Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisitkö pois töistä? Selkäni on tosi kipeä joka aamu klo 4 ja klo 6 mun on pakko nousta kivun takia

Vierailija
09.01.2022 |

Jää yöunet liian lyhyiksi, lisäksi istuminen, jota työni pääasiassa on, pahentaa oireita.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän ja laihduta

Vierailija
2/59 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi. Omisin tyytyväinen että on työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä töistä pois jäänti auttaisi sun yöllisiin selkäkipuihin? Jos olet liian väsynyt niin aikaisemmin nukkumaan tai päiväunet. Ja työterveyteen lääkärille näyttämään sitä selkää jos meinaat sen joskus saada kuntoon.

Vierailija
4/59 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin lääkärissä ja jos lääkäri suosittelisi saikkua niin jäisin saikulle.

Vierailija
5/59 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala joogata. Parasta selälle ja koko kropalle. Notkeutta tarvitset istumatyön vastapainoksi.

Unohda lääkkeet ja saikut..

Vierailija
6/59 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on selkäkivut olleet jo pitempään, mene lääkärille. Hän todennäköisesti määrää magneettikuvaukset. Niistä näkee, onko oikeasti jotain vikaa.

Jos ei ole mitään vikaa, niin yritällä liikunnalla tai fyssarin avulla päästä kivuista eroon.

Vierailija
7/59 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi istut työpäivät? Etkö voisi seisoa?

Vierailija
8/59 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ensimmäiseksi uuden, kunnollisen patjan. Alkaisin harrastaa liikuntaa ja ottaisin tarvittaessa särkylääkkeen yöllä jos heräisin selkäkipuun. Ottaisin yhteyttä työterveyteen, kiinnittäisin huomiota työpaikalla istuma-asennon ergonomiaan ja siihen, että tulee nostettua takapuoli tuolista mahdollisimman usein.

Makaamaan jääminen yleensä pahentaa selkäkipuja. Oikeanlainen liikunta auttaa. Toki jos yllä mainitut keinot ei toimi niin saikkua kannattaa harkita, ja se sitten käytää kokonaisvaltaiseen selkäremonttiin eikä sängyssä voivotteluun.

Vierailija
9/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi istut työpäivät? Etkö voisi seisoa?

En voi. Tai siis meillä on yksi työtehtävä, jossa voi seistä, mutta sitä on delegoitu jokaiselle n. 2 h päivässä ja jos minä teen sitä, niin se saattaisi olla toisilta pois. Se ei ehkä kävisi heille.

Ap

Vierailija
10/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä töistä pois jäänti auttaisi sun yöllisiin selkäkipuihin? Jos olet liian väsynyt niin aikaisemmin nukkumaan tai päiväunet. Ja työterveyteen lääkärille näyttämään sitä selkää jos meinaat sen joskus saada kuntoon.

En koskaan nuku päivällä, vaikka olisin miten väsynyt tahansa. Totta kai väsymys on riittävä syy jäädä töistä pois.

Ja siis meillä saa olla 2 päivää omalla ilmoituksella, ne ovat jo kuluneet. Lähinnä mietin sitä, että pyytäisittekö työterveydestä sairaslomaa, jos ette saisi nukuttua, kuin noin klo 4:ään ja syynä olisi kipu. Kyllä kinä ainakin aion pyytää, en todellakaan aio rääkätä itseäni kärsimällä töissä, kun jo yötkin ovat mitä ovat. Kivut öisin ovat kovia, jos käännyn ja jos olen paikoillani, kipu pitää hereillä.

Aika jännä, että joku menisi tosiaan töihin, eikä osaa liikuskella esim. kotoaan käsin.

Ap

Vierailija
11/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi. Omisin tyytyväinen että on työ.

Miten tämä on ristiriidassa sairasloman kanssa? 😀

Ap

Vierailija
12/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin lopputilin hyväpalkkaisesta vakityöstä polvikipujen takia. Mitä vähemmän liikun, sitä vähemmän sattuu. Eikä ole mistä laihduttaa.

Vierailija
13/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiku enemmän ja laihduta

Mä tykkään istua. Neulon mieluiten ja katson you tubea /tv:tä. Minä olen jo oman osani vastenmielisesti liikkunut terveyteni eteen ilman tarvetta.

Nyt aion toki välttää tämän parannuttua istumista sen verran, ettei ongelma uusiutuisi. Kun tämä nyt vain paranisi!!!!! Grrrr.

Ap

Vierailija
14/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin ensimmäiseksi uuden, kunnollisen patjan. Alkaisin harrastaa liikuntaa ja ottaisin tarvittaessa särkylääkkeen yöllä jos heräisin selkäkipuun. Ottaisin yhteyttä työterveyteen, kiinnittäisin huomiota työpaikalla istuma-asennon ergonomiaan ja siihen, että tulee nostettua takapuoli tuolista mahdollisimman usein.

Makaamaan jääminen yleensä pahentaa selkäkipuja. Oikeanlainen liikunta auttaa. Toki jos yllä mainitut keinot ei toimi niin saikkua kannattaa harkita, ja se sitten käytää kokonaisvaltaiseen selkäremonttiin eikä sängyssä voivotteluun.

Patja tuskin on syynä. Särkylääkkeet eivät auta tähän kipuun yhtään, ne pitävät sitä täysin pilkkanaan (parhaimmillaan olen ottanut yössä 2 x 100mg Tradolan Retardia). Työssä noustaan ylös kyllä säännöllisesti, mutta silti se on pääasiassa istumista.

Miksi kotiin jääminen on sinun mielessäsi makaamista?

Ap

Vierailija
15/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt useamman selkäkipu tapauksen joka alkoi rokotteesta,

Vierailija
16/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patja tuskin on syynä. Särkylääkkeet eivät auta tähän kipuun yhtään, ne pitävät sitä täysin pilkkanaan (parhaimmillaan olen ottanut yössä 2 x 100mg Tradolan Retardia). Työssä noustaan ylös kyllä säännöllisesti, mutta silti se on pääasiassa istumista.

Ap

No mikä on syynä? Miten on kuntoutettu?

Vierailija
17/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Patjat saisi olla kovat jos on selkäkipuja. Satulatuoli töihin. Sänkyä eniten epäilisin kun kipu iskee öisin.

Vierailija
18/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiropraktikko voisi auttaa parhaiten.

Vierailija
19/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mikä on syynä? Miten on kuntoutettu?

Ei ole vielä mitenkään, tämä alkoi Tapanina. Olin sen ekan viikon töissä, joka kenties pahensi vain asiaa.

Ap

Vierailija
20/59 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kävisin lääkärissä, jotta pääsisin tutkimuksiin ja saisin lähetteen fyssarille. Lääkäri varmaan osaisi katsoa, että tarvitaanko sairaslomaa. HR:n kanssa pitäisi sitten katsoa, että voisiko työtehtäviä muokata niin, että niissä ei selkä joutuisi niin koville. 

Eli saattaisin jäädä akuuteimman kivun ajaksi sairaslomalla viikoksi-kahdeksi (jos lääkäri sen näkisi tarpeelliseksi), jotta selkä saisi levätä ja pahin menisi ohi. Samalla alkaisin kuntouttaa selkää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi