Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen ei kuuntele enää uutta musiikkia 33 ikävuoden jälkeen

Vierailija
02.05.2015 |

..siis keskimäärin. Ja palaa kuuntelemaan sitä musiikkia, mistä piti nuorena.

Tässä tarkemmin:

http://www.rumba.fi/uutiset/tutkijat-ovat-loytaneet-pisteen-jossa-uutta-musiikkia-etsiva-fani-muuttuu-menneisyydessa-piehtaroivaksi-mohomahaksi/#.VUSmJiH8ZNE

Päteekö tämä sinuun?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24 ja kuuntelen uutta sekä vanhaa. Pidän vielä suurimmasta osasta musiikista josta tykkäsin 10v sitten. Veikkaan, että sama tilanne 10v päästä.

Vierailija
2/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde minuun, koska 90-luvun nuorena kuuntelin 60-70-luvun hittimusaa. Enkä muuten aio palata siihen, hyi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36v. ja kuuntelen paljon myös uutta musiikkia. Tulee koko ajan uusia lempibiisejä. Joskus kuuntelen myös vanhaa, mutta vähemmän ysärimusaa, oman nuoruuteni musiikkia.

Vierailija
4/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde! :) 

Vierailija
5/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:16"]

Olen 24 ja kuuntelen uutta sekä vanhaa. Pidän vielä suurimmasta osasta musiikista josta tykkäsin 10v sitten. Veikkaan, että sama tilanne 10v päästä.

[/quote]

Mistä pidit 10 vuotta sitten?

Vierailija
6/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39v ja kuuntelen melkein pelkästään radiota ja uutta musiikkia mitä radiosta tulee.

Vierailija
7/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde minuunkaan. Olen 33-vuotias ja musiikkimaku elää koko ajan. Sikäli kyllä on totta, että nykypäivän tyhjäpäset listahitit eivät kiinnosta tippaakaan. Mutta eivät ne kiinnostaneet kyllä 10 vuottakaan sitten.

Vierailija
8/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaas sanoa, koska olen ollut 33 vasta vähän yli kuukauden mutta epäilen, että näin ei tule käymään. Tosin kuuntelen kyllä edelleen myös nuoruudessani fanittamaani musiikkia mutta ainakin tähän asti maku on laajentunut jatkuvasti.

Vierailija
9/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ v. ja löydän koko ajan uusia mielenkiintoisia bändejä. En todellakaan kuuntele samaa musiikkia kuin nuorempana. Nyt en jaksaisi mitään Haddawayta, Dr. Alban, Roxettea, Bon Jovita, technoa, Samantha Foxia, Europea, ymv. musiikkia kuunnella muuten kuin hyvin satunnaisesti, nuoruuttani muistellessani ;) Nykyään tulee kuunneltua enemmän Indie rock/ rock musiikkia.

Vierailija
10/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi tapahtui ehkä 23-vuotiaana.

Vierailija
11/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Kuuntelen paljon vanhaa, mutta myös uudesta löytyy helmiä. Onpa käynyt niinkin, että joku oman aikani musiikki, mistä en ole nuorempana pitänyt, alkaa vanhempana miellyttää. 

Vierailija
12/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellän teitä kuuntelemasta Lordia ja Petri Nygårdia

Vierailija
13/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

#9 jatkaa, että tutkimuksessa on kyllä selvä otos ongelma, jos sitä on todella kysytty vain spotifyn käyttäjiltä. Nimittäin aikaisemmissa tutkimuksissa on todettu, että jo tavallinen tuhansia biisejä käsittävä mp3-soittimella oleva biisilista aiheuttaa paradoksaalisesti kuuntelun supistumista vanhoihin suosikkeihin uuden musiikin kustannuksella, koska runsaudenpulan vuoksi on vaikeampaa keskittyä kuuntelemaan uusia levyjään aktiivisesti.

Vierailija
14/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä minun kohdalla paikkaansa, eikä kavereiden. Toki kaikilla on vanhempia juttuja mistä pitävät, mutta kaikki kuuntelevat uutta musaa ja uusia bändejä. Jos musa on hyvää, niin sitä kuunnellaan.

Vierailija
15/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla myös uuden innovatiivisen musiikin luomiskyky lakkaa. Bändit alkaa vetelemään niitä parikymppisenä sävellettyjä biisejä keikoilla ja uudet hitit puuttuu.

Vierailija
16/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

+50 ja ei pidä paikkaansa.

Vierailija
17/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde muhun. Kuuntelen tämän päivän listapoppia pääasiassa, reggatonia, yms brassi musaa, satunnaisesti fiilistelen nuoruuteni musiikkia.

Vm. -72

Vierailija
18/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä päde. Tykkään toki lemppareista 80-luvulta, mutta on niitä hyviä biisejä tullut sen jälkeenkin, ja tulee koko ajan, kyllä niitä kuulee ihan väkisinkin kun normaalia radiokanavaa autossa kuuntelee, tiedän nykymusiikista enemmän kuin 20v. tyttäreni mistään musiikista.

n40v.

Vierailija
19/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olen 50v ja kuuntelen todella harvoin mitään nuoruuteni musaa puhumattakaan että,  mitään iskelmää tms. Mies kyllä kuuntelee niitä samoja bluessajaan, joita jo joskus 80-luvulla. Ei jaksais...

Vierailija
20/60 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:42"]

Samalla myös uuden innovatiivisen musiikin luomiskyky lakkaa. Bändit alkaa vetelemään niitä parikymppisenä sävellettyjä biisejä keikoilla ja uudet hitit puuttuu.

[/quote]Katoitko dokkarin Gensiksestä, aika hyvin on bändi pystynyt luomaan nahkansa eri vuosikymmenillä. Paljon muitakin bändejä löytyy, jotka ovat uusiutuneet eli ei aina päde tämäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän