Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurituloiset, mihin rahat menevät?

Vierailija
19.09.2006 |

Olemme suurituloisia, yhteiset bruttotulomme ylittivät v. 2005 ensimmäisen kerran 160 000 euroa/vuosi.

Silti tuntuu että pitää säästää ja pihistää. Olen äitiyslomalla (äitiyspäiväraha 3100 euroa/kk). En oikein uskalla ostaa mitään. Paljon vähemmän tienaavat kaverini matkustelevat useita kertoja vuodessa, ostelevat yli 100 euron hameita ja mekkoja jne. Minä en.

Meillä on isot velat, ne lohkaisevat ison osan tuloista. Lisäksi rahaa menee ison talon sisustamiseen, oikeastaan voisi sanoa, että ellemme olisi laittaneet taloa kerralla kuntoon, voisimme matkustaa lähes joka kuukausi perheenä jossain. Niin ison summan lohkaisee asuminen eli pelkästään huonekalujen yms. viilauksen tekeminen.

Mihin muut isotuloiset rahanne pistätte? Olisiko sittenkin parempi elää " kerranhan täällä vain ollaan" periaatteella ja mieluummin satsata elämyksiin kuin kiinteään omaisuuteen?!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

saavat kulumaan uskomattomat summat edustavaan vaatetukseensa, merkkikenkiin ja laukkuihin. Kun ostaa harva se kuukausi 500 euron laukkuja ja jakkupukuja, niin suuret tulot olla pitääkin. tosin paljonko heillä loppujen lopuksi jää sitten enemmän rahaa kuin pienempi palkkaisella " ei edustavaa työpukeutumista" vaativassa ammatissa olevalla onkin mielenkiintoinen juttu. Tuntuu, että kaikki menee, mikä tuloo, noilla suurituloisilla naisilla.

No kuulehan, kun ostaa noita laadukkaita ja hintavia jakkupukuja, laukkuja jne. niin idea niissä on se, ettei tarvitse ostaa heti seuraavassa kuussa tai puolen vuoden päästä uutta, koska ne pitää mallinsa ja hyväkuntoisuutensa vuosikausia! Eikä mene pois muodista heti seuraavalla sesongilla. Bisnespukeutuminen kun on melko ajatonta.

Vapaa-ajalla saatan ostaa paidan " kerran kuukaudessa" , mutta tälläkin hetkellä vaatehuoneessa on yli 5 vuotta vanhoja jakku- ja housupukuja, joita edelleen voi pitää.

t. päällikkönainen

Vierailija
42/48 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rahat menevät matkusteluun (teemme 4-5 ulkomaanmatkaa vuodessa), vaatteisiin ym. (ja voi kuule, minun budjetissa 100 euron hame on halpa!), asumiseen, harrastuksiin (harrastamme purjehdusta, laskettelua, golfia ja ratsastusta), yleiseen elintasoon, eli syömme ulkona aika usein emmekä muutenkaan säästele ruuassa. Molemmilla meillä on lisäksi omat (saksalaiset) autot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurituloinen ei todellakaan ole perhe, jolla nettotulot ovat 4000 eur/kk. Lisäksi on huomattava, että jossakin perheessä yksi ihminen tienaa esim. 120 000 eur vuodessa, jolloin rahaa jää vähemmän nettona kuin jos kaksi ihmistä tienaa perheessä yhteensä tuon summman (progressiivisen verotuksen vuoksi).

Vierailija
44/48 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen esikoista tein paljon töitä, säästin ja huhkin. Rahaa oli tilillä tosi paljon ja äitiysrahat korkeat, samaa luokkaa kuin tuon ap:n. Mutta muistan, että elimme silloin pihimmin kuin nyt! Jostain syystä halusimme maksaa asuntolainan pois, eikä mihinkään ylimääräiseen tuhlattu. Sitten ostimme talon ja rahat hupenivat siihen. Nykyisin kuussa käytämme reilusti enemmän kuin tuolloin, vaikka tulot ovat puolittuneet.

Vierailija
45/48 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästöön, osakkeisiin. Vaatteet keskihintaisia, ruoka sitä mitä mieli tekee. Harrastuksiin ja kahden auton ylläpitoon. Verottajalle kyllä suuri osa:(. n. 150000 brutto/v

Vierailija
46/48 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vakuutukset menevät mieheni palkasta joten hänen netto on aika pieni.

Me eletään aika isossa ok talossa kaupungin ulkopuolella. Viihdyn ihan hyvin.

Mieheni taas on himo säästäjä ja se on aiheuttanut paljon vaikeuksia aviolitossamme. kaikki oli hyvin kun tienasin vähän ja oltiin koyhiä.

Meillä talon lainaan menee 2500 ja hoitomaksuihin 1200. Lisäksi on vuokra rivari maksaa 1500 ja sen saamme vuokralla maksettua. Siis aika paljon pelätään että vuokralainen ei maksa.

Autot ovat vanhoja ja ilman lainaa. Luottokortti lainaa ei ole.

Ja en jaksa elää näin. Haluaisin nauttia elämästä ja välillä tuhlaillakin. Tuntuu että olen kahlittuna kun mies ei anna minun käyttää yhtään rahaa. Viimeksi on nostanut metelin lapsen pianon tunnin hinnasta.

Me ollaan oltu kauan naimisissa ja välillä ihmettelen kuinka kauan tämä vielä kestää.

Me varmaan ollaan aika varakkaita. Mutta ei se näy missään.

Vierailija
47/48 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, akateeminen siis. Palkka ylituntien kanssa 2500e/kk. Mies myös, palkka sama.

Tuloerot ovat kasvaneet aivan järjettömiin näköjään.

Vierailija
48/48 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se varmistui, alan äärivasuriksi.

Olen opettaja, akateeminen siis. Palkka ylituntien kanssa 2500e/kk. Mies myös, palkka sama.

Tuloerot ovat kasvaneet aivan järjettömiin näköjään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi