Koira vaikka puoliso ei haluaisi koiraa
Ottaisitteko koiran jps itse olisitte aina toivonut, mitta puoliso ei haluaisi koiraa?
Jos olette ottanut, miten kävi?
Kommentit (91)
Mä kysyin mieheltä että jättäiskö se mut jos ottaisin koiran, se sano joo
Aika hyvät perustelut hänellä pitäisi olla, että miksi ei koiraa. Mutta jos hän olisi ehdottomasti sitä mieltä että ei, niin en ottaisi. Kyllä sen pitää olla koko perheen juttu.
Itselläni ei ole kokemusta mutta tuttavani halusi koiran, mies ei. Sopivat että jos miehen ei tarvitse tehdä koiran eteen mitään, niin voi sen hankkia. Tuttavallani oli mm. murtuman takia käsi paketissa ja katkerana joutui isoa koiraa siitä huolimatta käyttämään lenkillä, koska kuten oli sovittu mies ei siihen koiraan koske.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole kokemusta mutta tuttavani halusi koiran, mies ei. Sopivat että jos miehen ei tarvitse tehdä koiran eteen mitään, niin voi sen hankkia. Tuttavallani oli mm. murtuman takia käsi paketissa ja katkerana joutui isoa koiraa siitä huolimatta käyttämään lenkillä, koska kuten oli sovittu mies ei siihen koiraan koske.
Onpa joustamaton mies.
Yksi sana: EI.
Koira on noin 15 vuoden sitoumus ja sen pitää olla molempien toivoma ja haluama aivan kuten lapsenkin, Koira huomaa kyllä, jos toinen ei sitä halua, ja laumaeläimenä se kärsii siitä.
Kasvattaja jolta hankimme koiramme sanoi, ettei hän edes myy pentua jos yksikin talouden jäsen on koiran hankintaa vastaan. Fiksu ajatus minusta.
Ei ole koiran etu, että se otetaan kotiin, jossa kaikki eivät siitä pidä. Älä siis ota koiraa. Tai eroa ensin miehestä.
Vierailija kirjoitti:
So? Sopimushan oli, ettei miehen tarvitse koirasta huolehtia.
Voiko hankkia lapsen jos toinen ei halua? Eikö? Miksi koiran voisi?
Pitäisikö nuo asiat kysyä jo ennen kuin parisuhde alkaa. Koska pahimmillaan mies voi kaltoinkohdella tai potkaista koiraa, jos on sen sorttinen. Eikä ole siis kilttis.
Vaimo on halunnut koiran koko suhteemme ajan. Olen sanonut, että sen kun hankkii, mutta se on hänen koiransa. Minä en vie sitä ulos, enkä siivoa sen karvoja. Jostain syystä ei koiraa ole meillä näkynyt.
Mikähän minun roolini olisi tässä projektissa? Ulkoilutus viikonloppu-aamuina, lääkärilaskujen maksaminen ja vaimolle jäisi silittäminen?
Ei voi ottaa, jos toinen ei halua.
Hau hau! kirjoitti:
Vaimo on halunnut koiran koko suhteemme ajan. Olen sanonut, että sen kun hankkii, mutta se on hänen koiransa. Minä en vie sitä ulos, enkä siivoa sen karvoja. Jostain syystä ei koiraa ole meillä näkynyt.
Mikähän minun roolini olisi tässä projektissa? Ulkoilutus viikonloppu-aamuina, lääkärilaskujen maksaminen ja vaimolle jäisi silittäminen?
Silittäisi jatkossa sinun sijastasi koiraa.
Ainakaan ei voi vaatia, et se joka koiraa ei halua, veis sitä lenkille.
Kaverin avovaimo otti koiran salaa mieheltä. Mieshän ei sitten koiraan ole kajonnut. Nyt avovaimo muuttaa pois.
Mun mielestä ei mitään elävää kotiin jos toinen sanoo ei. Poislukien huonekasvit, koska ne ei liiku tai sotke.
Meillä oli tilanne että mies halusi koiran. Mäkin olin ensin ihan intona ja ilmottauduttiin pentujonoonkin. Sitten realiteetit iski päin näköä. Totesin että koirasta on niin paljon vaivaa etten kyllä millään jaksa. Peruttiin pentu (oli corgi, niin sai varmasti kodin silti). Mies ymmärsi ihan hyvin mun pointit ja totesi että on ihan tosi juttu, ettei meillä ole koiralle aikaa riittävästi. Välillä haikailee edelleen. Mä olen vain tyytyväinen ettei ole koiraa. Marsua tai pupua olen luvannut harkita.
Vierailija kirjoitti:
Hau hau! kirjoitti:
Silittäisi jatkossa sinun sijastasi koiraa.
Niin minäkin epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö nuo asiat kysyä jo ennen kuin parisuhde alkaa. Koska pahimmillaan mies voi kaltoinkohdella tai potkaista koiraa, jos on sen sorttinen. Eikä ole siis kilttis.
Kaltoinkohtelevasta ja potkivista miehestä kannattaa ehdottomasti erota ihan ilman koiraakin.
Itse olen miehelle ja pojalle sanonut että jos koira taloon tulee, vaimo ja äiti lähtee. Ei ole vielä tullut, saa nähdä.
Halusin aina koiraa ja miehelle totesin, että joko saan koiran tai tulee ero. Sain koiran.