Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin saan ensimmäisen palkan kesätyöstä?

Vierailija
03.05.2015 |

Työt alkaa huomenna. Firmassa palkanmaksupäivä on kuukauden 15. ja olen siis ihan kuukausipalkalla. Saankohan ensimmäisen palkan jo 15.5. vai voiko jostain syystä olla niin etten "ehdi" vielä jollekin palkkalistalle tms? Viime vuonna aloitin samassa firmassa 13.5. ja vasta kesäkuun 15. maksettiin sitten 1,5 kk:n palkka. Oliko niin että aloituspäivä osui sitten ihan liian lähelle palkanmaksupäivää etten ehtinyt saada toukokuussa mitään? Olen aika rahaton, ja en kyllä pomolta kehtaa ensimmäisenä kysyä milloin tulee palkka..

t. teini

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka voidaan maksaa seuraavan kuun puolella VAIN jos siitä on sovittu työsopimuksessa tai työehtosopimuksessa. Muussa tapauksessa palkka on maksettava viimeistään kunkin kuun viimeisenä arkipäivänä. Näin sanoo laki.

Vierailija
2/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tiedän että firmassa maksetaan kuluvan kuukauden palkka kuun puolivälissä, eli ns etukäteen. Huoleni onkin että mahtaako ison firman palkanlasku/maksu systeemeissä olla jotakin sellaista, että minua ei vielä ehdittäisi ottaa huomioon tässä toukokuun palkanmaksussa. Etenkin tuon viime vuotisen viivästyksen takia huolettaa kun olin rahattomana pari kuukautta :(

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:37"]No siis tiedän että firmassa maksetaan kuluvan kuukauden palkka kuun puolivälissä, eli ns etukäteen. Huoleni onkin että mahtaako ison firman palkanlasku/maksu systeemeissä olla jotakin sellaista, että minua ei vielä ehdittäisi ottaa huomioon tässä toukokuun palkanmaksussa. Etenkin tuon viime vuotisen viivästyksen takia huolettaa kun olin rahattomana pari kuukautta :(

t. ap
[/quote]

Lain mukaan viimeistään kuun vika päivä.

Vierailija
4/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin marraskuun viides päivä ja palkka maksettiin jo 15.5. Kuukausipalkka siis myös kyseessä.

Vierailija
5/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho siis 15.11. :D

Vierailija
6/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:37"]No siis tiedän että firmassa maksetaan kuluvan kuukauden palkka kuun puolivälissä, eli ns etukäteen. Huoleni onkin että mahtaako ison firman palkanlasku/maksu systeemeissä olla jotakin sellaista, että minua ei vielä ehdittäisi ottaa huomioon tässä toukokuun palkanmaksussa. Etenkin tuon viime vuotisen viivästyksen takia huolettaa kun olin rahattomana pari kuukautta :(

t. ap
[/quote]
Sulle voidaan sanoa päivä jolloin tilinumero ja verokortti pitää olla annettu että ehdit mukaan palkanmaksuun. Mutta kysy sieltä firmasta!

Vierailija
7/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:29"]Saat ekan palkan vasta kesäkuun 15. Edellisen kuun palkka maksetaan seuraavan kuun 15. päivä ja koska et ole työskennellyt huhtikuussa, ei toukokuussa vielä tule palkkaa.
[/quote]

Uskomatonta, miten pihalla asioista mammat on, kun niin moni on yläpeukuttanut tätä.

Vierailija
8/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa maksetaan toukokuussa, mutta työnantajalla on pieni riski kun saat kaksi viikkoa etukäteen että otat rahat ja et tulekaan töihin. Siksi ehkä maksavat vasta kesäkuussa.

Meillä kesätyöntekijöillä on erillinen maksupäivä kuun lopussa, kun muut saa jo puolivälissä. Lukee siis jo työsopimuksessa.

Vierailija
9/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:29"]Saat ekan palkan vasta kesäkuun 15. Edellisen kuun palkka maksetaan seuraavan kuun 15. päivä ja koska et ole työskennellyt huhtikuussa, ei toukokuussa vielä tule palkkaa.
[/quote]

Uskomatonta, miten pihalla asioista mammat on, kun niin moni on yläpeukuttanut tätä.
[/quote]no ei tuo niin pihalla olemista ole. Minä olen kuukausipalkalla ja saan edelliden kuun palkan seuraavan kuun 15. päivä.

Vierailija
10/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat toukokuun palkan toukokuussa, vaikka sopparisi alkaisi kesken kuun.

Vierailija
11/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi vastata tähän sun työnantajan puolesta. Kyllä tuollaista asiaa voi kysyä työnantajalta, ei siinä ole mitään noloa.

Vierailija
12/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ekan palkan vasta kesäkuun 15. Edellisen kuun palkka maksetaan seuraavan kuun 15. päivä ja koska et ole työskennellyt huhtikuussa, ei toukokuussa vielä tule palkkaa.

Vierailija
13/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:29"]

Saat ekan palkan vasta kesäkuun 15. Edellisen kuun palkka maksetaan seuraavan kuun 15. päivä ja koska et ole työskennellyt huhtikuussa, ei toukokuussa vielä tule palkkaa.

[/quote]Mellä maksetaan 22. toukokuuta toukokuun palkka.

Vierailija
14/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy firmasta. Mä olen ollut töissä paikassa jossa toukokuun palkka maksettiin vasta kesäkuun puolessa välissä, nyt palkka maksetaan 20.5 eli viikko ennakkoon periaatteessa..

Vierailija
15/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:29"]Saat ekan palkan vasta kesäkuun 15. Edellisen kuun palkka maksetaan seuraavan kuun 15. päivä ja koska et ole työskennellyt huhtikuussa, ei toukokuussa vielä tule palkkaa.
[/quote]

Ei. Tuntipalkkalaisilla on yleensä noin, mutta AP sanoi olevansa kuukausipalkalla ja silloin yleensä palkka maksetaan samassa kuussa.

Vierailija
16/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöt vaihtelee ihan firmakohtaisesti. Kysy siltä pomolta, ei siinä ole mitään noloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi