Satakiloiset siskot -ohjelman Tammy Slaton syyttää ohjelman faneja laihdutusprojektinsa epäonnistumisesta
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Onko alko- ja huumeriippuvaisten hoidossa terpoilla samanlaista kärsimätöntä "olen niin pettynyt" -mentaliteettia joka repsahduksen jälkeen vai ilmaisevatko itseään kumminkin toisin (jotta asiakas ei kaikkoa hoidon piiristä)?
Olin päihdehoidossa, ja yhtään repsahdusta ei sallittu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuskin on yksi narsismin muoto. Ihan oikeasti! Huomasin tämän kun itse laihdutin pienikokoisen naisen verran painoa vuosien varrella. Sieltä löytyi läskiin koodattuna martyrismia, kostontonhalua, tarvetta suojata itseään, heikkouden pelkoa ja vaikka mitä. Jokaisen ajatuksen pohjalla oli se, että minä olen maailman napa ja kiinnostavin ihminen ja kun minä lihon tai laihdun niin sillä minä kontrolloin ympäristöni ihmisiä. Joko aiheutan sääliä, ällötystä tms. mitä hainkin toiminnallani. Ihan samanlaisia on nämä somepunkerot. Kun ei perhepiirin piinaaminen läskien oikuilla riitä niin siirretään ne ihrat muiden kiusaksi ja syyllistetään niitä.
Joillekin toki on noin. Muttei suurimmalle osalle. En esim.minä kontrolloi enkä hallitse ketään lihomalla tai laihtumalla, ensinnäkään minulla ei ole sellaisia ihmissuhteita. Enkä tunne halua kontrolloida enkä marttyroida. Hiljaa elän, toivottavasti myös aikanaan hiljaa kuolen. En ole julkisen terveydenhoidon piirissä myöskään.
Hienoa, että olet tunnistanut narsismin itsestäsi, mutta yleisesti ylipainon syynä on yksinkertaisesti vain huonot elämäntavat.
Ja erittäin vaikeissa ylipainon ongelmissa bmi yli 50, juurisyistä löytyy hyvin usein vaikeita traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Satakiloinen pitkä nainen on kokoa 46/48. Ei hoikka, ei normaali, mutta ei myöskään sinivalas.
Ei ehkä sinivalas, mutta ryhävalas vähintään
Älkää verratko noita läskikasoja valaisiin, jotka ovat upeita eläimiä.
https://i.redd.it/joprew4c1cp61.jpg
Vasemmanpuoleinen on 180 cm, 100 kg. Ei hoikan tai normaalipainoisen näköinen mutta ei myöskään mikään läskikasa.
Vierailija kirjoitti:
Dr. Now onnistuu vain niiden kanssa, jotka itse sitoutuvat hommaan. Tammy ei sitoudu mihinkään. Hän on avun saavuttamattomissa.
En minäkään usko, että edes Dr.Now pystyisi auttamaan. Tammya ei selvästikään kiinnosta oma terveys. Motivoituneistakin superläskeistä vain 5% onnistuu laihtumaan pysyvästi. Mutta ei Tammy saa edes sen vertaa laihdutettua, että pääsisi siihen vatsalaukun leikkaukseen. Sillä on varmaan jätesäkin kokoinen vatsalaukku jo tässä vaiheessa ja aina nälkä. Sitä ongelmaa ei ilman motivaatiota ratkaista. Eikä häntä kiinnosta terapiassa käynti, ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Addiktilla on aina joku jota syyttää omasta idiotismistaan.
Omasta sairaudestaan, korjaan. Vasta toipuessaan voivat ottaa vastuun itselleen. T. addikti ei idiootti
Sori, kyllä se addikti on vastuussa omista teoistaan ihan samalla tavoin kuin muutkin ihmiset. Sun viesti on niin ennalta-arvattavaa itsekkään addiktin ”mulla on sairaus, olen uhri, en voi tälle mitään”-itkuvirttä mitä addiktidn läheiset saa kuunnella loputtomiin. Addiktio on idiotismia, ja ihan itse siihen suohon olet sinäkin päättänyt kävellä. Nämä faktat ei muutu vaikka miten paljon tuudittaudut tuohon ”mutta minähän olen uhri, olen sairas, paapokaa minua, antakaa erivapauksia koska olen sairas!1!!1”-narratiiviin.
