taas lisää. Rokotteet otetaan terveyssyistä, kaikki muu on vähintäänkin kyseenalaista painostusta.
Ja etenkin kun on tiedossa että rokotteet ei estä tartuntoja ja uusia variantteja pukkaa niin pitäis olla aika selkee kuvio että rajoitukset ja sulut voidaan laittaa takas millon vaan huolimatta rokotekattavuudesta.
Älkää menkö mukaan siihen että rokotteet haetaan ihan vaan painostuksesta että pääsis salille, bussiin tai töihin. Ei ole mitään näitä rokotteita vastaan mutta ne tulee säilyttää vapaaehtoisena.
Ylipäätänsä KAUPUNGIN liikuntapsikat eivät saisi olla passin piirissä. Kaikki maksaa kunnnalisveroissa näiden ylläpitoa, kaikilla tulee olla yhtälainen oikeus näitä paikkoja käyttää. Etenkin tässä tilanteessa kun on jo niin selkeästi todennettu ettei kaksi tai kolme rokotetta estä tartuntoja ja suojateho tipahtaa näinkin nopeasti. Passit pois kaupungin uimahalleista yms liikuntapaikoista. Tai vähintäänkin niin että edes YHTEEN paikkaan voisi myös ilman passia päästä, esim Oulussa on useampi uimahalli/kuntosali. Ihan pimeetä että nyt joku 18v terve nuori ei pääse liikkumaan koska ei halua ottaa riskiä rokotteesta, josta ei itse hyödy ja jonka hyöty yhteisölle mitataan kuukausissa ja silloinkin epäselvä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa sairaalassa olevista koronpotilaista on iäkkäitä tai muuten riskiryhmään kuuluvia. Tämän vuoksi on aivan turha pakottaa kaikkia rokotettavaksi varsinkaan lapsia.
Entä jos lapsesi kuuluu niihin poikkeuksiin ,jotka kuolevat koronaan ?Kolme lasta on Husin alueella kuollut koronaan,luki lehdessä.USA:ssa kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako niitä ro kotteita, ettekö te tajua, ettei niistä ota edes valmistaja vastuuta. Olen ollu ilman ja ihan hyvin oon pärjännyt. Cor ona mulla jo oli ja silti pystyin käymään töissä ja harrastuksissa. Niinkuin kaikki muutkin pystyvät. Luuletteko, että ykskään eliitin jäsen ole ottanut muuta kuin laastarin olkapäähän
Entä ne viisi ja puolimiljoonaa koronaan kuollutta,unohditko heidät ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin arvostan. Kenelle tahansa voi tulla milloin tahansa tarve terveydenhuollon palveluille (ainakin periaatteessa), joten kaikki me niistä maksamme (jos pystymme) ja kaikki me niitä saamme käyttää.
Käytän minäkin niitä vähemmän kuin alkoholistit, narkkarit, roskaruokaa syövät jne, mutta tämä on järjestelmämme ja sillä mennään.
Ja minäkin arvostan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa sairaalassa olevista koronpotilaista on iäkkäitä tai muuten riskiryhmään kuuluvia. Tämän vuoksi on aivan turha pakottaa kaikkia rokotettavaksi varsinkaan lapsia.
Entä jos lapsesi kuuluu niihin poikkeuksiin ,jotka kuolevat koronaan ?Kolme lasta on Husin alueella kuollut koronaan,luki lehdessä.USA:ssa kymmeniä.
Ai ovatko lapset kuolleet nyt kolmen päivän sisällä, ihan puppua. Nokinenä vasta viime perjantaina sanoin radiossa, että Suomessa EI OLE YHtÄÄN LASTA KUOLLUT KORONAAN TAI SAIRASTUNUT VAKAVASTI ja oli myös sitä mieltä, että perusteerveiden lasten osalta ihan harkinnan mukaan niitä rokotteita kannattaa ottaa, itse en lapselleni todellakaan ottaisi. Joka vuosi menehtyy influenssaan satoja ihmisiä, juurikin vanhuksia ja jonkun sairauden heikentämiä.
Rokotevastustajien kannattaa ottaa sellainen eutanasiapiikki. Lupaan, että alkaa heti helpottamaan mm. alankomaista näitä saa....
Mistä näitä P E L L E J Ä T U L E E