Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh, ei ikinä Espresso Houseen!

Vierailija
09.01.2022 |

Yle/MOT paljastaa mm. ruskeaa vettä käytetty elintarvikkeissa, riistetään työntekijöitä ja jotain tuholaisia ruoan seassa.

En ennenkään asioinut kuin ehkä kahvinhaun verran, enää en sitäkään.

https://yle.fi/uutiset/3-12257339

Kommentit (203)

Vierailija
101/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coffee House = Kahvihousu, Espresso House = Prässihousu

Meidän kutsumanimet noille kahviloille....

Vierailija
102/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coffee House = Kahvihousu, Espresso House = Prässihousu

Meidän kutsumanimet noille kahviloille....

Samaa persoonatonta tusinapashaa hieman eri nimikkeillä ja eri riistäjillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo aikaisemmin kuullut yhdeltä kaverilta, joka ennen työskenteli kyseisessä lafkassa, tuosta heidän hirveästä kiireestä.

Lisäksi olen itse ollut välillä keittiöalalla duunissa, enkä niiden kokemusten perusteella kyllä enää halua syödä oikein missään kahviloissa tai ravintoloissa. Sen verran värikästä oli hygieniakäytännöt..

Vierailija
104/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Espresso Housessa olen vuosien varrella vaistonnut työntekijöiden hirveän kiireen ja oudon kireän tunnelman. Samaan hengenvetoon sanon, että varmaan ravintola-alalla tuo työntekijöiden huono kohtelu ja epähygieeniset olosuhteet ovat varmaankin valitettavan yleistä. Itse opiskeluaikana tein töitä yksityisen omistajan kahvila-ravintolassa ja kaikki oli pielessä. Samaa olisin sanonut kuin nuo haastateltavat, eli en olisi suostunut syömään ko. ravintolan tuotteita. 

Tästä lähtien koitan parhaani mukaan laittaa Espresso Housen boikottiin ja suosia ainakin edes niitä ketjupaikkoja, joissa itse tehdään tuotteet. 

Vierailija
105/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

190t kk töitä. Mitä ihmeellistä tuossa on? Minä ja moni muu on tehnyt monesti tuollaisia ylityö määriä.

Vierailija
106/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo aikaisemmin kuullut yhdeltä kaverilta, joka ennen työskenteli kyseisessä lafkassa, tuosta heidän hirveästä kiireestä.

Lisäksi olen itse ollut välillä keittiöalalla duunissa, enkä niiden kokemusten perusteella kyllä enää halua syödä oikein missään kahviloissa tai ravintoloissa. Sen verran värikästä oli hygieniakäytännöt..

Joo, mulla myös kokemusta alan keikkahommista, kohteina sekä ravintolat että julkisen sektorin keittiöt (koulut, sairaalat tms). Kun on julkisella puolella tottunut tiettyyn hygieniatasoon, on useimpien yksityisten ravintoloiden meininki lähinnä ällöä. Ei kaikkien, mutta ihan liian monen. Ruskeaa vettä tai tuholaisia ei kuitenkaan ole tullut vastaan missään, joten Espresso House vaikuttaa olevan ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
107/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Täällä mä sinnittelen kahvilani kanssa, pidän sitä yhtä työntekijää kuin kukkaa kämmenellä vaikka kaikki lisätulot ja ylikin menee hänen palkkaan+sivukuluihin.

Ja tarkastaja kimpussa monta krt vuodessa mm. siitä onko saippuateline kiinni seinässä vai onko altaan reunalla! Pakko oli ostaa se seinäteline+vain siihen sopivat saippuat 129€. Yksi nestesaippua pullo maksaa 1€ muttei kelvannut.

Monissa paikoissa saippua pullo on altaan reunalla. Mikä ongelma?

