Yh, ei ikinä Espresso Houseen!
Yle/MOT paljastaa mm. ruskeaa vettä käytetty elintarvikkeissa, riistetään työntekijöitä ja jotain tuholaisia ruoan seassa.
En ennenkään asioinut kuin ehkä kahvinhaun verran, enää en sitäkään.
Kommentit (203)
Tukekaa aina mahdollisuuksien mukaan suomalaisia pienyrittäjiä! 🇫🇮
Olisi mielenkiintoista nähdä kirjallisessa muodossa tämänkin riistofirman samat 13tusinassa lässynlää "arvot."
Vierailija kirjoitti:
Ihanteellista olisi, mutta usein niilläkin ihan sama meininki, mutta vain hieman orjaketjuja "tasokkaammin".
Jos kahviloissa tykkää käydä, niin miksi ette mene suomalaiseen kahvilaan? Ei edes tule yllätyksenä että joku Espresso House riistää ja tarjoilee kirjaimellisesti kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanteellista olisi, mutta usein niilläkin ihan sama meininki, mutta vain hieman orjaketjuja "tasokkaammin".
Itse olen ollut suomalaisessa kahvilassa töissä, maksoivat myös veronsa Suomeen. Ei mitään ongelmia ollut.
Huh, enpä taida enään käydä. Olen nyt koronapassiajalla käynyt välillä espresso housessa, koska siellä ei tarvitse passia. Helsingissä melkein kaikissa kahviloissa myydään alkoholia, eikä pääse ilman passia. Muuten kävisinkin juuri pienissä yksittäisissä ketjujen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Se ruskea vesi on varmaankin sitä kahvia joka pullotetaan ja viedään myyntiin kahviloihin jossa se lämmitetään mikrolla.
Kauhee juttu, mut repesin tälle :D
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Forumin Espresso House oli joskus ainakin tosi nuhjuinen ja likainen kun siellä kävin. Ja yhdessä toisessa Espresso Housessa leivos maistui niin kummalle (ikään kuin sellaiselta likaiselta uunipellin rasvalta), että en voinut syödä loppuun.
Minä sain samaisessa puljussa kivikovan leivoksen. Kun menin valittamaan, niin tilalle tarjottiin jotain huomattavasti edullisempaa, ei esim rahoja takaisin. Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuitenkin yleensä maksavat veronsa Suomeen, eikä omistajana ole luxemburgilaista pääomayhtiötä.
Teinien suosima ketjuhan tämä onkin. Tuo yh on jotain teinikieltä.
Itse olen tehnyt kahvila-alan töitä neljällä eri työnantajalla ja pahin kokemus oli yksityisen yrittäjän kahvilassa. Sitä voi hyvin verrata tuohon mitä Espresso Housen entiset työntekijät ovat kertoneet. Näen kokemuksesta vielä näin kymmenenkin vuoden jälkeen painajaisia.
Sain viime kesänä erään Oulun alueen EH:n vuohenjuustotäytteisestä bagelista ankaria vatsanväänteitä ja huonon olon. Kahvi maistui myös oudolle, laihalle lirulle. Päätin silloin että en nää käy noissa kahviloissa. Eihän tuo työntekijöiden syytä ole, sääliksi käy heitä... Missä lie tämän alueen tuotteet valmistetaan?
Luin jutun. En mene enää Espresso Houseen. Joka ostarissa ym. on jokin vaihtoehtoinen paikka. Mä en näistä p a s k a mestoja halua enää tukea.
Käyn jatkossa yksityisissä pikkukahviloissa. Tai sitten Coffee Houseissa, se on S-ryhmän oma ketju.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Ilmankos söinkin siellä kerran niin ällöttävän croissantin. Maistui ihan eltaantuneelta rasvalta ja juusto oli kuivunut kovaksi koppuraksi. Luoja yksin tietää, kuinka kauan se oli siellä vitriinissö maannut.
Ehkä se vain matkasi metrolla sinne vitriiniin..
Toivottavasti kyseessä ei ollut tämä Rovaniemen kahvila.
Siihen ei edes metromatka riitä vaan monen tunnin junamatka päälle. Onkohan työntekijälle maksettu edes lippua vai joutunut pulittamaan senkin itse?
Ei järkyttänyt yhtään.
Pääsisittepä joskus käymään ravintolakeittiössä. Oiva-merkintä saattaa olla ok koska terveystarkastuksesta täytyy ilmoittaa etukäteen.
Likaista, työntekijöillä kiire ja paskat työolot, kaikki hygienia vähän sinnepäin (siitä huolehditaan jos on aikaa) jne.
Siis ihan hienoissa ja isommissakin paikoissa. Aika monessa olen ollut töissä ja olisi yhtä ja toista kerrottavaa.
Kesken erästä kiireiltaa esim. keittiön lattia alkoi syystä x tulvia paskaista viemärivettä. Siellä sitten juostiin lipsläps ja ruokaa asiakkaille. nam nam.
Ja noista työoloista en edes aloita. Jatkuvaa venymistä ja alimiehitystä.
Ei enää ikinä.
t. ex-ravintolakokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Forumin Espresso House oli joskus ainakin tosi nuhjuinen ja likainen kun siellä kävin. Ja yhdessä toisessa Espresso Housessa leivos maistui niin kummalle (ikään kuin sellaiselta likaiselta uunipellin rasvalta), että en voinut syödä loppuun.
Minä sain samaisessa puljussa kivikovan leivoksen. Kun menin valittamaan, niin tilalle tarjottiin jotain huomattavasti edullisempaa, ei esim rahoja takaisin. Uskomatonta.
Minä olen aina syönyt niitä lämmitettyjä, taivaallisen pehmeitä ja makuisia kanelipullia. Ei varmaan tule enää käytyä näiden uutisten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Usein kohujen aikaan moni vaistomaisesti puhuu, että lopettaa näiden seurauksena käymisen. Lopulta kävijävirrat pysyvät kuitenkin lähes samoina. Omalla kohdalla aion kuitenkin lopettaa espresso housessa käymisen, sillä olemme asioineet lähes viikoittain täällä emmekä voi ottaa riskiä kylmäketjun katkeamisesta ja vatsavaivoista likaisuuden vuoksi.
Aika usein työmatkalla tulee otettua joku leipä ja kahvi mukaan. Liian usein tuosta city centerin kahvilasta joka näkyi uutisessa.
Hyi. Sen verran nyt oksettaa että ihan ensimmäistä kertaa boikotoin jotain. Tai siis jos se on boikotti etten vain enää osta tuotteita jotka eivät välttämättä ole hygieniatasoltaan syötävää.
Naiset ja teinit shokissa kun ulkomaalaisesta ketjukahvilasta paljastuu tällaista. Noh, mitään tuskin opitaan ja seuraavan ketjuravintolan/-kahvilan kanssa taas sama juttu. Mutku ne on siis niin trendikkäitä!