Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen vanhoillislestadiolainen nainen, ja suurin pelkoni on jäädä yksin.

Vierailija
03.05.2015 |

Siis ilman miestä. "Vanhatpiiat" ovat suurin säälin aihe lestadiolaispiireissä eikä kukaan halua olla sellainen.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:12"]Tiesitkö että seksi paranee kun tunteet ja keskinäinen kommunikaatio tulee mukaan? Puhun kokemuksesta. Yksikään yhdenillan (tai useamman) juttu ei ole ollut oikeasti mistään kotoisin verrattuna mieheni ja minun seksielämään vielä monen vuoden suhteenkin jälkeen, ja meilläkään aivan alkuajat eivät yltäneet oikein lähellekään tätä tasoa. Kun on tunnetta, on myös halua miellyttää toista. Ja kun kommunikoidaan niin voi kertoa toiselle mistä itse pitää ja saa tietää mistä toinen pitää. Yhdessä kokeillaan uutta ja seksi on parhaimmillaan monipuolista, rentoa, kokeilunhaluista ja hyvää. Määrä ei korvaa laatua siinä mielessä. Kannattaa ennemmin etsiä mies jonka kanssa voit olla täysin oma itsesi ja puhua aivan mistä tahansa.
[/quote]

Oho, ei vitsi mikä moka :D Väärä ketju, sori....
[/quote]
Olin jo tulossa valittamaan että el tässä seksistä ole kyse:D

Vierailija
22/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:54"]

Kyllä tuo on ihan ongelma vl-piireissä, kun naimattomia miehiä on siellä paljon vähemmän kuin naisia. Sama tilanne muuallakin esim vapaat suunnat, viidesläisyys. Tämän vuoksi on niin paljon yksinäisiä uskovaisia naisia. Ja kun seksikin on kielletty. Aika vaiettu ongelma, mutta kipeä asia monelle naiselle. Terv monet itkut kuullut sielunhoitaja, nainen, minullekaan ei riittänyt puolisoa, kun srk vain 1/3 oli miehiä.

[/quote]

Kuinka se on mahdollista, että lestadiolaisista vain yksi kolmasosa olisi miehiä? Tyttöjä ja poikiahan syntyy yhtä paljon, poikia itse asiassa hitusen enemmän?
[/quote]

Naiset ovat miehiä useammin uskovaisia. Kiva olla ateisti, kun ateistimiehiä on taas enemmän kuin naisia. Sivusta olen seurannut uskispiirien miesvajetta: uskomattoman etovat, hampaattomat ukotkin saa valita naisensa useasta ehdokkaasta, jotka ottaisivat sen hampaattoman ukkelin vain siksi, että se on uskovainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo sääliminen on sitten vain suvussani...

Vierailija
24/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:10"]Höpö höpö :) moni valitsee sen osan omasta tahdosta ja olkoon niin :) kukaan ei puolisotonta kyllä sääli siitä syystä. Kokeile jotain toista aloitusta
[/quote]

Etpä taida tietää millainen on vl-yhteisön ryhmäpaine? Kyllä "vanhatpiiat" ovat todellakin yleisiä vitsejä siinä yhteisössä!
Ex-vl.

Vierailija
25/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:10"]Höpö höpö :) moni valitsee sen osan omasta tahdosta ja olkoon niin :) kukaan ei puolisotonta kyllä sääli siitä syystä. Kokeile jotain toista aloitusta
[/quote]

Etpä taida tietää millainen on vl-yhteisön ryhmäpaine? Kyllä "vanhatpiiat" ovat todellakin yleisiä vitsejä siinä yhteisössä!
Ex-vl.
[/quote]
niimpä. Koska elämän tarkoitus on joidenkin vl mukaan saada mahdollisimman paljon lapsia. vanhapiika ei saa lapsia, koska ei saa harrastaa seksiä->hyödytön ihminen...

Vierailija
26/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:54"]

Kyllä tuo on ihan ongelma vl-piireissä, kun naimattomia miehiä on siellä paljon vähemmän kuin naisia. Sama tilanne muuallakin esim vapaat suunnat, viidesläisyys. Tämän vuoksi on niin paljon yksinäisiä uskovaisia naisia. Ja kun seksikin on kielletty. Aika vaiettu ongelma, mutta kipeä asia monelle naiselle. Terv monet itkut kuullut sielunhoitaja, nainen, minullekaan ei riittänyt puolisoa, kun srk vain 1/3 oli miehiä.

[/quote]

Kuinka se on mahdollista, että lestadiolaisista vain yksi kolmasosa olisi miehiä? Tyttöjä ja poikiahan syntyy yhtä paljon, poikia itse asiassa hitusen enemmän?
[/quote]

Naiset ovat miehiä useammin uskovaisia. Kiva olla ateisti, kun ateistimiehiä on taas enemmän kuin naisia. Sivusta olen seurannut uskispiirien miesvajetta: uskomattoman etovat, hampaattomat ukotkin saa valita naisensa useasta ehdokkaasta, jotka ottaisivat sen hampaattoman ukkelin vain siksi, että se on uskovainen.
[/quote]
No en tunne kylöä yhtään naista joka olltu ottanut hampaattoman ukkelin paremman puutteessa

Vierailija
27/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa lestoista (naisista) jää naimattomaksi, koska eivät halua lisääntyä kuin kanit. Varsinkin sisarussarjan vanhimmat tytöt jotka joutuvat vuorotta hoitamaan pienenpiä sisaruksiaa, eivät jaksa aloittaa uutta kierrosta omalla kohdallaan kun pääsevät kotoa pois hoitamasta omia sisaruksiaan. Tiedän monia lesta perheitä joissa kaikki tytöt ovat jääneet naimattomiksi. Enkä ihmettele. Ei ne oikeasti sääli naimattomia vaan ovat kateellisia kun joku säästyy siltä rääkiltä(15 lapsen synnyttämiseltä)

Vierailija
28/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisuuden täytyy olla jonkun sortin sairautta.