Saippuapumppupulloja käytetään yleisesti myös sote-alalla, joten jäi tosiaan mietityttämään. -laitoshuoltaja

Kahvilanpidossa on todella tiukat säännökset. Mutta näköjään säännöt ei ole kaikkialla ja kaikille samat.

t. toinen pienyrittäjä, joka ihmettelee miksi aakkoset saa pitää tuotteita liinan alla, kun minulta vaadittiin kalliita kylmähyllyjä.

Juuri näin. Terveystarkastajat on järkyttävän mielivaltaisia. Näitä juttuja ois 100 sivuiseks ketjuks asti!

Vierailija
108/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, tämä oli kyllä järkky juttu. Käyn melkein viikoittain ja jokusen kerran olen saanut mahani kipeäksi, mutta olen ajatellut että minulla vaan on herkkä maha. Ikinä en enää mene tuonne.

Vierailija
109/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää myös, että ruokia kuskataan metrolla rullakossa kahviloihin jos kuski kipeä tms. Metrolla!! Missä hygienia ja kylmäketju?? Tuosta pitäisi saada isot sakot!!

Olen kyllä todella huolissani, jos tänne Rovaniemen Espresso Houseen tuodaan ruoat metrolla.

Mä olen kyllä huolissani, jos sinne periferiaan edes pykätään Espresso House!

😂

Vierailija
110/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on laajentunut ihan hirveästi Suomessa! Kävin heidän kotisivuillaan katsomassa, että Salon ja Mikkelin kokoisista metropoleistakin löytyy. Kermana cappuccinon päällä tietty Virolahti :D

Vierailija
111/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa käynyt ja olin innoissani miten herkullisia tuotteita mutta nautiskelun loppuvaiheessa alkoi yrjöttää. Nyt taisi syy selvitä.

Vierailija
112/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun noita espresso houseja on nykyään metrin välein Hgin keskustassa. Muita ei enää olekaan. 

Vierailija
113/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yrjö, tästä lähtien jokin muu lafka.

Vierailija
114/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan ohi, mutta ketjuista puheenollen. Jos matkustatte, suosikaa pieniä perheomisteisia ym hotelleja. Ei amerikkalaisia ketjuja Euroopassa.

Vierailija
115/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Yrittäkää auttaa tavallisia kahvilan pitäjiä, ei ketjuja. Ne pienyrittäjät kamppailevat eivätkä takuulla myy vanhaa. 

höpö höpö. Meilläkin pienellä paikkakunnalla pieni leipomo myy pakastepullia hintaan 3,50e kpl. Ei pienyrittäjä ole autuas ja aina hyvä.

Vierailija
116/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt taas boikotoidaan, hahhahh

Vierailija
117/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄPEÄ RUOTSI.

Tämä on ruotsalainen yritys!

HYI HYI.

INTE BRA!

Vierailija
118/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä suomessa pitäisi tehdä, kun pienet paikat ei menesty, koska liian pieni valikoima ja huono sijainti. Toinen vaihtoehto on nämä ketjut, joissa asiakkaille syötetään ties mitä rottapiirakoita ja työntekijät on haettu mistä halvimmalla saa. Toivoa sopii esimerkiksi sellaisia kotoisia kahviloita, joissa kahvi ei seiso pannussa ja piirakka on paikanpäällä leivottua. Vielä kun olisi mukava tunnelma ja pehmoiset penkit. Kaipaisin sellaista vanhaa jenkkityylistä diner kahvilahenkeä, jossa kyläläiset käy aamukahvilla ja samalla ostaa päivän leivän ja lehden. 

Vierailija
119/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se spesiaali salainen mauste on..

Lika ja hiki sekä kyyneleet.

Vierailija
120/203 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin juuri tämän liikkeen ohi kauppakeskuksessa ja oli jotenkin hupaisaa, kun kahvilan penkit siinä ostoskäytävällä ja siinä trendikkäät kittaa 8e lattea, kun muu massa kävelee ohi. Ihan kuin olisivat jotain näyttelyeläimiä. Aivan typerää rahan haaskausta. Ei edes ole viihtyisää istua siinä karsinassa keskellä ostoskatua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi