Yh, ei ikinä Espresso Houseen!
Yle/MOT paljastaa mm. ruskeaa vettä käytetty elintarvikkeissa, riistetään työntekijöitä ja jotain tuholaisia ruoan seassa.
En ennenkään asioinut kuin ehkä kahvinhaun verran, enää en sitäkään.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008528153.html
Riittääkö mielestänne anteeksipyyntö ja keittiön väliaikainen sulku/uudet tilat?! Ei ne työolot siitä yhtään korjaannu, vaikka olisi uusi keittiö…
Eli vasta sitten pyydellään anteeksi ja tehdään jotain toimenpiteitä, kun asia lehdissä. Mautonta. Varmasti menettivät nyt monta asiakasta. Olisko tullut kuitenkin kannattavammaksi hoitaa asiat kuntoon.
Tulevaisuudessa uskaltaa käyttää vain itse tarkastamiensa itsenäisten pienyrittäjien palveluita, kun joskus on luullut, että ketju turvaisi tuotteiden hygienisen laadun ja turvallisuuden.
Voisi vetää konkurssin. Olisi aiheellista lopettaa toiminta Suomessa eikä aloittaa uutta samalla johdolla!
Alan käymään joka päivä Espresso Housessa jotta voin tukea sitä teidä kiusaamis kampanjan keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kotonakin voi tehdä hyvää kahvilatasoista kahvia kun on erilaisia makusiirappeja olemassa. Kahvit termariin ja kauniina päivänä ulos nauttimaan kahvihetkestä. Halvemmaksi tulee ja on eettistä.
Totta, mutta mä käyn kyllä kahviloissa suurimmaksi osaksi "kahvilatunnelman" takia. Espresso Housessa en kyllä onneksi ole ikinä käynyt. Mutta mistä sitä ikinä tietää, vaikka monissa muissa paikoissa olisi samat ongelmat. Yksi tuttuni oli vuosia sitten ulkomailla Pizza Hutissa töissä, ja pizzakokki oli laittanut pizzan päälle täytteitä ja samalla polttanut tupakkaa. Tulikohan tuhkat mausteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja pienet kivat paikallisleipomoiden kuppilat ovat hävinneet katukuvasta näiden vuoksi.
Olin aikanaan erään tuollaisen vakioasiakas. Erinomainen pieni kahvila, jossa kaikki tehtiin itse paikan päällä. Kun ihmisiä tuli ovesta ja näkivät hinnat, jotka pari euroa kalliimmat kuin ketjuissa kääntyivät välittömästi ovelta. Näin suomalaiset äänestävät jaloillaan ja saavat samaa taattua kuraa mitä ansaitsevat. Kahvila lopetti. Täällä ei edes yksi laadukas kahvila menesty kustannusrakenteen ja sen vuoksi, etteivät ihmiset laadun päälle ymmärrä tai osaa vaatia.
Hyvä juttu, että ketjukahviloiden toimintaan kiinnitetään enemmän huomiota. Kahvinviljelyn olosuhteet ovat muutenkin maailmassa heikentyneet ja kahvin tuotantoketjuihin liittyy paljon riistoa. Heikoimmassa asemassa ovat useimmiten kahvin viljelijät. Kahvi on tietyllä tavalla ylellisyystuote ja meidän länsimaalaisten on syytä huolehtia, että emme osallistu riistoon tuotantoketjun kummassakaan päässä. Tietoa kyllä löytyy, kun sitä lähtee etsimään. Vähintäänkin voimme ostaa Reilun kaupan kahvia, josta myös kahvin kasvattajalle jää ainakin pieni osuus.
Ymmärrän kyllä hygieniassa olevat (mahdolliset) ongelmat tai jossain paikan työkäytännöissä tai tauottomuudessa yms. mutta sitä en ihan ymmärtänyt että miksi yövuorot ovat ongelma? Jollain aloilla noita tehdään jatkuvasti kun just sitä työtä ei oikein voi pelkästään päivälläkään tehdä.
No, Espresso House on vilpittömästi pahoillaa ja aikovat välittömästi korjata kaikki havaitut puutokset.
Luotan tähän.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, että ketjukahviloiden toimintaan kiinnitetään enemmän huomiota. Kahvinviljelyn olosuhteet ovat muutenkin maailmassa heikentyneet ja kahvin tuotantoketjuihin liittyy paljon riistoa. Heikoimmassa asemassa ovat useimmiten kahvin viljelijät. Kahvi on tietyllä tavalla ylellisyystuote ja meidän länsimaalaisten on syytä huolehtia, että emme osallistu riistoon tuotantoketjun kummassakaan päässä. Tietoa kyllä löytyy, kun sitä lähtee etsimään. Vähintäänkin voimme ostaa Reilun kaupan kahvia, josta myös kahvin kasvattajalle jää ainakin pieni osuus.
Ongelma on siinä että suomessa on ihan liikaa ravintoloita/baareja/kahviloita ja noiden on pakko koittaa säästää kustannuksissa keinolla millä hyvänsä. Joillain yrittäjillä ei tunnu tuossa kohtaa olevan mitään moraalia.
Enkä nyt puhu just tästä firmasta kun en tätä tunne tuota artikkelia enempää mutta just ravintola-alalta noita kirjaimellisia orjatyöläisiä on löytynyt joistain paikoista kuten lehdistä on saatu lukea.
Vierailija kirjoitti:
Just. Täällä mä sinnittelen kahvilani kanssa, pidän sitä yhtä työntekijää kuin kukkaa kämmenellä vaikka kaikki lisätulot ja ylikin menee hänen palkkaan+sivukuluihin.
Ja tarkastaja kimpussa monta krt vuodessa mm. siitä onko saippuateline kiinni seinässä vai onko altaan reunalla! Pakko oli ostaa se seinäteline+vain siihen sopivat saippuat 129€. Yksi nestesaippua pullo maksaa 1€ muttei kelvannut.
Altaan reunalla oleva putoilee välillä ehkä kiireessä lavuaariin ja on siksi epähygieeninen.
Toinen syy lienee se, että seinässä olevaa voi käyttää kyynärpäällä hygieenisesti . Viranomaisohjeet on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Sellon aukion suomalainen Robers Coffee oli vaihtunut ruotsalaiseen Espresso Houseen???
Wayne's Coffeekin on parempi ruotsalainen mitä Espresso House.
Jenkkiläinen The Coffee Bean on ollut kauan minun suosikkini.
Ihan suoraa yhtä kerrosta ylempänä, täysin samassa kohtaa kuin Espresso House, on edelleen Roberts coffee.
En ymmärrä, miksi ennen tätäkään kohua kukaan vie rahansa tähän kadunkulmia ympäri Euroopan valtaavaan luokattoman huonoon massaketjuun, kun lähes kaikkialla on valittavana muitakin vaihtoehtoja.
Mummini oli 1920-luvulla kylmäkkönä ravintolassa. Omistaja tietysti pihisteli, minkä voi tienatakseen enemmän.
Mummini katteli lopun ikäänsä ravintoloita, kun näki sen epähygieenisyyden, mikä seuraa yrittäjän rahansäästöstä.
Varoitteli siitä aina meitäkin.
Sama jatkuu näemmä 100 vuotta myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Alan käymään joka päivä Espresso Housessa jotta voin tukea sitä teidä kiusaamis kampanjan keskellä.
Siitä vaan, tämä on vapaa maa. Sinulla ilmeisesti on rautavatsa, kun haluat vielä uutisoinnin jälkeenkin syödä ja juoda EH:n tuotteita. Ja tuet siinä samalla riistofirmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Sellon aukion suomalainen Robers Coffee oli vaihtunut ruotsalaiseen Espresso Houseen???
Ihan suoraa yhtä kerrosta ylempänä, täysin samassa kohtaa kuin Espresso House, on edelleen Roberts coffee.
En ymmärrä, miksi ennen tätäkään kohua kukaan vie rahansa tähän kadunkulmia ympäri Euroopan valtaavaan luokattoman huonoon massaketjuun, kun lähes kaikkialla on valittavana muitakin vaihtoehtoja.
Mistä sä tiedät, mitä niitten muitten kahviloiden kulisseissa tapahtuu? Mä ainakin olen ollut ihan tyytyväinen Espresso Housen tuotteisiin ja palveluun, ja tykkään myös niitten sisustuksesta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mummini oli 1920-luvulla kylmäkkönä ravintolassa. Omistaja tietysti pihisteli, minkä voi tienatakseen enemmän.
Mummini katteli lopun ikäänsä ravintoloita, kun näki sen epähygieenisyyden, mikä seuraa yrittäjän rahansäästöstä.
Varoitteli siitä aina meitäkin.
Sama jatkuu näemmä 100 vuotta myöhemmin
*kartteli
Vierailija kirjoitti:
No, Espresso House on vilpittömästi pahoillaa ja aikovat välittömästi korjata kaikki havaitut puutokset.
Luotan tähän.
Hah, vain imbesilli luottaa tähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotan tähän.
Hah, vain imbesilli luottaa tähän!
Lainaamasi kommentti taisi olla sarkasmia.
Satuinkin viime lauantaina käymään citycentterin espresso housessa.. Nyt vähän kaduttaa..