Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noidannuoli

Vierailija
02.05.2015 |

Kertokaa miten teillä on hoidettu, mikä lääkitys ja kuinka pitkä sairausloma ? Miten on alkanut helpottamaan ja kuinka kauan olette syöneet särkylääkettä?
Ekaa kertaa elämässäni iski alaselkään noidannuoli nostaessani maasta roskaa.
Kipu älyttömän voimakas eikä 600 Buranakaan auttanut. Seuraavan yön aikana selkä meni täysin jumiin enkä päässyt sängystä ylös enkä kivulta pystynyt nukkumaan.
Lääkäriltä 800 mg Burana x4, Paratabs1g x3 ja yöksi 50mg Tramal. 3 pv sairauslomaa, jonka jälkeen mulla oli 3 pv viikkovapaa. Nyt pitäisi palata töihihin huomenna iltavuoroon.

Selkä jo parempi, mutta ilman särkylääkettä en pärjää. Tramalia otin vain kahtena ekana iltana että saan nukuttua. Siitä meni yllä nuppi täysin sekaisin ja olen mieluummin ilman.

Jokohan sitä pärjääisi töissä vai vieläkö pitäisi käydä lääkärissä? Olen hoitoalalla, paljon liikkumista ei kuitenkaan nostelua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan akuutein lukko alkaa hellittää, niin paljon ystävällistä liikuntaa. Minulla auttaa kävely polveilevassa maastossa; metsäpolku ihan paras. Myös vesijuoksu rentouttaa. Venyttelyä ja lämpöhoitoa jyväsäkillä.

Kipulääkkeeksi olen saanut Panacodia ja lihasrelaksantiksi Sirdaludia. Jälkimmäisestä en tykkää, koska se vetää niin veteläksi, että koko yön saattaa nukkua tosi huonossa asennossa aloillaan, ja ongelma vain kertautuu.

Vierailija
2/6 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille.
Liikkuminen hissukseen on paljon parempi selälle kuin istuminen/ paikallaan olo. Mutta aika hissuttelua tämä liikkuminen vielä on kun pitää varoa äkkinäisiä liikkeitä tärähdyksiä epätasaisella alustalla liikkumista.

Saitteko sairausloman pätkissä vai pidemmän ajan kerralla?
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa pätkässä sain saikun. Senkin jälkeen joutui ottamaan iisisti. Oli se vaan niin kamala kipu ettei toista kertaa sitä haluaisi. Ja koita liikkua vähän kerrallaan, se edistää toipumista. T.3

Vierailija
4/6 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jäsenkorjaajasta apua? Voi ainakin kokeilla. Semmosella mä oon selkävaivojani hoidattanu, ihan hyvin tuloksin.

Vierailija
5/6 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut vietiin ambulanssilla sairaalaan ja sain parit piikit, jotka ei auttaneet yhtään, sitten tulikin tujimpi piikki joka alkoi auttamaan. Lääkkeiksi ainakin panacodia (jota en pystynyt syömään). Pientä kävelyä kivun sallimissa rajoissa ja pari viikkoa olin saikulla. Paranemisia!

Vierailija
6/6 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noidannuoleen lihaksiston suojareaktio mikä pahentaa kipua. Tähän auttaa lämpöhoito, esim kuumavesi pullo kipeään paikkan.