Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä kokonaan alkoholinkäytöstä eroon?

Vierailija
02.05.2015 |

En kykene kohtuukäyttöön. Vinkkejä, kuinka olla antautumatta houkutukselle kun sosiaalinen paine on suuri? Näin nuorena tuntuu että koko sosiaalinen elämä kuihtuu jos ei juo. Yritin joskus olla jonkin aikaa juomatta ja niinhän se hieman kuihtuikin... Äh.  

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sinusta ja kavereista, miten se juhliminen vesilinjalla onnistuu...? se olisi tietenkin paras vaihtoehto, koska silloin et joutuisi luopumaan noista sosiaalisista suhteista.

Vierailija
2/18 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tiedän mistä puhut mutta mulla loppu nyt suurkulutus. Vappu oli jotain niin kamalaa ja nämä sen jälkeiset päivät että ei voi olla totta.. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato tällain kuin minä... Hankkiudut työttömäksi ja toivottavasti saat vain työmarkkinatukea 524 e/ kk, niin et varmasti tuosta summasta pysty enää ostamaan alkoholia, varsinkin jos on muitakin kuluja maksettavana kuin ruoka. Minäkin haaveilin parista vappusiideristä, mutta lopulta 5 e oli liian paljon, niin en pystynyt ostamaan. Helppoa siis olla ilman.

Vierailija
4/18 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juhlia voi vesilinjallakin ja siihen tottuu. Itsekin välillä vesilinjalla, vähän sen mukaan miten huvittaa. Tiedän monia muitakin. Jos kaverit ihmettelevät, niin voit selittää että olet absolutisti koska olet havainnut että et pysty kohtuukäyttöön. Silloin ymmärtävät olla tyrkyttämättä viinaa.

Vierailija
5/18 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 23:42"]Kyllä juhlia voi vesilinjallakin ja siihen tottuu. Itsekin välillä vesilinjalla, vähän sen mukaan miten huvittaa. Tiedän monia muitakin. Jos kaverit ihmettelevät, niin voit selittää että olet absolutisti koska olet havainnut että et pysty kohtuukäyttöön. Silloin ymmärtävät olla tyrkyttämättä viinaa.
[/quote]

Ja todellakin rahaa säästyy.

Vierailija
6/18 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin juomisen 1,5v sitten ja alkuvuodesta lopetin tupakoinnin samalla periaatteella:en vain juo ja en vain polta. Helppoa.

Vierailija
7/18 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 23:37"]

Todellakin tiedän mistä puhut mutta mulla loppu nyt suurkulutus. Vappu oli jotain niin kamalaa ja nämä sen jälkeiset päivät että ei voi olla totta.. Tsemppiä!

[/quote]

Joo, minullakin tämä vappu alkoi ottaa päähän ja sai taas miettimään, että ei tällaisesta touhusta ole muuta kuin haittaa. Itsellä oli vain pari siideriä tällä kertaa mukana mutta tuli sitten hörpittyä muiden pulloista mm. viinaa ja kotona sitten oksensin kaiken pihalle... Vieläkin vähän heikko olo vaikka nyt on jo lauantai ja tuo tapahtui torstaina. Ap

Vierailija
8/18 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 23:22"]En kykene kohtuukäyttöön. Vinkkejä, kuinka olla antautumatta houkutukselle kun sosiaalinen paine on suuri? Näin nuorena tuntuu että koko sosiaalinen elämä kuihtuu jos ei juo. Yritin joskus olla jonkin aikaa juomatta ja niinhän se hieman kuihtuikin... Äh.  
[/quote]

Mä olen raitstunut alkoholisti mun mies on myös. Raitistuminen minulla onnistui bentsojen, pilven ja jo raittiin rakkaani avulla, nyt en käytä mitään lääkkeitä, enkä polta savujakaan. Kaverisuhteet kärsi sen takia, kun tajusin että en edes halua sellaisia kavereita ja katkaisin niitä välejä ite.

Vierailija
9/18 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raitistunut alkkis ja homma onnistui AA:n avulla.

Jos et ole alkkis, sen kun lopetat vain läträämisen. Baareissa voi käydä juomattakin. Hyvä fiilis tarttuu seurasta ja hauskanpidosta. Ei siihen päihteitä tartte.

Kavereita ei tartte hylätä, vaikka viinan hylkäisikin.

Vierailija
10/18 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat juomisen? Niin helpoa se on. Sosiaalinen paine on päässäs. Jos ei kaverit ymmärrä sitä ettet tilaa enää juomaa jossa on alkoholia nii kyllä on pienestä kiinni. Lähes kaikkia juomia saa nykyään alkoholittomina, eikä tarvi jäädä kotiin junnaan kuivin suin. Kaikki on sinusta itestä kii. T. En oo juonu sen jälkee ku täytin 20, olin kännissä nolo ääliö ja päihdyin todella helposti.

Vierailija
11/18 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis 28:)

Vierailija
12/18 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki joku muu sosiaalinen harrastus, kuin juominen. Juominen ei ole kovin kehittävä harrastus muutenkaan. Uusi harrastus tuo uusia kavereitakin.

Sitten lopeta kokonaan alkoholin ostaminen. Pidä siitä periaatteellisen tiukasti kiinni, että et osta alkoholia sen enempää anniskelupaikoista kuin kaupoista/alkostakaan.

Seuraava askel on se, että et ota vastaan tarjottuakaan alkoholia. Ikinä.

Sitten kun päätät vielä, ettet enää tee kiljua tai pontikkaa. Ikinä. Eipä siinä sitten sen kummempaa.

Vierailija
13/18 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat vaan. Sun puolustukseks sanottava et olet koukussa aika kovaan huumeeseen.

Vierailija
14/18 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:02"]

Hanki joku muu sosiaalinen harrastus, kuin juominen. Juominen ei ole kovin kehittävä harrastus muutenkaan. Uusi harrastus tuo uusia kavereitakin.

Sitten lopeta kokonaan alkoholin ostaminen. Pidä siitä periaatteellisen tiukasti kiinni, että et osta alkoholia sen enempää anniskelupaikoista kuin kaupoista/alkostakaan.

Seuraava askel on se, että et ota vastaan tarjottuakaan alkoholia. Ikinä.

Sitten kun päätät vielä, ettet enää tee kiljua tai pontikkaa. Ikinä. Eipä siinä sitten sen kummempaa.

[/quote]

Kiitos, tällaisia tarkkoja ohjeita kaipasinkin. Ap

Vierailija
15/18 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join 15kaljaa mikä on todella kova määrä näin pienelle naiselle :D lasi tippui pöydältä ja meni rikki, en huomannut siruja ja astuin päälle. Olen myös ilmeisesti kaatunut sillä oikea pakarani on mustelmilla ja selkä kanssa, hyvä kun asentoa saa etsiä koko ajan. Myös morkkis puheista ja teoista :D huhhuh..t. Se vappuun päättänyt (ainakin yritän)

Vierailija
16/18 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,annan sinulle nyt kaipaamasi tarkan ohjeen:
aa.fi

Vierailija
17/18 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkikset täällä alapeukuttavat jokaista neuvoa :D

Vierailija
18/18 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa nyt, mitä teen? Hankinko kokonaan uudet kaverit, käynkö edelleen juhlimassa mutta menen vesilinjalla vai...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi