Onko kaikki kahvikalustot nykyään arvottomia?
Myytävänä pilvin pimein, vaan ei taida kukaan enää ostaa?
Kommentit (53)
Ostin kirpparilta kuudella eurolla Arabia Arctican 6 hengen kahvikaluston.
Kertoo varmaan näiden arvostuksesta.
Ei taida Royal Dultonitkaan enää kelvata candle light dinnerille?
Kuulun facessa johonkin vanha Arabia ryhmään, siellä myydään noita astiastoja, mutten ole kertaakaan nähnyt, että joku niitä haluaisi ostaa.
Jos on tarrat irronneet, arvoa ei ole. Herran isä, nehän voi olla vaikka halpoja kopioita.
Minä just ostin kirpparilta 12 hlö astiaston 15 eurolla. Ei ollut Arabiaa vaan jotain merkittömiä. Pojan rippijuhlat tulossa, sinne ostin.
Vierailija kirjoitti:
Minä just ostin kirpparilta 12 hlö astiaston 15 eurolla. Ei ollut Arabiaa vaan jotain merkittömiä. Pojan rippijuhlat tulossa, sinne ostin.
Juu halvemmaksi taitaa tulla kuin vuokrata.
Minulle omat kahvikupit ovat mittaamattoman arvokkaita. Juon niistä kahvia. En haluaisi juoda mukista tai lasista.
Olen sitä ikäluokkaa, että pidän niistä. En tiedä miten nuoremmat kattavat juhlapöydän, mutta minulla on ollut aina käyttöä kunnon kahviastiastolle.
Vierailija kirjoitti:
Eli arabiaa saa halvemmalla, kuin merkittömiä?
Kyllä minäkin juon kahvini ennemmin pienestä kahvikupista kuin mukista, muttei taida nuoriso enää arvostaa vanhoja kahviastioita?
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä ikäluokkaa, että pidän niistä. En tiedä miten nuoremmat kattavat juhlapöydän, mutta minulla on ollut aina käyttöä kunnon kahviastiastolle.
Nuorilla on se yksi perussiisti kahvisetti, joka käy kaikkeen.
Sen siitä saa, kun on materialistisesti yrittänyt omaisuutta kerryttää arvoastiastolla! Ei pitäis olla niin mammonan perään, vaan on ne oppirahat maksettava.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toki tärkeät juhlat saavat juhlavamman tunnelman, kun kattaa kahvikupit, mutta oikeasti ihmiset taitavat mieluummin tykätä juoda kahvit mukista. Myös vähän rennommissa juhlissa.
Minäkin olen siirtynyt taas mukista ohutreunaiseen kahvikuppiin ja tassiin. Ei jää pöytiin kahvirenkaita ja kahvi maistuu paremmalta.
Veikkaan kumminkin, että kahviastiasto oli varmaan halvempi, kuin nykyiset muumimukit?
Katetaanko nykyisin juhlissa kahvipöytään mukit?
Olen aina inhonnut kahvikuppeja. Äiti käytti niitä ja ne oli jotain ällöjä halpiksia. Mummilla oli mukit. Muut sukulaiset tarjosi arabian kupeista. Itselläni on myös mukit. Löytyy kyllä 12 hengen valkoiset teema kupit. Keräsin sen 20 vuotta sitten.
Ei tavaroilla oikein ole enää merkitystä, tavara kuin tavara on aina vain aineellista jotain. Ei täällä kuule kohta enää mitään tarvita , maailman meno alkaa olla nyt sillä mallilla, itse olen ainakin luopumassa kaikesta ylimääräisestä. Pidän vielä ne tavarat , joita oikeasti tarvitsee arkielämässä.
Näin on käynyt. Ei niitä isoja, eikä pienempiäkään, kokonaisuuksia kukaan enää kaipaa.
Paitsi Royal Doultoneita käsinmaalattuine talvioineen.