Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen ei kuuntele enää uutta musiikkia 33 ikävuoden jälkeen

Vierailija
02.05.2015 |

..siis keskimäärin. Ja palaa kuuntelemaan sitä musiikkia, mistä piti nuorena.

Tässä tarkemmin:

http://www.rumba.fi/uutiset/tutkijat-ovat-loytaneet-pisteen-jossa-uutta-musiikkia-etsiva-fani-muuttuu-menneisyydessa-piehtaroivaksi-mohomahaksi/#.VUSmJiH8ZNE

Päteekö tämä sinuun?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasin tuossa jo aiemmin itse, ettei päde minuun. Mutta hirveen vähän tuttuihinkaan.. Oli duunista, harrastuksista, sukulaisia tai sitten ihan kavereita, naapureita jne.

Pari diggailee paljonkin sitä nuoruutensa musiikkia, mutta ei heille tee heikkoa ollenkaan kuunnella tämän päivän juttujakaan.

Muut sitten enemmän uutta. Paitsi nelikymppinen veljeni on varmaan se ainoa "surullinen" pelkän kasarihevin kuuntelija. ;) No, mä fiilistelen satunnaisesti hänen kanssaan. Jopa meidän kuusikymppinen mutsi ostelee uutta heviä.

Pääasia, että musiikkia kuunnellaan ja sen mukana rentoudutaan! :)

Vierailija
42/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö (otsikkoon vastaus). Mie oon vanaha mummo ja vanahoella päivillänj oon alakanna tykkeemää räpistä! Tästä uuvvesta puhelimesta en kyllä tykkee, ku suap joka sanan korjata, ku viäntää väkise mikskä sattuu! Mut mussiikissa minnoon kaekruokane ja uuttakii pitää kuulla. Vanaha ei kaaheesti kovvoo meteliä siijjä, mut vähä aekoo kestää vaekka aajanseipäänä! Mittää Spotifaeta ja wotsappia en oo vielä oppinna käättämää, mutta meinoon opetella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 vee ja ostin juuri seuraavat cd:t  : Von Hertzen Brothers, Satyricon ja Battle Beast.

Paras oli Battle Beast, mahtava suomalainen nainen lauloi heviä, korkeelta ja kovaa.  JeeeeHH!

Vierailija
44/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:06"]

..siis keskimäärin. Ja palaa kuuntelemaan sitä musiikkia, mistä piti nuorena.

Tässä tarkemmin:

http://www.rumba.fi/uutiset/tutkijat-ovat-loytaneet-pisteen-jossa-uutta-musiikkia-etsiva-fani-muuttuu-menneisyydessa-piehtaroivaksi-mohomahaksi/#.VUSmJiH8ZNE

Päteekö tämä sinuun?

[/quote]

Ei päde. Nimenomaan kolenkympin jälkeen olen alkanut kuuntelemaan enemmän erilaista musiikkia kun alkoi olla enemmän rahaa käytössä CD-levyihin, sitten tuli iTunes ja Spotify jne.

Vierailija
45/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:13"]

Olen 57 vee ja ostin juuri seuraavat cd:t  : Von Hertzen Brothers, Satyricon ja Battle Beast.

Paras oli Battle Beast, mahtava suomalainen nainen lauloi heviä, korkeelta ja kovaa.  JeeeeHH!

[/quote]

Kiva, kun joku muukin noin minun ikäiseni tykkää Battle Beastistä. Joo, itsekin siis kuuntelen pääasiassa nykymusiikkia, enkä ole ollenkaan mikään nostalgiaihminen. Uusia bändejä löytyy jatkuvasti mun soittolistalle ja käyn keikoilla ahkerasti. Olen 55-v.

Vierailija
46/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47, ja löydän koko ajan uutta musiikkia, josta tykkään. Esim. yksi uusia suosikkejani on Happoradio. Mutta vanhassa musiikissa on paljon sellaista, josta tykkään paljon. Muita esimerkkejä uudemmista suosikeista on esim Adele, Katy Perry, Rihanna, Elastinen, Jenni Vartiainen. Näitähän riittää.

Vierailija
47/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde, uusia hyviä artisteja ja bändejä löytyy koko ajan. Ikää kohta 50v. Ja 44 ja 47, Battle Beast on kova! Metallia ja rockia tulee kuunneltua, kun ikätoverit luukuttaa Sillanpäätä, Kaija Koota ja Tähkää...

Vierailija
49/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan! Olen 38, enkä pysty minuuttiakaan kuuntelemaan guns n rosesia, skid rowta (!!) tai YÖ(k)- yhtyettä.

Vierailija
50/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde kohdallani. Onneksi ;)

Olen 43 ja ne nuoruuden biisit kuulostavat lähinnä tylsiltä. Nuorena tykkäsin semmoisesta kevyestä suomipopista ja discojumputuksesta. Nykyään kuuntelen mielelläni raskaampaa musiikkia. Viime vuosien aikana olen löytänyt paljon uutta hyvää musiikkia, osa vanhaa (josta en nuorena tykännyt) ja osa uudempaa.

Vierailija
51/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää musaa ei mun mielestä ole tehty juurikaan 90-luvun puolivälin jälkeen. Se tuntui jo silloin siltä, että nyt alkaa pysähtyneisyyden aika. Ihan mieletön ero esim. 1991 ja 1999 ilmestyneiden levyjen välillä!

Vierailija
52/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:40"]

Kiellän teitä kuuntelemasta Lordia ja Petri Nygårdia

[/quote]

Mä jouduin oikeasti miettimään, että tarkoitatko tällä uutta vai vanhaa musiikkia! :D

Vierailija
53/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on joku ihan höpöhöpö-juttu. Toki vanhoja biisejä on enempi kuin kiva fiilistellä, mutta kyllä tuolla radiossakin soi erinomaista musiikkia. Itse olen tutustunut omien lasteni johdatuksella suomalaiseen rap-musiikkiin vasta nyt 2000-luvulla, ja vaikken kaikkia juttuja ehkä ymmärräkkään niin pidän kyllä kovasti. Minusta esimerkiksi Julma-Henri on todella kiinnostava artisti, joskin hieman vulgaari - tosin se nyt kuuluu kyseiseen musiikkityyliin. 

Terkuin 53-vuotias mummo

Vierailija
54/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain sellaisia miehiä tiedän, jotka ovat täysin jämähtäneet 80-90 lukujen heavyyn. En kyllä ihan ymmärrä, että niin pahasti on uusiutumiskyvytön. Kaikkein pahin, mitä tiedän musiikin suhteen on Iron Maiden-fani, joka nimesi lapsensa kaksi ensimmäistä nimeä ko. bändin jäsenten mukaan. Ja sitten esittelee FB:ssä välillä tätä vauvaikäistä lastaan, jolla on päällä tietty Iron Maiden paita. Kauheata. 

Vierailija
55/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ ja lakkasin kuuntelemasta yhtään mitään musiikkia parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
56/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:42"]

Ehkä tää pätee Rumban väkeen, mutta itse tykkään kuunnella myös uusia tulokkaita.

[/quote]

Tuolla on kyllä ihan linkki tutkimukseen, ei kyse ole Rumban toimituksen mielipiteestä.:)

Vierailija
57/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä taitaa pitää paikkansa. 

Itse olen 50 v. ja rokkisukupolvea. Kuuntelen kyllä aktiivisesti nykymusiikkia, duunissa radiokanavana on joko YleX tai Radio Helsinki. Seuraan indiemusaa: suosikkejani on esim. Muse, National, Fleet Fox, Jame Bugg jne. Valtavirtamusiikissa pidän esim. Adelesta kovasti. Kuuntelen myös tiedostavaa räppiä, en välitä rihannoista ja bijoonnseista ja minaasseista, ne ovat mielestäni pop-musiikin syöpä.

Mut vanhemmiten olen palannut myös takaisin lapsuuteni musiikkiin. Olen aktiivisesti tutkinut esim. vanhaa kotimaista iskelmämusaa ihan sieltä viime vuosisadan alkuluvuilta asti. Ehkä se on nostalgiaa, mut on siinä mukana myös jonkinlaista historian hahmottamista: tyyliin miksi kuuntelen sitä mitä kuuntelene, mikä on johtanut mihinkin. Olen tullut nuoruusvuosistani huomattavasti suvaitsevammaksi: kuuntelen sujuvasti jazzia, iskelmää, klassista, vaikka mielimusiikkini on edelleen indie-rock ja -pop.

Vierailija
58/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täysin päde, mutta kyllähän se uusien artistien etsiminen tai heistä kiinnostuminen hiipuu. Olen nyt 43 ja Coldplay on ainoa, josta olen innostunut enää 35-vuoden iän jälkeen. En oikein laske sitä, että tykkään joistakin Vain elämää -artisteista, jotka ovat minulle uusia, koska en kuitenkaan kuuntele heidän muuta tuotantoaa, kuin ohjelman esityksiä (ykköskaudelta). 

Muuten kuuntelen eniten 17-30-vuotiaana diggailemaani musaa, mutta kuuntelen kyllä myös aika ajoin kaikkea pop- ja rockmusaa, niitäkin, mitä olen kuunnellut 11-vuotiaasta alkaen. (Duran Duran, Madonna, Taco, David Bowie, Queen, yms ja sekalaista)

Vierailija
59/60 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha keskusteluketju, mutta kommentoidaan nyt tähän jatkoksi.

Omalla kohdallani ei päde tuo otsikon väittämä. Kuuntelen pääasiassa rokkia ja olen sen suhteen kaikki ruokainen. Aikaisemmin kuuntelin enemmän 70, 80 ja 90 luvun perus rokkia, esim. Led Zeppelin, Jimi Hendrix, The Who, Beatles, Rollarit, The Police, Gabrielin aikainen Genesis, Pearl Jam, Pink Floyd, The Smiths jne. Toki nykyisinkin kuuntelen aika ajoin noita vanhoja. Nyt ikää on 58 v. ja iän myötä musiikkimaku on muuttunut raskaampaan suuntaan. Eteenkin progemetalli iskee kovaa, (esim. Tool, Perfect Circle, Pussifer, Leprous, Soen jne) ja sitten perushevi tyyliin Metallica, Iron Maiden. Muista genreistä suosikkeja on Von Herzen brothers, 30 Seconds to Mars, Limp Bizkit, Ophet,  Alice in Chain jne. Lisäksi modaalinen Jazz eteenkin tietty Miles Davisin tuotanto sekä klassiselta puolelta Beethoven ja Bach toimii todella hyvin. En voi kuvitellakaan, että musiikkimakuni muuttuis johonki suomalaisen iskelmämusiikin suuntaa - kaikki kunnia toki sen alan pelimanneille.

Vierailija
60/60 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt kyllä todellakaan päde. Ikää 55-vuotta ja tällä hetkellä uusimmat löydöt/fanituksen kohteet mm.:

-Ren Gill (=nero), jonka musiikin löysin viime vuonna

-Igorrr (maailman aliarvostetuin paras progemetallibändi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi