Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavat koulivat toivottomasta teinistään ammattilaista harrastuksessaan

Vierailija
03.05.2015 |

Nuori on jo tippunut "kilparyhmän" ulkopuolelle mutta se ei vanhempia hidasta. Nyt he ovat keksineet että lähettävät nuoren ulkomaille vaihto-oppilaaksi ja ennen kaikkea saamaan parempaa valmennusta! Teini on lahjakas ja älykäs ja monessa mielessä tulevaisuus olisi valoisa, mutta tässä vanhempiensa unelmalajissa hän on keskinkertainen. Hänellä ei koskaan ole ollutkaan mahdollisuuksia ammattilaisuuteen. Nuoren itsetunto selvästi kärsii epäonnistumisesta mahdottomassa tehtävässään, ja hän ei ole enää niin reipaskaan kuin vielä vähän aikaa sitten.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja entä sitten?

Vierailija
2/14 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselle tiedoksi, että olin itse vaihto-oppilasvuoden maaseudulla ja osallistuin siellä koulun urheilujoukkueisiin. Parhaillaan treenasin 10 kertaa viikossa, urheilu otettiin siellä muutenkin hyvin tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Olihan siellä vielä kolmaskin ehdotus, mutta ehkä sinulla on vaikeuksia ymmärtää lukemaasi.

5: Niin, entä sitten? Eivät kaikki välttämättä pääse sellaiseen paikkaan, jossa tuo on mahdollista juuri omassa lajissa. Minä muistan lukioajoilta tytön, joka raahasi harrastuskamppeensa Yhdysvaltoihin, eikä hän löytänyt minkäänlaista harrastuskerhoa. Kyse oli jostain budolajista.

Vierailija
4/14 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma, että se teini ei itse halua myös urheilla?

Vierailija
5/14 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/14 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaisesta vaihto-oppilasvuodesta on kyse, mutta jos näistä ihan normaaleista, niin uskaltaisin väittää, että siitä tulee välivuosi urheiluun, eikä mikään tehokuuri. Perheitä eikä paikkakuntia voi suomalainen perhe valita. Lapsi saattaa joutua jonnekin maaseudulle, jossa ainoan harrastuksen tuo autotallin oveen kiinnitetty koripallokori. Keneltäkään host-perheeltä ei voi myöskään vaatia tämän lapsen viemistä harjoituksiin joka päivä ja kilpamatkoille kuljettamista.

Joten joko tämän lapsen perhe on yksinkertainen tai aloitus on provo. Tai jos lapsi ollaan lähettämässä muuten vain tehovalmennukseen ulkomaille omien suhteiden kautta, niin kyseessä ei ole varsinaisesti vaihto-oppilasvuosi.

Vierailija
7/14 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 08:58"]

Joten joko tämän lapsen perhe on yksinkertainen tai aloitus on provo.

[/quote]

Ei ole muuta vaihtoehtoa?

Vierailija
8/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/14 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/14 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tennikseltä.

Vierailija
11/14 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:53"]

[/quote]

Ei kai niin että itsetunto kärsii

Vierailija
12/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan vanhempia, jotka luulevat, että sitkeys menee lahjakkuuden ja vuosien treenaamisen ohi...meidän naapurissa on kaksi perhettä, joilla täysin epärealistinen käsitys omasta lapsesta.
Ainakin toisessa perheessä kömpelö ja vähän autistista lasta tehovalmennetaan. Ongelmana on kunnianhimoinen äiti, joka todellakin pitää lastaan nerona. Lahjakkuus ei näy missään. Kömpelö ja hidas lapsi. Sääliksi käy lasta.
Toisessa perheessä lapsi aloitti liian "vanhana" lajinsa. Tehoreenasi yhden kesän jotta sai kiinni jopa viisi vuotta lajia harrastaneet! Siis luulivat että tämä riittää...
Nämä kaksi äitiä ovat lastensa pahin ongelma..
Meillä pojat harrastavat ja mennään vuosi kerralla. Toinen pojista vielä lahjakas ja palkittu. Ja tilastoissa kärjessä vaikka pakki. Kenellekään ei kerrota, että poika saa rauhassa kehittyä, sillä itseään varten harrastaa eikä meidän vanhempien!

Vierailija
13/14 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
14/14 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja entä sitten?