Vierailija
29/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskovaisesta perheestä, mutta kyllä meidän suvussakin on ryhmäpainetta, jotta avioiduttaisiin. Minun mielestä on kiva, että yritetään saada jokainen sovelias naimisiin ja ne jotka eivät tahdo, saavat nähdä vaivaa perustellakseen, että miksi eivät tahdo. He voivat lunastaa paikkansa käytöksellään. Olkoot sitten muulla tavalla hyödyllisiä aikuisia. Ajat ovat joskus olleet kovat ja en ihmettelisi vaikka kovat ajat palaisivat; Silloin tarvitaan koko suvun työpanos, eikä yhtään itsekästä, narsistista, mukavuudenhaluista ja lapsekasta aikuista, joka elää vain niinkuin itseä sattuu huvittamaan. Lisääntyminen ei ole leikkiä. Sairaus on hyvä syy jättäytyä lisääntymisen ulkopuolelle ja se ettei suvusta löydy tukea lasten kasvattamiselle.

Vierailija
30/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaan Isä johdattakoon elämääsi. Jumalalla on vara siunata sinulle aviopuoliso jos hyväksi näkee:).

Vierailija
31/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vain onnellinen,että et ole naimisissa. Ei se helppoa ole äitinäkään jos lapsia on vaikka 16. Kun menet vanhempana naimisii,et ehdi saada niin montaa lasta ja elämäsi on helpompaa.

Vierailija
32/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä olet tuota mieltä mutta ootas sitten kun sille lapsien tulolle ei olekkaan loppua. Kun ei voi sanoa ei vaikka voimat jo ihan loppu. Nauti niin kauan kun voit sillä lupaan että et jää paljosta paitsi

Vierailija
33/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naimisiin menolla tarvitse olla kiire. Nauti villistä sinkkuelämästä siihen asti. Kyllä sitä perhe-elämää sitten ehtii olla ihan tarpeeksi, eikä sekään varmaan haittaa jos et ihan kymmentä lasta sitten enää ehdi synnyttää.

Vierailija
34/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:35"]Vielä olet tuota mieltä mutta ootas sitten kun sille lapsien tulolle ei olekkaan loppua. Kun ei voi sanoa ei vaikka voimat jo ihan loppu. Nauti niin kauan kun voit sillä lupaan että et jää paljosta paitsi
[/quote]
on ihan jokaisen oma päätös, paljonko niitä lapsia synnyttää. Olen itse kärsinyt ison perheen esikoisena valtavasti siitä, että pikkusisaruksia on ollut niin paljon. toki kaikki sisarukset on tärkeitä ja rakkaita varsinkin nyt aikuisena, mutta en voi kieltää, ettenkö olisi katkera vanhemmilleni siitä, paljonko he antoivat minulle vastuuta. välillä on tuntunut, että olen 10 lapsen äiti, vaikken ole kertaakaan synnyttänyt. Päätin jo nuorena, etten halua kuin ihan korkeintaan 5 lasta, ja jos minun jumala ei sitä ymmärrä, menen ihan vapaasti helvettiin.

Vierailija
35/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:54"]Kyllä tuo on ihan ongelma vl-piireissä, kun naimattomia miehiä on siellä paljon vähemmän kuin naisia. Sama tilanne muuallakin esim vapaat suunnat, viidesläisyys. Tämän vuoksi on niin paljon yksinäisiä uskovaisia naisia. Ja kun seksikin on kielletty. Aika vaiettu ongelma, mutta kipeä asia monelle naiselle. Terv monet itkut kuullut sielunhoitaja, nainen, minullekaan ei riittänyt puolisoa, kun srk vain 1/3 oli miehiä.
[/quote]
kyllä muiltakin paikkakunnilta voi miestä katsella...

Vierailija
37/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:54"]

[/quote]

Vierailija
38/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:10"]Höpö höpö :) moni valitsee sen osan omasta tahdosta ja olkoon niin :) kukaan ei puolisotonta kyllä sääli siitä syystä. Kokeile jotain toista aloitusta
[/quote]

Ex-vl.
[/quote]
Söpöä, vähän niin kuin keskiajalla kun vanhatpiiat valjastettiin puimureiden eteen ja vietiin torille pilkattavaksi.
Hurmaava yhteisö!

Vierailija
39/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa vl-nainen on iän mukaan naimakelpoinen? Unpeutuuko parasta ennen päivä kun kuukautiset lakkaa, kun ei vou enää saada lapsia? Onko lisääntyminen (seksi) ainut syy avioitua?

Vierailija
40/44 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:30"]Missä vaiheessa vl-nainen on iän mukaan naimakelpoinen? Unpeutuuko parasta ennen päivä kun kuukautiset lakkaa, kun ei vou enää saada lapsia? Onko lisääntyminen (seksi) ainut syy avioitua?
[/quote]
olen 24v ja osasukulaisista katsoo jo kieroon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä