Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olla ilkeä, kun voi olla mukava?

Vierailija
02.05.2015 |

Mikä ajaa ihmisen ilkeilemään? Mitä siitä saa? Eikö kiinnosta henkinen kasvu ja kehitys?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä vittuillijat yleensä riidanhaastajia?

Vierailija
62/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:44"]Onko nämä vittuillijat yleensä riidanhaastajia?
[/quote]

Riidankylväjiä. Jotkut sit vissiin nauttii toisten tuskasta ja pönkittää egoaan tällä tavalla. Yksi kaverini kertoo minusta aina uusille tuttaville noloja tarinoita, jotka nostavat hänet hyvään valoon. Onneks olen oppinut olemaan välittämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi kunnioittaa kanssaeläjiä? Lähimmäisen rakkauden on korvannut viha, kilpaileminen ja kateellisuus. Voiko ihminen oikesti väittää olevansa onnellinen jakaessaan negatiivisuutta ympärilleen?

Vierailija
64/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa tänne joku purkamaan pahaa oloaan ni sais vähän näkökulmaa asiaan :D

Vierailija
65/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myönnän avoimesti että oli jakso jolloin olin totaalinen kusipää muille ihmisille. Olin äärettömän väsynyt ja asia helpotti vasta kun minulle diagnosoitiin työuupumus kun lopulta romahdan täysin. Räyhäsin vain poikaystävällekin päivät illat ja lopulta hän minut jätti, ja sen tosin ansaitsin käytökselläni. Nyt olen paremmassa jamassa ja onneksi sain välit paikattua eksäänkin niin ei tarvi muistella pahalla.

Vierailija
66/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:23"]

Mä vaan oon luontaisesti kusipää. Toisille ilkeilen enemmän ja toisille vähemmän. Joillekin en ollenkaan. Osaan mä olla tosi mukavakin, enkä oikein tiedä mikä muhun aina menee kun täytyy ruveta kusipääksi. Myönnän että oon totaalisen mielenvikainen ja ihmettelenkin miksi mulla on silti näin paljon kavereita ja ottajia. Omituista.

[/quote]

Ystävällisyys onkin täysin yliarvostettua.

Vierailija
67/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 21:27"]Minä myönnän avoimesti että oli jakso jolloin olin totaalinen kusipää muille ihmisille. Olin äärettömän väsynyt ja asia helpotti vasta kun minulle diagnosoitiin työuupumus kun lopulta romahdan täysin. Räyhäsin vain poikaystävällekin päivät illat ja lopulta hän minut jätti, ja sen tosin ansaitsin käytökselläni. Nyt olen paremmassa jamassa ja onneksi sain välit paikattua eksäänkin niin ei tarvi muistella pahalla.
[/quote]

Mun tarina on vähän samanlainen, kyseessä koulu-uupumus. Noista kokemuksista oppineena nykyisin pyrin löytämään erilaisia keinoja käsitellä stressiä ja ärsyyntymistä. Poikaystävän kanssa meni silloin poikki, mutta palattiin yhteen ja pyritään nykyisin olemaan avoimempia ja kehittämään itseämme suhteessa ja erillään. Jos emme olisi eronneet, en varmaan olisi joutunut itsetutkiskelemaan niin rankasti aikoinaan.

-Ap

Vierailija
68/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:23"]

Mä vaan oon luontaisesti kusipää. Toisille ilkeilen enemmän ja toisille vähemmän. Joillekin en ollenkaan. Osaan mä olla tosi mukavakin, enkä oikein tiedä mikä muhun aina menee kun täytyy ruveta kusipääksi. Myönnän että oon totaalisen mielenvikainen ja ihmettelenkin miksi mulla on silti näin paljon kavereita ja ottajia. Omituista.

[/quote]

Ystävällisyys onkin täysin yliarvostettua.
[/quote]

Ajan henki hio ihmisistä tietynlaisia.

Vierailija
69/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:51"]

Miksei voi kunnioittaa kanssaeläjiä? Lähimmäisen rakkauden on korvannut viha, kilpaileminen ja kateellisuus. Voiko ihminen oikesti väittää olevansa onnellinen jakaessaan negatiivisuutta ympärilleen?

[/quote]

No voihan sitä väittää mitä tahansa. Kuten että kiusaajilla on hyvä olo itsessään ja hyvä itsetunto. Paskat on. Ehkä näennäisesti niin, mutta sitä pinnanalla piilevää huonoa oloa ja epävarmuuttahan kaikki ilkeily on.

Ja tyhmyyttä. Nää kuvittelee itse olevansa hyvinkin nokkelia vaikka räikeimmillään häröilevät muita haukkuessaan ja kiusatessaan tavalla joka aiheuttaa muissa vain myötähäpeää näiden itsensä puolesta.

Vierailija
70/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilyllä saa enemmän ystäviä/läheisiä kuin ystävällisyydellä. Surullista mutta totta, tästä oli joskus tutkimuskin

Vierailija
71/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 21:48"]Ilkeilyllä saa enemmän ystäviä/läheisiä kuin ystävällisyydellä. Surullista mutta totta, tästä oli joskus tutkimuskin
[/quote]

Tarkoittaako tämä siis käytännössä sitä, että valtaosa ilkeilee ja siksi se koetaan hyväksyttävänä? Loput sitten myötäilee, koska ei uskalla nostaa päätään. Mitenköhän saisi tämän ilkeilykulttuurin käännettyä päälaelleen? Vai onko niin, että tämä on lopullisesti juurtunut vallankäytön tapa kilpailua ihannoivassa yhteiskunnassamme?

-Ap

Vierailija
72/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:13"] Mikä ajaa ihmisen ilkeilemään? Mitä siitä saa? Eikö kiinnosta henkinen kasvu ja kehitys? [/quote]voisi kysyä myös toisinpäin "miksi olla mukava, kun voi olla ilkeä" mikä ajaa ihmisen olemaan mukava kaikille? miksi olla mukava muille, kun voi olla ilkeä ja pilata niiden päivän! [/quote] Aloitusviestissä kysyin mitä ihminen saa itselleen ilkeilystä? Olemalla mukava kaikille nähden jokaisessa jotain hyvää koen saavani itselleni jonkin sortin rauhaa. Ollessani ilkeä koen käyttäneeni toisen energiaa ilman lupaa. Vähän hankala selittää. Koen myös, että jos ihmiset olisivat mukavempia toisiaan kohtaan ja koittaisivat ymmärtää erilaisia näkökantoja, emme olisi niin masentuneita ja kiusaaminen vähenisi. Siksi haluan keskustella aiheesta. -Ap

[/quote]

Sä olet ap oikeasti viisas ja hyvä ihminen, pidä toi. :) nro 38/44

Vierailija
73/73 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:13"] Mikä ajaa ihmisen ilkeilemään? Mitä siitä saa? Eikö kiinnosta henkinen kasvu ja kehitys? [/quote]voisi kysyä myös toisinpäin "miksi olla mukava, kun voi olla ilkeä" mikä ajaa ihmisen olemaan mukava kaikille? miksi olla mukava muille, kun voi olla ilkeä ja pilata niiden päivän! [/quote] Aloitusviestissä kysyin mitä ihminen saa itselleen ilkeilystä? Olemalla mukava kaikille nähden jokaisessa jotain hyvää koen saavani itselleni jonkin sortin rauhaa. Ollessani ilkeä koen käyttäneeni toisen energiaa ilman lupaa. Vähän hankala selittää. Koen myös, että jos ihmiset olisivat mukavempia toisiaan kohtaan ja koittaisivat ymmärtää erilaisia näkökantoja, emme olisi niin masentuneita ja kiusaaminen vähenisi. Siksi haluan keskustella aiheesta. -Ap

[/quote]

Sä olet ap oikeasti viisas ja hyvä ihminen, pidä toi. :) nro 38/44
[/quote]

Luin uudestaan sun kommentit ja tuli sellanen olo, että vaikutat sellaiselta myötätuntoiselta ja lämpimältä ihmiseltä joita kaipaisin lisää elämääni. Kiitos mieltä piristävistä sanoistasi :).

-Ap