T. Entinen amfetamiiniaddikti, lopettanut nyös tupakan polton ja alkoholin juonninEhkä en näin lyhyesti osannut kirjoittaa tarkemmin, mitä tarkoitin, ja ehkä sinä halusit siihen juuri takertua. Toki kaikki ovat itsestään ja teoistaan vastuussa, mutta sairaana sitä ei monikaan tajua, pysty ymmärtämään. Vasta toipuessaan, etenkin hyvässä hoidossa, saa ymmärrystä sairaudestaan ja sen jälkeen osaa ollakin itsestään vastuussa. Addiktio ei ole iditiosmia, se on sairautta.
Addiktio on idiotismia. On idioottimaista aloittaa uhkapelaaminen, huumeiden käyttö, tupakan poltto yms. Addikti myös osaa vallan hyvin olla itsestään vastuussa, mutta useat addiktit eivät halua olla. On kivempi ja helpompi hakea muilta sympatiaa ja erivapauksia, onhan addiktilla sairaus. Olen itse parannuttua työskennellyt useiden addiktien kanssa, ja addikteja on tasan kahdenlaisia: mitä jotka ottavat vastuun itsestään ja niitä jotka eivät sitä halua tehdä.
Tammyhan on selkeästi sairas muutenkin. Ei lihavuus ole hänelle se ainoa ongelma. Mielestäni on väärin tuotantoyhtiöltä tienata rahaa tekemällä tätä sarjaa toisen ihmisen heikkoudella. Hänellä olisi tuskin tahdonvoimaa, pitkäjänteisyyttä ja edes edellytyksiä laihtua vaikka olisi vähemmän lihava.
Noin suuren ylipainon kanssa ja sitä vastaan taisteleminen on vaikeata ihan muuten henkisesti terveellekin ihmiselle.
Minä en vaan pysty katsomaan kun tekee niin pahaa. Surullista.
Tammy lähti liian aikaisin sieltä kuntoutuslaitoksesta.
Katsoin yhdestä jaksosta pätkän, tämähän on nykyajan versio 1800 - 1900 luvun friikkishowsta. Ihme muuten että 290 kg painava pystyy kävelemään itse ja miten hoituu WC:ssä käynti? Arabian pönttö ei varmaan edes kestäisi. Jos itseni kohdalla ajattelisin, mies 183cm paino 110 kg, 180 kg lisäpainoja ei varmaan montaa askelta ottais jos yleensä pysyisi jaloillaan.
Ainahan se epäonnistuminen on jonkun muun syy.
Ihme jos Tammy elää ensi vuodelle edes. Hänen happiviikset on nyt korvattu trakesteomialla (putki kaulan läpi), koska hänet kiidätettiin hiilidioksidimyrkytyksen takia sairaalaan. Hän on niin lihava, ettei pysty hengittämään kunnolla omin avuin. Siitä huolimatta vapettaa yhä somessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme jos Tammy elää ensi vuodelle edes. Hänen happiviikset on nyt korvattu trakesteomialla (putki kaulan läpi), koska hänet kiidätettiin hiilidioksidimyrkytyksen takia sairaalaan. Hän on niin lihava, ettei pysty hengittämään kunnolla omin avuin. Siitä huolimatta vapettaa yhä somessa.
Oho, en tiennyt että Tammylla on tuollaiseen suuntaan mennyt sen lisähapen kanssa. Tuota sarjaa katsoessani mietin kyllä, että pääseeköhän hän ollenkaan irti niistä happiviiksistä, kun se hengittäminen oli vaikeutunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on totta niin pakosta laihtuu kun ei trakeostomian kanssa voi syödä pitsaa, tai jos syö niin todennäköisesti tukehtuu siihen pitsaansa.
Oho, tämä toinenkin on nyt laihduttanut.
Kumpi on nuorempi, Amy vai Tammy?