Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

(Liian) hyvä mieskö?

Vierailija
03.05.2015 |

Olen kolmekymppinen mies ja minua vaivaa miksen saa riittävästi huomiota ja arvostusta vaimoltani? Olen keskustellut asiasta vaimon kanssa useasti ja sama tilanne jatkuu edelleen. Ei ole väliä olenko pyykännyt, kokannut, korjannut, rakentanut, siivonnut, hoitanut muksut, jne ja erittäin harvoin saan edes kiitosta saatikka kommenttia että kenties maistuiko tekemäni ruoka. 

Lienen opettanut hänet liian hyvälle tai jotain, koska välillä tuntuu ettei mikään mitä teen aiheuta mitään reaktiota ja olen hänelle itsestäänselvyys. 

Erota en haluaisi, koska kuitenkin rakastan häntä edelleen. Toisaalta monesti olen miettinyt että kelpaisinko jollekin toiselle paremmin? Olen kuitenkin akateeminen, hyväpalkkainen, keskusteleva, kuunteleva, huomioiva, hellä,  jonkin verran lihaksikas ja en mitenkään puutteellinen varustukseltanikaan, jos sillä nyt mitään merkitystä on.

Mitä muuta naiset vielä voisivat haluta miehestään?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin omasta elämästäni. Kauan olen miettinyt samoja asioita ja turhautunut lukemattomia kertoja. Eroakin harkinnut. 

Mikä nykynaisia vaivaa kun mikään ei enää riitä? Ensin valitetaan kun ei osallistu ja kun osallistuu niin sitä ei huomioida mitenkään. Mutta käännäppä tilanne toisinpäin niin tämäkin palsta täyttyy ero kehotuksista ja jaksuhaleista.

Vierailija
22/26 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue fifty...grey :n ohjeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:39"]

Kuin omasta elämästäni. Kauan olen miettinyt samoja asioita ja turhautunut lukemattomia kertoja. Eroakin harkinnut. 

Mikä nykynaisia vaivaa kun mikään ei enää riitä? Ensin valitetaan kun ei osallistu ja kun osallistuu niin sitä ei huomioida mitenkään. Mutta käännäppä tilanne toisinpäin niin tämäkin palsta täyttyy ero kehotuksista ja jaksuhaleista.

[/quote]

Vai ei mikään riitä? Että ihan "osallistuu" oman kodin hoitamiseen. Se on aivan normaalia ja sitä odotetaan kaikilta. Jos sitä odottaa, se ei ole mikään osoitus siitä että "mikään ei riitä".

Vierailija
24/26 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:39"]

[/quote]

Vai ei mikään riitä? Että ihan "osallistuu" oman kodin hoitamiseen. Se on aivan normaalia ja sitä odotetaan kaikilta. Jos sitä odottaa, se ei ole mikään osoitus siitä että "mikään ei riitä".

[/quote]

Tässä varmaan oli pointtina se, että miehet turhautuvat siinä missä naisetkin, jos ei oikeissa tilanteissa osata toisen panosta huomioida ja osoittaa arvostusta.

Vierailija
25/26 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele vaimon kanssa, tekeekö hän mielestään enemmän kotona kuin sinä ja siksi ei ala palvien kiitellä, jis sinä teet jotain? Ehkä teillä on erilainen ns pistelaskusysteemi ja luulet tekeväsi suhteellisesti enemmän kuin mitä hän kokee sen. Olisi aika yleinen tilanne eli todennäköisesti asia on näin.

Vierailija
26/26 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:58"]

Juttele vaimon kanssa, tekeekö hän mielestään enemmän kotona kuin sinä ja siksi ei ala palvien kiitellä, jis sinä teet jotain? Ehkä teillä on erilainen ns pistelaskusysteemi ja luulet tekeväsi suhteellisesti enemmän kuin mitä hän kokee sen. Olisi aika yleinen tilanne eli todennäköisesti asia on näin.

[/quote]

Tässä saattaa olla jotain perää, mutta olen varma siitä että meillä tilanne on aika tarkkaan fifty-fifty tavallisten kotitöiden osalta. Monesti tuntuu siltä, että vaimo olettaa samaa panosta kotitöihin vaikka olen esimerkiksi tehnyt auton huoltoa tai muuta teknisempää kodinhuoltoa mihin hän ei osallistu. Nämä työt nyt ovat vaimolle ihan täysin huomaamattomia ja niiden tekemisestä ei mitään kommenttia tai arvostusta kuulu.  -AP