Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki kahvikalustot nykyään arvottomia?

Vierailija
09.01.2022 |

Myytävänä pilvin pimein, vaan ei taida kukaan enää ostaa?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta ja hyvä niin. Tuntuu ihan oudolta ajatellakaan, että vielä 10 vuotta sitten itsekin satsasin uuteen kahvikalustoon, nyt haluaisin päästä kaikista purnukoista eroon.

Vierailija
22/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kirpparilta kuudella eurolla Arabia Arctican 6 hengen kahvikaluston.

Kertoo varmaan näiden arvostuksesta.

Mitä kaikkea siihen siis kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida Royal Dultonitkaan enää kelvata candle light dinnerille?

Ei uskalla laittaa, kun mämmikourainen naapuri pudottaa sen kuitenkin lattialle.

Vierailija
24/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ei saisi omistaa yhtään mitään. Meidän kaikkien pitäisi olla itkupillejä jotka kuvittelevat että joku muu tekee asiat meidän puolestamme kun vaan istumme keskelle ajotietä itkemään "kapinakapinakapina".

Vierailija
25/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi, aluslautanen ja pullalautanen.

Ajattelin antaa lapselle, vaan eipä tuo huolinut.

Vierailija
26/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keräsin nuorempana Arabian astiastoa, mukana oli myös kahvikupit asetteineen. En muista tuliko niitä kertaakaan käytettyä 20 vuoden aikana. Joitain vuosia sitten myin tarpeettomina. 

Vierailija
27/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, niistä pitää maksaa päästäkseen eroon.

Vierailija
28/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin juon kahvini ennemmin pienestä kahvikupista kuin mukista, muttei taida nuoriso enää arvostaa vanhoja kahviastioita?

Ettå minäkin oon nuorisoa❤️ Kaikkea sitä kuulee. N51

Vierailija
29/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikupit on tympeän kokoisia. Olen aina inhonnut niitä.

Lisäksi kokonainen kahvikalusto vie aika paljon säilytystilaa, mitä monilla ei kotonaan ole. Jos ei ikinä oikeastaan tarvitse kuutta kahvikuppia, niin mitä sellaisia omistamaan?

Vierailija
30/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juodaan vanhanaikaisesti kahvikupeista, joka päivä. Siihen mahtuu sopivasti kerralla, jos kaataa isoon mukiin ehtii kahvi jäähtyä ja alkaa maistua pahalta.

Vierailija
31/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö käyttöarvo ole minkään "arvoista"?

Vierailija
32/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tulisi vain sisko miehensä kanssa kylään, katan kupit ja asetit. En osaa mukeja laittaa vieraille, näyttää nätimmältä kuppien sun muiden tilpehöörien kanssa laitettuna. 

Vierailija
33/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nyt ole arvoa, saattaa myöhemmin olla.

Vierailija
34/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö käyttöarvo ole minkään "arvoista"?

Toki, mutta myyminen voi olla vaikeaa.

Vierailija
35/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikupit ovat monien mielestä aivan liian pieniä. Erillisestä aluslautasestakaan ei pidetä (ja sehän on oltava, koska muuten kahvia läikkyy helposti pienestä kupista pöydälle tai syliin).

Huomasimme jo 1970-luvulla, kun jostain vaihtokaupalla saimme teekupit, että moni kyläilijöistä kehui kuppejamme kahvinjuonnissakin, koska kuppiin sopi mukaan helposti myös sokeri ja maito, ja varsinkin mustana kahvinsa juoneet olivat tyytyväisiä teekuppiin, jonka koko oli n. 1,5-1,8 tavallista kahvikupillista. Sama määrä kuin nykyään mukillisessa!

Nykyään ei nuoriso ei pahemmin edes kursaile, sillä jos kattaa kahvikupit pöytään tai tarjoilupöydän päähän, hakevat nämä itse kaapista mukit (ei olisi minun sukupolveni kehdannut!).

Vierailija
36/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettava ajatuksenakin olis, että mun 20 vee tarjoilis kavereilleen kahvit kupista ja asetista?

Vierailija
37/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kahviastiastot, koska niistä tulee liikaa tiskiä. Jos on kultaukset, pitäisi pestä käsin. Meillä on 20 muumimukia. Ei haittaa, jos joku ei tykkää.

Vierailija
38/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö viedä töihin kahvikupiksi oikea kuppi tassin kanssa. Siinä olisi muilla ihmettelemistä! (Sitten kun sinne taas pääsee)

Vierailija
39/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin arabian kirsikka kahviastion nettihuutokaupassa pölyä keräämästä.

Ostaja maksoi n 450 euroa.

Meni Kiinaan Wuhaniin. Sinne menee paljon Arabiaa, tekevät ehkä? kopioita, mene & tiedä❣️

Vierailija
40/53 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, koska tää tapahtui?

Tuo kirsikka muuten voi olla sellaista joka ehkä meneekin kaupaksi, kuten muukin 50-luvun kahvikuppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme