Huvittava tuo Seuren "vaatimuslista" varhaiskasvatuksen sijaisille..
Kohta "riittävä suomenkielen taito" varsinkin, hah ja räkäräkätys 😂🤣, sieltähän tulee lähes joka toinen kerta ja useamminkin (silloin jos sijaisen edes saa) joku P utinin edustaja tai joku tummaihoinen jotka ei osaa suomea kuin hyvä jos auttavasti eikä yleensä edes siten.
Voin sanoa, että sellainen sijainen on yhtä tyhjän kanssa ja lapset käyttää tilannetta täysillä hyväkseen, kun huomaavat ettei se aikuinen pysty tilanteisiin lainkaan puuttumaan eikä olemaan mukana.
Huokaus.
Kommentit (28)
Miksi huokailet jos vaatimukset ovat huvittavia?
Onneks vielä on pakollinen asevelvollisuus näille kielitaidottomille. Eiköhän armeijassa vimeistään opi kunnolla puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja te-toimisto lähettää kaikenlaisia laiskimuksia jotka tulevat päiväkotiin hoiva-avustajiksi mutta eivät tee mitään koska ei kiinnosta. Pakko olla paikalla koska muuten menee korvaukset..
Tämä. Meidän lapsen ryhmässä saatiin 2 hoitoavustajaa, mutta eivät toimi juurikaan lasten kanssa, vaan siivoavat ja tekevät ihan kaikkea muuta, mitä työnkuvaan kuuluu.
Kai näiltä työntekijöiltä katsotaan edes rikosrekisteri? Suomessa ei voi toimia edes lasten urheiluvalmentajana, ellei rekisteriä ole tarkastettu.
Kieli on todella tärkeässä osassa varhaiskasvatuksessa, miten lasten kanssa vuorovaikutus sujuu, jos itse hoitajalla on heikko kielitaito?
Olin kerran Seuren kautta sijaisena erityisluokalla Vantaalla. Kyseessä oli autistien ja muuten vaikeasta oppimishäiriöstä kärsivien luokka. Päivä avasi silmäni paitsi näiden vuokralafkojen toiminnalle (yhden päivän palkkaa piti kinuta kuukausikaupalla) niin myös sille, miten vammaisia lapsia kohdellaan Suomen kouluissa. Yhtäkin poikaa pidettiin koko päivä pienessä lukitussa varastossa ja siellä hän riehui ja huusi yksinään. Olin niin nuori ja kokematon, etten älynnyt tehdä ilmoitusta mihinkään, mutta vieläkin mietin sitä pientä lasta joka vietti päivänsä pimeässä varastossa.
Vierailija kirjoitti:
Kieli on todella tärkeässä osassa varhaiskasvatuksessa, miten lasten kanssa vuorovaikutus sujuu, jos itse hoitajalla on heikko kielitaito?
Oman lapsen ryhmässä oli 15 lasta, joista 13 muun kuin suomenkielisiä, osa toki kaksikielisiä. Kyseenalaistaisin ummikkosuomalaisten työntekemisen vastaavilla vaatimuksilla. Lapsille se on ihan joka päiväistä, että työntekijä ei osaa kieltä.
Ja te-toimisto lähettää kaikenlaisia laiskimuksia jotka tulevat päiväkotiin hoiva-avustajiksi mutta eivät tee mitään koska ei kiinnosta. Pakko olla paikalla koska muuten menee korvaukset..